Anonym bruker Skrevet 27. mai 2006 #1 Del Skrevet 27. mai 2006 Er det noen som har noen gode tips om hvordan jeg skal klare å legge fra meg den dumme røyken? Sliter hver dag med dårlig samvittighet for at jeg røyker, men synes det er ett herk å få den vekk:-( skammer meg veldig, er 15 uker på vei og skulle jo ha klart det for lenge siden........ Jeg tar i mot alle gode tips.. Tusen takk jenter:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5172321-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4 Husmor.... Skrevet 29. mai 2006 #2 Del Skrevet 29. mai 2006 Hei Print ut mulige bivirkninger i graviditeten og ha det lett tilgjengelig. Les dette skrivet hver gang du kjenner trang til en røyk. Videre må du sørge for at du ikke har røyk tilgjengelig!!!!!!! Hvis mannen din røyker bør du be ham om å ta med seg all røyk når han forlater huset. Hvis mannen din evnt. lurer seg til å røyke inne på dager med dårlig vær må du sette foten ned og kaste ham ut på trappa!! Det frister mye mindre å røyke når man må stå ute i dritt vær samtidig som man ikke er passiv røyker. Min største motivasjon har vært at jeg ikke vil føle meg "skyldig" hvis noe skulle skje med mitt barn, det vet jeg er en følelse jeg ikke kunne levd med. En annen motivasjon er at du med stolthet kan si at du er blitt røykfri når lege eller jordmor spør deg senere i svangerskapet. Lag en avtale med deg selv om at du skal kjøpe noe du har ønsket deg lenge feks. en ring, smykke, full hudpleie behandling, weekend tur ol. hvis du holder deg helt røykfri når jordmor/lege spør senere (ca. uke 30) om hvordan det går med røykingen. Jeg personlig har mest tro på at man må slutte tverrt... det nytter ikke med nedtrapping da man letter kan unne seg bare en ekstra! Du har tatt din siste røyk alt!!! Lykke til! Det er mulig, jeg har selv holdt meg 100% siden jeg oppdaget at jeg var gravid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5172321-hjelp/#findComment-5188971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå