Agne Skrevet 27. mai 2006 #1 Del Skrevet 27. mai 2006 Har sittet og fabelert en stund over dette med tanter og reising. Jeg er nå kommet til at de kjerringene er så gamle at noen direkte heisatur er ikke lenger det som de ønsker seg aller mest. De kunne nok tenkt seg en real rotbløyte og fylletur for en ti års tid siden, men nå har de tydeligvis fått andre, mer modne interesser. Vi får prøve å ta dem på alvor da den for oss fristende Kualalumpurturen ikke etter all sannsynlighet falt i smak. Egne og litt egosentriske halvgamle damer er jo så inn i hampen kresne på hva de bruker pengene sine på av og til. Jeg foreslår derfor endret reisemål alt etter interessene. Reise nr 1. Spatur til italia. Gratis( vi betaler reise, opphold og all drikke) Her kan de kose seg i lag med italienske sjarmører, oppleve italiensk finkultur (eller direkte rølp) om de ønsker, få massasje, manekyr, pedikyr og annet de ønsker seg. De vil få sitt livs opplevelse, kanskje de tom treffer den rette og bosetter seg der, ja mens de jobber i lag med han og blomstrer opp og glemmer oss bort. Reise nr 2. Meditasjonstur til Det fjerne østen. dette er noe for de av tantene som riktig vil utvide sin horisont og bygge opp sitt indre jeg. Tenk å ha en tante som studerer meditasjon under Dalai Lama. Ja dette kan bli en realitet, dere. Kom plutselig på enda en reise: Reise nr 3. for de mer spesielle tantene: Misjonsvirke i Sør Afrika, med mål å få slutt på rasismen der, en meget tidskrevende og langvarig jobb. Dette må vel være noe for enhver smak og kanskje det vil være mulig å få tantene våre på troen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5172730-forslag-til-tanteting/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. mai 2006 #2 Del Skrevet 27. mai 2006 Mange gode forslag! Jeg fallt veldig for reise 3. Da kan de dessuten være med å begrense befolkningsveksten i deler av landet. Jeg har tenkt på en annen ting også, og det er at vi starter et privat utleiefirma av tanter. Det er jo tross alt endel kvinner som vil ha tantebesøk, men som blir sviktet av sin egen tante. Så får de noe å drive med disse gesjeftige damene! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5172730-forslag-til-tanteting/#findComment-5174072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nicco Skrevet 29. mai 2006 #3 Del Skrevet 29. mai 2006 Har tantene begynt å få kalde føtter og vender tilbake altså? Utleie av gamle tanter, horatio? Tror du det er penger å tjene på slikt da? Vi kan kanskje låne dem ut til å begynne med, helt gratis. Med en beskrivelsen du ga av tanta di horatio, så tror jeg kanskje du skal ha flaks hvis noen takker ja til å låne henne gratis også! Er nok ellers enig i at Kuala Lumpur kanskje ikke er det rette for disse damene. Tanta mi har vært med i alle verdensdeler unntatt Australia, så hun kunne nok kanskje heller tenkt seg en telttur på Finnmarksvidda. Eller noe hun(jeg) har drømt om i mange år, den transsibiriske jernbane til Beijing, med et lengre opphold i Ulan Bator. Turen fra Beijing og hjem skal foregå i en gammel folkevognbuss. Etter mine beregninger skal jeg være fornøyd hvis hun rekker dette på et års tid. Oj, ja nå har vi det gøy igjen, dere. ( og ennå har jeg 7 timer igjen av nattevakta...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5172730-forslag-til-tanteting/#findComment-5199120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå