Gå til innhold

Silikon pupper.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vil jeg ha!! Alltid vært litt i mot det,men nå etter svangerskap og amming.. Ja takk til det. Har nesten bare skinnfiller igjen, å føler meg ikke vel. Samboern min får hverken se eller røre,så det ødelegger jo en del. Dere som har det. Har dere angret,noen uheldige bivirkninger? Er det sånn at man må bytte ut silikon etter 5 - 10 år? Regner med det gjør vondt en stund etterpå,men hvor lenge ca?? Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Jeg har også lyst på !!! hengepupper deluxe her ! hehe

gå inn på colosseumklinikken.no - les under brystforstørrelse .

Man må bytte dem ut ja - men tror det er etter 10-15 år.

Har lest det er mange som har fått kroniske smerter, men vet ikke hvor vanlig det er.

Du må nok ha noen til å hjelpe deg hjemme med barn o.l den første mnd. du kan f.eks ikke løfte en unge de første ukene.

Man må gå med en støttebh i noen uker også (vet ikke helt hvor lenge)

Men les litt rundt på nettet, der får du den inf. du trenger. :)

Lykke til !

Skulle gjerne hatt nye pupper til sommeren ...sukk!!! men ....kan liksom ikke ta opp ett til lån - betaler jammen nok i mnd!

Kanskje..hvis jeg er flink til å spare - så kan jeg gjøre det om et par år.

Det koster jo fra 17000 - 30 000 .... :P

Skrevet

30 000 kr hvert 5. til 10. år..

innkapsling, fibrosedannelse...

kroniske smerter...

komplekser, skjulte blikk fra andre damer i garderoben..

harde pupper

det er fremmedlegemer det er snakk om, vet ikke hva bivirkninger på lang sikt kan være, selv om det ennå ikke er påvist kreftfare, så har man ikke så mange års erfaring...

kan evt være vanskeligere å oppdage brystkreft fordi silikoninnleggene ligger foran..

kan sprekke og lekke om du utsettes for et hardt støt/slag

pinlig å gå til mammografi når den tid kommer:)

Skrevet

Det var voldsomt til liste som ble skrevet overfor her.

Som med alle andre ting, kan noen få komplikasjoner. Men det hører heldigvis sjeldenheten til!

Jeg la inn silikon for tre år siden og har ikke angret ett sekund!

Det var vondt uka etterpå. Mine ble lagt under muskelen og det ga ganske store smerter i starten. Men etter det har jeg ikke merket noen ting. Jeg la ikke inn så mye. Mine ser derfor naturlige ut og jeg kan ikke si at jeg noen gang har følt blikk på meg i dusjen.

De er like myke som naturlige pupper.

Spurte kirurgen min om de måtte byttes ut og han sa NEI! Eneste grunnen kan være om de skulle lekke, bli harde eller jeg selv ønsker å ta dem ut. Ikke noe av dette er ting som skjer ofte.

Min kirurg har operert inn silikon i femten år og har ikke hatt ett eneste tilfelle der innleggene har lekket.

Ikke tro på all skremselspropaganda som kommer frem. I følge forskning er det utrolig lite bivirkninger med silikon.

Kan heller ikke skjønne at det er pinlilg å gå til mammografi. Det er jo ikke akkurat unormalt med silikon i dag.

Prisene varierer veldig, men ligger på mellom 20 og 30 000,-

Er dette noe du føler for å gjøre så kan jeg absolutt anbefale det. Jeg var også skeptisk til det å ha et fremedlegeme operert inn. Men det gikk utrolig fort å venne seg til det og nå tenker jeg ikke på det i det hele tatt.

Lykke til :-)

Skrevet

Men det er jo ikke som ekte pupper da, konsistensen kjennes ikke som ekte. Bedre å være slik man er skapt, enn å være utstoppet. Greit at det ser naturlig ut når du er ung og fast i fisken, men når du nærmer deg førti og er litt "slappere" over det hele, etter fødsler og alder og hormonforandringer... da står puppene rett ut som hos en 25 åring, og det ser overhodet ikke naturlig ut.

At kirurgen har lang og god erfaring er bare garanti for en ting: at han tjener gode penger:)

Skrevet

Så negative vi var da!!! Vurderer selv å legge inn silikon. Og har flere jeg kjenner som har gjordt det. Ingen av de har hatt vondt eller problemer med det i etterkant. God jeg er opptatt av sunt kosthold og trening så jeg kanskje ikke blir så slapp i fisken når jeg er 40. Sikter til anonyme over her,he,he

Skrevet

Jeg har lagt inn silikon for 5 uker siden. Hadde veldig mye slapp hud på puppene og fylte dem opp til slik de var før ammeslutt..

Var vondt de første to dagene, og kunne ikke løfte armene de første 3 uker. Nå er de helt fine og ikke noe vondt. De så ganske uekte ut de første ukene, men nå ser de helt ekte ut. Har fortsatt litt heng i dem.

De trenger ikke skiftes ut hvis man ikke får problemer eller symptomer fra brystene sa kirurgen til meg. Jeg ble operert på klinikk stokkan i Trondheim. Veldig fornøyd. Arrene ble lagt langs det brune området rundt brystvorten, og er nesten helt bort allerede nå etter 5 uker. Brystene kjennes allerede ganske myke ut.

Skrevet

Tusen takk for svar. Blir nok tatt opp et lån etterhvert ja.. Vil ikke gå rundt med skinnfiller.. Sukk

Skrevet

jeg tok silikon for to år siden,,,,er virkelig verdt d syntes jeg.fikk en datter for 3 mnd siden,og d gikk helt fint med amming...kan ikke forstå hvorfor folk sier en får så harde pupper jeg har ikke d...kjenner heller ingen som har hatt det problemet.var vondt den første uken,etter det var det ikke noe særlig vondt.må bytte ut etter 10 år:)har ikke hatt en eneste plage...det hjelper enormt på selvtillitten og:)anbefaler det...men det er jo smak og behag da:)

Skrevet

må de byttes etter 10 år sier du?

hva er forskjellen på silikon og saltvannsinnlegg?

Skrevet

og hva sier typene deres? synes de ikke det er litt flaut, eller bryr de seg ikke? er det liksom hemmelig overfor omverdenen? har dere komplekser fordi de er "uekte"? bare lurer...... mine er også ganske slappe etter amming, men har tenkt å få en til, og vil ikke risikere å ødelegge noe for amming på neste...

Skrevet

Jeg hadde også "skinnfiller" etter 3 år med amming. (min datter er nå 5 1/2. Jeg vurderete å kjøpe meg "nye pupper" men noe holdt meg igjen fra å gjøre det. Januar i år fant jeg en liten kul i brystet og fikk diagnosen hissig brystkreft. Jeg er pr. nå midt i cellebehandling (har mistet håret og alt det som følger med en slik behandling) Jeg er ikke frisk ennå, men det SKAL jeg bli. Min svults var 0,7 cm da jeg oppdaget den i dusjen. (Det er ganske liten svults). Hadde jeg kjøpt meg nye pupper, ville jeg alldri ha oppdaget denne kulen så tidlig. Kanskje ikke oppdagen den i det hele tatt.

Tenkt deg om to ganger før du gjør noe du angrer på.

Et ordtak heter at "alt man har kjært er vakkert" så da spiller det vel ikke så stor rolle når alt kommer til alt.

Linda

Skrevet

helst skal de byttes etter 10 år.men mange leger sier og at det ikke trengs.typen er veldig fornøyd,han syntes pupper får mye finere form med silikon..mine ser veldig ekte ut og,har ikke overdrevet for å si det sånn.

de jeg stoler på vet d.egentlig bryr jeg meg ikke om folk vet d,men d har jo ikke noe med det heller.er ikke flau over det....føler ikke puppene er falske fordi...d er fremdeles mine pupper:)

Skrevet

Typen min liker puppene mine. Det er kun han som vet det. Det er seriøst INGEN som klarer å se at jeg har silikon. Har ikke fylt dem så opp.

Skrevet

Godt poeng. Hadde ikke tenkt på denne delen, jeg.

Skrevet

Ja, det er sant..... brystkreft kan man jo få i ung alder også, og det fine med små pupper er jo at det er lettere å oppdage kuler tidlig..

Skrevet

Vet ikke hvor mange silikonpupper du har tatt på Anonym, men mine både ser og kjennes naturlig ut. Spørsmålet er jo hvor mye man legger inn. Har man små pupper og legger inn 400 g så vil de nok bli litt harde pga huden blir veldig stram. Men legger man i mindre så merkes det garantert ikke. Jeg la inn 260 g og det var akkurat nok til å fylle de opp igjen etter fødsel og amming liksom. De er ikke runde, harde eller står rett ut.

Klart kirurgen har tjent gode penger, det er det ingen som kan nekte på. Men for meg var det verdt hver eneste krone og jeg hadde gjort det igjen :-)

Skrevet

Blir ganske matt av kritiske anonym under her.

La inn silikon for 8 år siden selv.

Har i likhet med embla72,ikke angret et sekund.

Det morsomme er at jeg var sammen med mannen min i to år før jeg tilfeldigvis sa det i forbindelse med et tv-program vi satt å så på.

Han trodde jeg bare hadde vært heldig etter å ha født et barn han,siden resten av kroppen min ser relativt bra ut!

Nei anonym....

Ikke alle legger inn "Jordan-size"

Du veit-alt med måte.

La selv inn 240g.

Passa min kropp helt perfekt!

Så HI:

Er dette noen du plages med,gjør noe med det.

Ikke for andre-kun for ditt eget velvære!

Lykke til.

Skrevet

hva skal dere svare døtrene deres da, når de kommer og ønsker seg silikonpupper? det er heldigvis noen år til da, så da vet man jo mer om evt langtidsskader...

Skrevet

Nå har jeg ingen datter enda. Men hvis jeg hadde hatt det ville jeg støttet henne hvis hun ønsket seg det. Nå skal det sies at jeg snart er 30 år og har fått ett barn. Og da forandrer kroppen seg. Hvis min 18 år gamle datter hadde ønsket seg nye pupper ville jeg diskutert det. Mye fordi de da er i en fase som det skjer mye med kroppen. Men hadde det vært helt spesielle grunner til det ville jeg gått med på at hun gjorde det.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei, jeg har silikon fordi jeg hadde store komplekser for små pupper. Opererte meg for 8 år siden.

Smerter var det relativt lite av, en influensa er mye verre enn det jeg hadde. Jeg har små proteser som ikke ligger under muskel, og derfor hadde jeg bare litt vondt i sårene (lite vondt når man ligger stille, kjenner det godt når man reiser seg opp, bruker armen osv) og ømhet, ikke "sprengsmerter". Ingen kapselskrumping eller andre komplikasjoner.

Likevel virker ikke puppene naturlige, og jeg har litt komplekser for det. Hvis brystene dine ble til "skinnfiller" etter amming, så er du kanskje litt tynn, som jeg? Da er det lettere for at protesene kjennes. Brystmuskel over kan dekke deler av protesen, kirurgen min mente at jeg hadde god nok dekning av bare brystvev, men etter at protesene rynket seg litt og lagde "kanter" på den måten, kan jeg kjenne "brettekanter" når jeg kjenner etter, selv gjennom vinterkåpen. Jeg kjenner også kanten av protesen ellers med fingrene, men da må jeg kjenne godt etter.

Rynker/bølger som kan danne seg i protesen kan også ses hvis du er tynn, særlig hvis du bøyer deg fremover kan de vise tydelig hos noen.

Protesene kan med tiden flytte på seg under huden. De kan sige ned, og brystvevet følger ikke nødvendigvis med i samme grad. Det merker jeg litt nå. Protesen "graver seg frem" mellom huden og brystveggen. Er man oppmerksom, eller lys og skygge i rommet tilfeldigvis fremhever det, kan man se at protesen lager en liten bul noen steder under der hvor underkanten og sidekanten av den naturlige delen av brystet går. Håper at det ikke forverrer seg, men det regner jeg med at det gjør. Æsj.

Puppene er også mye hardere enn naturlige pupper. Tar man mykt på dem kjennes de myke og fine ut, for silikon er mykt. Men proteseskallet er ikke mykt og ettergivende. Det betyr at hvis man legger hendene på dem og knar dem eller presser dem mot brystkassen f.eks, som menn kan finne på å gjøre, skal det ikke mye trykk til før "skallet" kommer i spenn (det er ikke elastisk nok, etter litt klem går slakken ut av dem) og da kjennes den myke protesen ut som en hard halvkule. Jeg ble "fersket" av en gutt bare sekunder etter at han la hendene rundt brystene mine og dro meg mot seg da han sto bak meg. Har man en del brystvev fra før, og bare legger inn litt, blir det sikkert mindre tydelig, urettferdig nok ;)

Seksuelt er jeg nervøs når jeg er sammen med nye partnere, fordi puppene ikke kjennes helt naturlige ut, og jeg er redd for at de skal synes det er ekkelt og ikke godta meg. Du risikerer at mannen din ikke liker det. Jeg har blitt godtatt stort sett, og eksen min elsket puppene mine selv om han kanskje hadde likt dem enda bedre med naturlig feel, og jeg har èn gang opplevd en fyr som viste at han syntes det var negativt og annerledes. Noen har også kjent det, men ikke kommentert det.

Jeg kjenner det også ubehagelig selv når jeg blir tatt på måter som gjør at jeg selv kjenner at jeg har fremmedlegemer i puppene, kjenner det fra innsiden at det er noe der som ikke er min kropp, og når de blir harde når de blir tatt hardt på, så kjenner jeg den hardheten inni meg. Det har jeg ikke klart å venne meg helt til.

At jeg kunne fått de skikkelig harde, vonde og stygge kapselskrumpningene, og bare tapt alle pengene for å komme i en verre situasjon enn utgangspunktet, er ingen behagelig tanke.

Puppene mine ser stort sett veldig fine ut, og jeg føler meg vel med å gå i bikini, bli sett av kjæresten eller i damegarderoben, eller i kjole. Jeg vil ikke tilbake til tiden da jeg var preget av kompleksene jeg hadde før, selv om det ikke er bare idyll å ha kunstige innlegg.

Nå har jeg nettopp skaffet meg en p-pille som har større pupper som bivirkning for noen, og fantaserer om at mine kan bli litt større, slik at jeg kan ta ut protesene igjen uten å bli helt flat ;) Det er lov å prøve seg :D

Kanskje blir livet ditt bedre med nye pupper. Mitt ble litt bedre, men ikke så bra som jeg hadde tenkt, fordi kvaliteten på kjøpepuppene ikke ble så bra som jeg hadde trodd. Ante ikke at de kunne rynke seg, forskyve seg eller lage følbare kanter, og trodde på informasjonen om at de ikke ble følbare om man bare ikke la inn for mye eller de kapslet seg inn. Jeg har små proteser (kun 150 ml i hver) og ingen kapsling, men at de ikke kjennes stemmer dessverre ikke for meg likevel.

Jeg anbefaler deg å gjøre et skikkelig forsøk på å godta puppene dine som de er først, fordi en operasjon i praksis kan bli å bytte et puppeproblem med et nytt, kunstig problem, og det er ikke sikkert at det nye problemet er lettere å takle.

Påfyllet utvider huden, og det er ikke sikkert at den trekker seg sammen igjen hvis du angrer og tar protesene ut igjen. En angeroperasjon kan da gi deg slappere pupper enn nå, og like små igjen.

Skulle ønske jeg bare kunne love at silikon er topp, men det er ikke min erfaring. Derfor er det lurt å ha høy terskel for å gjøre det, men hvis du ikke får kontroll på kompleksene, så kan det være verdt sjansen for små komplikasjoner og at de nye puppene kanskje ikke er helt perfekte :)

Lykke til, uansett!

• 1 år senere...
Skrevet

Dine pupper høres helt like ut til sånn mine var. De var både kapslet og lekt.....Ta en kontoll på de!

• 1 måned senere...
Skrevet

Hva er forskjellen på å legge arret under areola eller under puppen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...