Gå til innhold

Er redd jeg ikke skal klare...


♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥

Anbefalte innlegg

Er redd jeg ikke skal klare å gi den lille nok næring jeg....:( Har lest at gravide skal ha så så mange kalorier ekstra hver dag eller noe, men hvordan skal jeg klare spise mer enn jeg pleier, ? iallefall til frokosten? sliter med EN skive allerede....HJELP!!

Er IKKE glad i frokost om morgenen...Og hvis jeg spiser en sjelden gang, så må det være noe jeg kan drikke melk til, feks loff mes syltetøy.... Og jeg drikker skummet melk..

Og til vanlig spiser jeg heller ikke mye..Til middag og sånn...

Jeg er ingen slanker eller noe... Er 157 og veier 65 kg.

 

Fler som er som meg? Råd?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det økte kalori-inntaket skal tilsvare en halv skive brød eller noe per dag, ganske lite i alle fall. Dessuten fungerer kroppen sånn at den sørger for at fosteret får nok næring, det er eventuelt du som går ned i vekt. Det er dette jeg har lest. Så tror ikke du trenger å bekymre deg. Men du bør jo uansett prøve å få i deg frokost, det er kanskje enda viktigere nå som du er gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke være engstelig, det er ikke så mye ekstra du trenger for spiren sin skyld (det med å spise for to er skikkelig avlegs)

Hvis du klarer 2-300 kcal ekstra pr dag, er det bra i massevis.

Det er ikke mer enn en banan og en ekstra skive med godt pålegg. Hvis du har mer matlyst utover dagen, er det ingen grunn til at du skal tvinge i deg noe mer til frokost. Når på døgnet du spiser spiller ingen rolle - det er totalinntaket som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult du skifta til det nicket :o)

Ikke bekymre deg - det er vanlig i begynnelsen å ikke ha så mye matlyst. Den kommer senere ut i svangerskapet - og det står at det er viktigst i slutten av svangerskapet å regulere det. Om du er for tynn eller ikke har lagt på deg nok så må du da få i deg nok kalorier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar...Det var en lettelse kan man si....:)

Nå måtte jeg bare legge til side den halve skiva med kalverull, før jeg brakk meg....Så får jeg heller ta den med syltetøy, hehe....

Men jeg skal iallefall prøve være så flink som jeg kan..

Men en annen ting etter jeg ble gravid, er at jeg blir så fort sulten igjen?! Så jeg må spise ofte:) Er det den lille som stjeler? hihi....

Så søtt iallefall....ser den lille for meg bare "røsker" tak i det den kan få:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart jeg skiftet ,hehe....

Hvordan går det med deg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...