Gå til innhold

kan jeg bruke mme som alerede er varmet op en gang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NEI!!! Overhodet ikke pga bakteriefloraen og annet rart som ikke er bra for småttisen.

Unntaket er _kun_ hvis babyen din spiser sakte, og du varmer den litt ekstra.

Ellers så er det jo bare å ha flasker med kokt avkjølt vann stående klar i skapet, og så gjør du som meg. Gi først en porsjon som babyen vanligvis vil ha, og er den ennå sulten, så er det jo fort gjort å lage til mere ;)

er det ikke en mulighet at når hun lager den ferdig (altså lunka riktig temp) å i steden for å avkjøle den å sette den i kjøleskapet, gi den til barnet, for DERETTER å avkjøle det barnet ikke spiste å så sette den i kjøleskape. å neste gang barnet er sulten så gi varme det hun har i kjøleskapet å gi.

blir jo ikke noe forskjell fra å lage ferdig å sette den rett i kjøleskapet da.. men da må hun jo lage ny ca annen hver gang.

er ikke det en grei løsning???

flaskemater

• 2 uker senere...

Jeg gjorde dette endel ganger, mulig det ikke er så bra. Men det har nå godt fint. Sønnen min fikk altså melk som akkurat var laget, hvis han spiste lite, så satt jeg den rett til avkjøling ( helst vannbad, da blir den fortest kald) og så varmet jeg den opp igjen senere. Ser ikke at det er så veldig forskjellig fra å lage opp mat for ett døgn. ( brukte ny tutt til flaska hver gang)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...