Gå til innhold

Dere som har fått påvist trange/ tette eggledere

Anbefalte innlegg

Har dere stabile sykluser, eller er det mye kluss?

Jeg har begynt å bekymre meg litt for at noe kan være galt. Jeg har stabile sykluser på 28-32 dager, så sånn sett håper jeg jo på at jeg har el, men man vet jo aldri..

Takk for svar, håper jeg blir litt beroliget.

Fortsetter under...

Hei du!

Jeg hadde en kikhullsoperasjon i sept-05, og der fant de ut at jeg hadde trange eggledere.

De fant også ut at jeg har endometriose, men jeg er ikke sikker på om det er derfor egglederne er trange... Regner med det.

Mine sykluser er stabile, og jeg har EL-smerter hver mnd.

Og etter temping og blodprøver vet jeg at jeg har EL hver mnd, men problemet er jo at egget og sædcellene har problemer med å møtes...

Vet ikke om du ble noe beroliget av dette,men...

Nå vet ikke jeg hvor lenge dere har prøvd, men dersom det har gått rundt ett år kan det jo være greit å sjekke opp...?

Da slipper man å uroe seg unødig.

Klem-

Lykke til videre!

Tusen takk for svaret ditt, godt med litt informasjon.

Da kan det jo hende at det er noe, men får bare vente å se da.

Vi har akkurat fått i gang prosessen med utredning, så vi er enda ikke henvist videre. Samboeren min skal snakke med legen sin om sæd-test på fredag, og når resultatet på den kommer, så henviser min lege oss videre sammen.

Vi er nå i vår 17pp, så det har gått godt over året, men jeg har fortsatt håp om at vi skal få det til en dag :-)

Lykke til til deg også! :-)

Ja, nå som vi endelig er i gang, så er det godt å vite at vi snart får svar på hvorfor vi ikke blir gravid.

Jeg følte meg ikke klar for å gå til legen med èn gang det hadde gått ett år, så jeg gikk først tre mnd til fotsoneterapi. Da ikke det lykkes, så dro jeg til legen. Jeg er veldig glad for at jeg ventet til jeg følte meg klar, men samtidig så er jeg veldig utolmodig nå kjenner jeg.

Nå skal jeg nyte sommeren og ta det som det kommer inntil jeg hører noe mer om utredning :-)

Sunniva78, er du henvist til inseminring/ IVF eller noe, eller har dere fått beskjed om å bare prøve videre selv?

klem fra

Annonse

Hei igjen!

Ja tingene må modnes, det er det ikke tvil om.

Vi har gått gjennom ulike modningsprosesser de siste 3 årene, for å si det slik!

Tanken om IVF har vært i hodet mitt siden vi begynte med utredningen, og det er jeg glad for i dag.

Sakte men sikkert innså jeg at dette var eneste muligheten for oss, og nå er jeg kommet så langt at jeg priser meg lykkelig for at vi lever i 2006! Det er ikke noe nederlag!!

Jeg tar sprøyter nå, og skal ta ut/sette inn egg i uke 23.

Så det er spennende dager ja!

Klem-

Så flott at dere får hjelp! Uke 23 er jo ikke lenge til, faktisk rett rundt hjørnet :-) Skikkelig spennende!

Jeg har alt begynt å tenke på IVF og vi er ikke i gang med utredning enda, men prøver å holde alle tanker åpne så ingenting kommer som et sjokk liksom.

Om vi må få hjelp til å bli gravid, så ser heller ikke jeg på det som et nederlag, jeg blir bare glad til hvis vi er så heldige å få hjelp etter hvert.

Du får ha mye lykke til i uke 23 :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...