Halloween-mamma Skrevet 26. mai 2006 #1 Skrevet 26. mai 2006 Jeg ligger visst litt etter, ser jeg! TUSEN TAKK for kjempehyggelig hilsen! Det varmer! Jeg kunne sagt akkurat det samme selv - kan ikke huske noe du har skrevet som JEG ikke har nikket bifallende til! Det har jo til tider vært veldig turbulent her inne på DiB - og enkelte ganger når jeg har følt at jeg har vært i "hardt vær" er det sååå godt å vite at vi er flere som tenker de samme tankene. Har også lagt merke til at du er god på å holde hodet kaldt i diskusjoner der jeg har kokt over og vært mer sinna enn saklig Litt interessant dette med alenemødre på bølgelengde (Jada, fikk med meg den tråden også!) - jeg har en teori om dette: Jeg tror det har å gjøre med at dersom man er alene så er det lettere å fokusere kun på babyens behov, og også lettere å gi avkall på sin egen "frihet" i en periode. Jeg ser for meg at om jeg hadde hatt en pappa i huset så kunne det fort blitt gnisninger i forhold til foreldrefilosofi og bruk av tid. (Ville kanskje følt meg presset til å få lagt babyen kjapt hvis vi planla voksenkveld, f.eks..) Nå kan jeg ha en helhetlig holdning til alt som har med babyen å gjøre, og jeg slipper å bekymre meg og bli stresset for om den andre parten blir sur og grinete hvis han ikke får tilstrekkelig oppmerksomhet. Selv om jeg ble alenemor ganske så ufrivillig, så innser jeg at det egentlig passer meg veldig godt. Nå har jeg full frihet til å utforske og bli trygg på mine valg i forhold til babyen, og trenger ikke inngå kompromisser som jeg kanskje ikke er helt fornøyd med (og lurer på konsekvensene av). Jeg ser for meg at det vil bli lettere å dele foreldreansvar (og glede) i fremtiden, med et eventuelt barn nr. to.
Luca Skrevet 27. mai 2006 #2 Skrevet 27. mai 2006 Veldig sant det der at når man kommer opp i diskusjoner som virker håpløse, så er det godt å vite at det er flere her som tenker i de baner jeg gjør...det hjelper faktisk:-) Og jeg "brenner" for en del ting, som feks hvor viktig det er med nok og sunn mat og søvn, bruke alternative stelleprodukter feks osv., så havner ofte i hardt vær ja:-) Men prøver å holde meg saklig i diskusjoner, og med et så vidt spekter av jenter som er her inne, er det jo ikke annet å forvente at meningene er veldig delte. Og det er jo vitsen også:-) Ja, du har kanskje ganske rett i den teorien din om alenemødre. Ting går jo i et roligere tempo, siden det bare er dere to. Jeg var ikke alene med min eldste da hun var baby, hun var litt eldre, men hadde det veldig fint med henne alene. Men med to små nå med 15 mnd imellom, skal det ganske drastiske ting til for at jeg skulle gått min vei nå for å si det sånn:-) Det er nesten praktisk umulig å skulle klart alene..hehe. Venter i døra omtrent med de når papsen kommer hjem, da har det vært full rulle her hele dagen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå