Gå til innhold

Trenger gode råd!

Anbefalte innlegg

Hei!

Barnet vårt er tre uker gammelt og har for vane å sovne ved puppen. Jeg har ennå ikke opplevd at han har sluppet den frivillig. Jeg forsøker å holde ham våken og fjerner ham fra brystet til han blir mer våken. Jeg tror ikke det er noe feil med ammeteknikken, i hvertfall ikke i forhold til hva jeg ble lært på sykehuset og hva jeg har sett på.

Han er også våken veldig lenge av gangen, opp til 6 timer, hvis jeg ikke lar ham sovne ved puppen.

Kan noen komme med tips for å komme inn i mer normale amme- og soverutiner?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5173605-trenger-gode-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spier han bra selv om han sovner på puppen? For da er det i grunnen helt OK at han gjør det. Så lirker du vekk puppen etter en stund, og lar ham sove videre. Hvordan er han når han er våken? Fornøyd eller gråter mye? Søvnbehovet varierer masse!

Det gjorde datteren min også. Hun sov nesten bare på puppen, og slapp aldri av seg selv. Har hørt om flere som har det på samme måten. Ble bedre når hun nærmet seg tre mnd. (Foresten har jeg hørt at de spiser i søvne.)

Når det gjelder soving, så lot jeg henne bare sove på puppen. Satte meg godt til rette foran tven, og hadde puter under henne så hun skulle ligge godt. Hun sov i vogna også, så jeg passet på å gå en litt lang tur så hun fikk sovet godt der og at jeg fikk litt luft og rørt litt på meg. Nå er datteren min seks mnd, og har vel hatt sove rutiner de siste to mnd, men det forandrer seg hele tiden. Mitt råd er ihvertfall å bare la han spise og sove på puppen når han vil, også løser det seg etterhvert. Jeg tok foresten å byttet ut puppen med en smokk etter at hun hadde sovnet, og da begynte hun å bruke smokk, og det hjalp masse.

Ja men da skal du fortsette som du gjør. Så lenge han får i seg det han trenger kan han godt få sovne ved puppen. Noen babyer sovner ved puppen med engang de er lagt til - da kan en prøve å kile litt under beina , lett massasje - stelle dem før amming så de blir skikkelig våkne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...