Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er vant til å trene masse, savner det VELDIG nå som jeg er gravid for jeg har ikke vært så treningsaktiv nå akkurat. SIden starten av svangerskapet har jeg timmet heller enn trening, dvs jeg har svømt og gått mye turer (rask gange, ikke mosjon liksom).

Nå er jeg i uke 31+ 5 og det er ikke lenger like lett å gå. Det strekker og presser, gjør vondt i livmorbåndene. Det knirker litt i ryggen, men mest av alt er det liksom strekk og div andre vondter i magen.

Er det noen av dere som fortsatt føler dere "fit for flight", og at det er ok å trene/trimme/gå tur mm.

Jeg synes det er trist å ikke kunne bruke kroppen som før, hater å føle meg lat... Selvom alle sier at det er lurt i den perioden vi er av livet vårt nå...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5172641-g%C3%A5r-dere-mye-tur-trener/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler det akkurat som deg! Jeg trente en del før jeg ble gravid, og fortsatte med å svømme til ca uke 20, så ble det for mye vondt pga bekkenløsning. Nå er jeg glad hvis jeg får gått en liten runde hver dag. Men det er snakk om små runder i temmelig rolig tempo. Tror poenget må være å bevege seg så mye man kan, men ikke mer enn det. Kroppen ordner det selv.

Jeg trente også masse før, mens nå må nok det jeg driver med kalles trim.. ;) Er i uke 34 og går en times tur, sånn at jeg blir svett, 4-5 ganger i uka. Var vel rundt uke 25 at det ble for slitsom med helsestudio for min del, så da gjør jeg det jeg kan. Må bare tillegge at jeg ikke har hatt noen plager i svangerskapet, så da er det jo litt enklere.

Ikke føl deg lat! Er du sliten og har vondt, så er du det! Ikke noe å skamme seg over! Kos deg med den lille i magen og gled deg over at du snart er "i mål", da kan du begynne litt igjen :) Lykke til!

jeg har aldri vært noe flink til å trene. hater det egentlig. jeg pleier å gå turer da,siden jeg har en hund.men det er det. sliter med bekkenløsning nå,så kameraten min har midlertidig overtatt hunden min,ser ut som om den blir boende der. trives så godt der.

jeg må vel prøve å komme i form etter fødsel..

Annonse

Jeg er 34+4 på vei. Her i huset har vi to hunder, så jeg er igrunn pent nødt til å gå turer. Antallet turer varierer og det samme gjør varigheten på de. Men går sjelden mindre enn 1 time om dagen. I dag har jeg vært i skogen å gått i litt over en time.

Det er klart at jeg også merker at det har blitt tyngre, men samtidig syns jeg det er herlig å vite at jeg har rørt på meg iløpet av dagen. Og samme hvor dårlig formen er, så MÅ jeg ut.

å fy f dere er spreke.... stå på

jeg får så vondt etterpå i lysken, el symfyseområdet at det ikke er til å holde ut. oppoverbakker er det værste... jeg gikk mye turer før, men klarer jeg å gå en halv times tur så er jeg stolt. ok, er vel 38 + 5 dager på vei, men måtte jo bare redusere det.

og så strekker det i livmorbåndene når jeg går...

handler også om jeg er sliten da..

SÅ flinke dere er!!!

Jeg får som sagt også så vondt i lyske/symfyseområdet at det er helt bak mål å legge ut på lenger turer. Men ja, daglige trim-for-eldre-runder er vanlig. LItt armtrim, litt bøy og tøy. Men, savner høy puls og god svette. Endorfiner som løper av gårde og gir meg en deilig rusglad følelse etter en god treningsøkt:o)

Hei! Jeg ogsaa brukte aa trene paa treningsstudio foer jeg ble gravid, men har stoppet helt med det etter at jeg ble gravid. 1.trimester ble jeg bare kvalm og svimmel, deretter, i 2. tri fikk jeg vondt i bekkenet.

Jeg har gaatt paa yoga for gravide en gang i uken siden januar, og proever aa gaa en tur hver dag. De dagene det er fint vaer gaar jeg meg en times lang tur, og det foeles helt himmelsk! Jeg har to uker igjen til termin, og selv om jeg lenge foelte meg lat fordi jeg ikke trente mer skikkelig, er jeg igrunn naa stralende fornoeyd med det jeg klarer aa gjoere. For kroppen er tung, og formen ikke den samme som naar en ikke er gravid. Tror du skal vaere fornoeyd med deg selv om du klarer aa gaa turer / svoemme osv, selv om det ikke har like hoey intensitet som det du vangligvis klarer aa opprettholde!

Lykke til videre :-)

Hilsen en annen 75 modell

Annonse

Blir ikke så mye trening, savner å få virkelig svettet ut på et treningsstudio eller løpe i skogen. Har to uker til termin nå, trener pilates for gravide 1 gang i uken og prøver å gå på flere lengre turer pr uke. Litt lettere å finne energi til det nå som permisjonen er godt i gang også :) Tror det er bra å prøve å gå seg en tur el noe, alt er bedre enn ingenting... er du litt bedre i form til fødselen, er du litt bedre rustet og kroppen kommer seg fortere etterpå. Alt hjelper!

Lykke til alle samen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...