Gå til innhold

kjøper dere som ikke har bil bilsete til babyen?

Anbefalte innlegg

Har alle som kjøper bilsete bil? Må man ha eget bilsete om man f.eks. skal kjøre taxi? Må man ha det til andre ting? Man må jo kanskje ha det om man skal sitte på men noen?

Hm... hvis vi skal kjøpe bilsete bør det kanskje være lett å bære med seg siden vi ikke kommer til å ha det stående i noen bil... Kanskje det også finnes bilseter man kan bruke som babystol? ...men det må jo være sikkert også da...

Fortsetter under...

Hmmm..dilemma hvis man bor i byen og ikke har bil. Hvis du vet at du skal kjøre mye med venner som ikke har ekstra bilsete, ville jeg nok ha kjøpt et. Vi er avhengig av bil, og har selvsagt bilsete. Til baby hadde vi maxi cosi, og vi brukte det litt som babystol i starten. Men jeg synes det ble altfor stort, tungt og klomsete å bære med baby i.

Når du bestiller taxi må du si ifra, så sender de en med bilsete. Sikkert greit å oppgi alder og vekt på babyen, så du får riktig sete. Hvis du står på holde plass, kan du be noen ringe opp bil med sete for deg. Har ikke prøvd selv, men har fått beskjed om at det er slik det fungerer.

Hei Loiz,

Takk for svar :-) Så fint at de har bilsete i taxiene... Da kan man jo også ev. vente litt og se... man kommer seg iallefall hjem fra sykehuset? Eller kanskje man må ha sele til babybaggen eller noe slikt... Hvis vi ikke kjøper bilsete kan det hende at besteforeldrene selv finner ut at de må investere i ett... Ellers blir det nok lite bilkjøring på oss foreløpig... :-) Skal uansett sjekke ut maxi cosisetene...

Annonse

Hei. Har også brukt maxi cosi og syntes den var grei. Det er kun en begrenset antall taxier som har bilseter til barn. Måtte ringe taxi en gang for å komme til legen med datteren min og da fikk jeg beskjed om at det ville bli ventetid fordi det var kun noen få som hadde. Jeg ville absolut ha kjøpt eget sete! Ingen tvil.

Vi hadde ikke bil da nr 1 ble født. Vi kjøpte likevel nytt bilsete, fordi vi ellers ikke ville kommet oss noe sted... Lånte bil av besteforeldre for å komme hjem fra sykehuset, til helsestasjon osv. og satt av og til på med besteforeldrene i deres bil. Vet helt sikkert at besteforeldrene ikke hadde kommet til å kjøpt sete i hvert fall, da måtte vi nok bare blitt hjemme. Det skal sies at setet ble svært lite brukt, men jeg er likevel glad for at vi kjøpte testvinneren - som var dyr... Følte meg 100% sikker på setet, og vi skal nå bruke det til nr. 2 - og nå har vi egen bil, slik at det kommer nok til å bli atskillig mere brukt enn til nr 1.

Det anbefales at man ikke kjøper brukt sete, fordi du ikke kan vite om det har vært i kollisjon når du kjøper det av fremmede (skal kastes etter kollisjon). Ville heller kjøpt et nytt sete og solgt det til halv pris etterpå... (Blir jo samme utgiften totalt sett som å kjøpe brukt som du ikke får solgt etterpå fordi det da er for gammelt...) Alternativt kan dere leie sete hos babybutikkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...