Anonym bruker Skrevet 27. mai 2006 #1 Skrevet 27. mai 2006 Noen med erfaring? Har fått en storspiser, hu drikker nå 12-1300 ml mme i døgnet. Har hørt at det ikke er bra? Skal jeg heller starte med velling/grøt? Hu er 12 uker om 2 dager.
Doja Skrevet 27. mai 2006 #2 Skrevet 27. mai 2006 Nå får du sikkert hundre forskjellige svar her.. sønn min drikker 5 flasker i døgnet med 260ml mme det tilsvarer nesten 1300ml i døgnet.. han er 3 mnd. han har drukket så mye siden han var 2 mnd... men det jevner seg ut, drikker nå ikke alltid opp melken sin... helsesøsteren min sa at jeg bare skulle gi han så mye melk han trengte siden han sov godt om natten skulle jeg ikke begynne med grøt da det ikke er bra for tarmene hans, svarte hun meg. spør din egen helsesøster og lytt til han/henne.. her inne er det ikke noen fasit svar. noen sier det ikke er bra at barne drikker mer enn 1liter i døgnet, men det må du ta med en klype salt, det har ikke skadet barna mine.
Tredjemann på vei :D Skrevet 27. mai 2006 #3 Skrevet 27. mai 2006 du må nok spørre helsesøster om det ja. jeg har også hørt at de ikke bør drikke noe særlig over 1 liter i døgnet, men om det gjelder de under 4 mnd vet jeg ikke. vi begynte med velling til gutten vår da han var 3,5 mnd, men han drakk ikke over 1 liter mme likevel da. han fikk både mme og mm på den tiden, men magen hans tålte fint den tynne grøten han fikk:) jeg har ikke noe fasitsvar, men det er nok ikke farlig å begynne med tynn velling om et par uker for din del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå