Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er indikasjonene på a de får tenner

min er blitt så grinete, og så lurer vi påom det er tennene som kommer

han prøver å stppe hele hånda inn i munnen, menhan slever ikke så mye

andre tegn dere kjenner til. er det noen som har brkt barne paracet i den forbindelse, jeg synest det hørest vldsomt ut, men må det til så er det vel så

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han er litt over 4 mnd, så kanskje litt tidlig

Skrevet

Hei!

Gutten min fikk tenner rett etter at han ble 4 måneder! Jeg skjønte ikke at det var tennene som var på vei - men han var utrolig grinete i noen dager, både på dag og natt. Jeg merket ikke noe på avføringen, men han var kjapp til å stikke hånden i munnen slik du sier. Han slevde heller ikke kjempemye, men slevde litt nesten hele tiden fra han var født.

Etter hva jeg har lest så kan du gi Paracet dersom babyen f.eks. ikke får sove på kvelden - hvis det hjelper, og babyen roer seg, er det tegn på at det er tennene som plager. Jeg ville ikke gitt noe på dag - da skulle det vel vært riktig ille først....

Du kan også kjøpe Dentinox på apoteket og smøre på et tynt lag på gommene - dette skal og være smertelindrende. Jeg kjøpte en sånn bitering med vann inni som man kan ta i kjøleskapet - og så fikk han tygge litt på den. Men dette var jo ETTER at tennene kom, stakkar, siden jeg ikke skjønte det i første omgang.

Skrevet

Sånn er Guro også, hun er 4 1/2 mnd nå. Er visst en tann som kommer :) Vi smører på med dentinox, men føler ikke at det hjelper stort i grunnen. Har kjølebitering og full pakke...denb lindrer litt.

Et tips hs kom med (som jeg ikke har prøvd enda), er å legge en våt klut i fryser/kjøleskap en stund, og la henne gnage på den.

Skrevet

Jenta mi fikk de 2 første da hun var 4 mnd og nå er nr 8 kommet og hun er 9 mnd nå!Ta en liten barneskje og stryk over gommene så kjenner og hører du om det er tenner på tur;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...