Gå til innhold

Er det vanlig at en på 10 mnd oppfører seg sånn? Blir litt frustrert... =(

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt som blir 10 mnd på mandag. Siste par ukene har han blitt skikkelig trassig. Om han prøver feks å ta brillene til pappan sin og han sier "Nei!" (siden han ikke skal ta de), så begynner han å skrike. Også om han skal bort til noe han skal bort i, og jeg sier "Nei!" så begynner han å stortute. Kommer ikke maten fort nok på bordet, så begynner han å gråte. Om jeg holder på med mobilen min og han ikke får den, så begynner han å gråte. Om jeg skal skifte på han så gråter han. Spesielt når jeg legger han på stellebordet, og når jeg skal kle på han. Er det flere som har sånne unger? Når går det over? Hvordan skal jeg takle denne situasjonen? Når han blir sur fordi han ikke får mobilen feks, så gir jeg han ikke den likevel bare for at han skal slutte å gråte. Jeg innbiller meg at det bare blir verre da. Eller? Også når jeg lager maten til han og han sitter med bordet og venter, så stopper jeg opp om han begynner å gråte, og står og venter til han slutter å gråte førjeg fortsetter.... Er dette helt feil måte å takle denne situasjonen på? For om jeg gir etter så lærer han seg vel at han bare kan gråte for å få det han vil?

Fortsetter under...

Hehe, det er vanlig det tror jeg.. Jentungen har også sånne dager. Blir skikkelig hissig hvis hun ikke får viljen sin, men så snakker jeg bare rolig til henne og prøver å distrahere henne med en leke!! så stå på og ikke gi deg! husk at det blir værre i trassalderen ;)

Jeg tror det er helt normalt. Syns du hanterer det bra.

Gutten min var ganske lik da han var 10 mnd men nå går det mye bedre. Han er litt over 11 mnd.

Han takler et nei bedre enn før og bleieskifte har blitt myyyye letter igjen. Før skulle han holde på alt og tok du det vekk fra ham så skrek han som en gal. Men det har også gitt seg.

Jeg tror nok gutten din også vokser det av seg etterhvert.

Det viktigste nå er at du ikke gir deg, stå på det du sier. Er det ikke lov å tygge på mobilen så er det ikke lov om 10 min heller selv om han stortuter...Du får masse igjen for å være konsekvent c",) Vet du sikkert føler deg kjempe streng men det er ikke tilfelle. Grense testing er nå på topp for småen din og blir nok litt verre for så bli helt normalt igjen. lykke til, jeg venter på at småen min skal begynne her hehe...

Har d slik hjemme fortiden vi også,poden her er 10 1/2 mnd da... men han gråter ikke så mye han hyler,slår og sparker.. særlig når jeg skal pusse tennern,sier at han ikke får lov til ting, å når ikke alt går som han vill.. hylskriker vist mine foreldre setter i til han... bestemt type for tiden kan man trygt si..men d går nokk åver ettervert. det lønner seg å ikke gi opp,vis at d er du som bestemmer..vær konsekvent.

håper d gir seg snart her også..han er kos når han vill da så tar vare på de minuttene jeg=O)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...