Gå til innhold

Er dere også "hekta" på barnevogner??


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt litt på hva det er med barnevogn, som gjør at det blir et så stort samtaleemne! "Alle" vet "alt" om de forskjellige merkene, det diskuteres opp og i mente om trehjuling vs firehjuling, sportsvogn eller bagvogn, Emmaljunga eller Simo osv. Ei venninne av meg er i uke 11, og er allerede helt hekta på temaet! Er det bare jeg som syns en vogn er en vogn, og ikke tenker mer på det enn som så??

 

Er barnevogn for gravide kvinner det samme som tøffe biler for single menn?? ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde simo kombi (brukt) i starten og quinny sportsvogn (ny, kjøpt da vi bodde i tyskland til en brøkdel av hva den koster i Norge) fra ca 6mdn til forrige barn. Denne gangen kommer det til å bli akkurat samme opplegget. Vi tenker ikke mer på det enn som så vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare deg. Så lenge vogna har 3 eller4 hjul som går rundt og er stor nok til at ungen kan ligge der er vogna OK i mine øyne. Fatter ikke at så mange gidder å bruke masse tid og penger på å finne den perfekt vogna.

Barnevogner er som biler. Kjekt å ha, men tåplig å bruke mye penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er mer jålete enn andre, på alle områder:) Selv synes jeg det er litt tidlig å bli opphengt i barnevogn, er 6+0, men har kikket litt på nettet, må inrømme det:)

Dette blir vårt første barn, og siden vi ikke har noe erfaring med hva som er praktisk osv, så synes jeg det er ok å orientere seg litt. Hvis man først skal bruke noen tusen på en vogn, og forhåpentligvis bruke den til både dette barnet og et par til senere (lov å håpe:)) så er det jo greit å finne en man liker og som man ikke må bytte ut med en gang pga den er upraktisk eller for liten/stor eller noe sånt.

 

Er jo helt enig i at ungen kommer før vogna, hehe, så det er absolutt ikke vognas utseende som betyr mest, men jeg må jo inrømme at jeg blir i bedre humør av fine ting fremfor "stygge", så jeg ser ikke noe negativt i å kjøpe en litt fin vogn. (dessuten er jo smaken så forskjellig, at man aldri kommer til å bli helt enig her inne om hva som er fint eller stygt, og godt er det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la faktisk litt arbeid i det med vogn i starten - rett og slett for å orientere oss litt på hva det egentlig dreide seg om! Vi trodde barnevogn var barnevogn, men neeeeida... så vi brukte litt tid på å finne ut hva som fantes på markedet, så bestemte vi oss for kombi og kjøpte ei brukt simo av ei venninne. Ferdig :)

 

Denne gangen prøver vi å finne ei simo kombi-vogn på salg, spiller liten rolle for oss om det er årets eller fjorårets modell, eller om kjendisene bruker sånn vogn, eller om det er in med trehjuling eller firhjuling. Vi trenger ei vogn som er praktisk, lett å ha med i bil, og som ungen kan trives i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Er gravid med nummer 2, og bruker vognen MYE. Bor på landet og går mye i kupert terreng. Har hatt 2 forskjellige til førstemann. Først kombivogn (brio) o siden Emmaljunga Duo Edge(begge kjøpt brukt). Trodde også at vogn var en vogn, men den gang ei. Skal ha ny vogn til nestemann. Med vinterbarn så vil jeg ha en STOR dypvogn. Jeg vil og ha "spiler/låser" på kalechen. Har problemer med at kalechen til Duo Edgen blir slakke. Jeg kommer også til å handle vogn i Danmark, da de har MYE større lufthjol. Da blir vognen lettere å trille. Når jeg skal over til sportsvogn ønsker jeg en terrenggående. Har sett på 2 typer. Man må handle etter sitt eget hjerte. Hvor mye penger folk legger i vogn er opp til hver enkelt. Jeg skal ha NY vogn nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en vognjungel der ute, mye å velge i, og man må rett og slett sette seg inn i hva en trenger. Er jo stor forskjell på om man bor et sted der man stadig bruker trikk, buss etc. Hvor mye man bruker vognen, terreng osv. Jeg synes 6000kr, og deromkring er mye penger, og da vil jeg gjerne kjøpe "riktig" vogn for meg. Skal forhåpentligvis bruke den 2-3 år med dette barnet, og kanskje blir det en liten en til etterhvert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for svar! Jeg er helt blank på området. Noen med erfaring som vet hva jeg jeg trenger? Bor i by, mye slaps/snø på vinteren (og baby kommer i vinter) endel bakker. 3 hjul? 4 hjul? oppblåsbare hjul? noe annet jeg bør tenke på? Forstår jo etterhvert at jeg ikke bare kan stikke innom første og beste butikk og kjøpe den som står nærmest døra, påvei til sykehuset... hehe, det trodde jeg : ) Har visst mye å lære på gravid- og babyområdet!! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trodde jeg også... men det er faktisk en del å ta hensyn til når en skal velge vogn - uten nødvendigvis å bli helt vogn-gal :) La nå folk lufte sine vogn-diller her uten å ta helt av. Om du syns det er en bagatell, så kan du jo bruke energi på andre innelgg istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel litt utstyrsdilla, men ikke sånn ekstremt..

 

Syns at det er viktig å kjøpe riktig utstyr til sitt bruk, om den så er gammeldags eller trendy så er det opp til hver enkelt.

 

Har to vogner selv, to teutonia vogner og en reisetrille til ferier.

 

HAr en gutt fra før , så er litt forbredt på hva som er riktig til vårt bruk denne gang.

 

Den ene vogna jeg har en en DUO vogn som er flott som 1 babyvogna opp til 1års tid, den er stor og god og kjøre, men litt tung hvis barnet er større og ikke sitter der så mye..

Den står hjemme som sovevogn nå.

 

Den andre er en sportsvogn og er genial å ta med oss overalt, i bilen, på ferier, de er 4hjulinger begge to.

 

Så det er så mange ulike vogner på markedet, og folk må velge selv hva de ønsker både av type og utseende, rosa eller blå.. og alt etter hva lommeboka har råd til !

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...