Gå til innhold

Olje og samleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om man kan bruke jordnøttolje eller andre type oljer som glidemiddel når man er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke begrenset til samleie under graviditet, men samleie generelt. Oljebaserte glidemidler legger seg som en hinne inni skjeden, og denne hinnen er en super grobunn for bakterier og sopp. Det vil vi vel ikke ha??? Se etter vannbaserte glidemidler på Kondomeriet/apoteket. :)

Skrevet

ALDRI bruk av oljer eller silikonbaserte produkter i skjeden. Det ødelegger miljøet der nede fullstendig...

Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt, selfølgelig kan du bruke olje. Og jordnøtt olje er like bra som noen annen! På kondomeriet får du en glide krem som heter Smak&Behag. Den er laget spesielt for dette formålet og er super!

Det fantastiske med kvinners sjede er at den er selvrensende og beholder riktig surhetsgrad helt av seg selv! Tenk hvordan det hadde vært å få innen penis i sjeden hvis det var et problem.... tro det eller ei, men det er her vi snakker bakterier. Det er selfølgelig noe annet hvis du har en ifeksjon av en eller annen grad!

Damer sjekk før derer er for bombastiske med råd her!!!!!!

Er legesekretær, og vet derfor hva jeg snakker om!

Skrevet

Hentet fra et annet innlegg her. Merkelig at en jordmor anbefaler olje hvis det var et problem!

Min jordmor, som også jobber på fødeavdelingen, sier at det har mye for seg om man smører og utvider mellomkjøttet før fødsel. Hun og de andre jordmødrene på føden ser stor forskjell på de som gjør det og de som ikke gjør det. I verste fall kan man jo sprekke hele veien bak til rompehullet, og det er nok ikke godt. Jordmoren min anbefalte å smøre med en olje på mellomkjøttet samt inn i sjeden og dra litt bakover mot rumpa for å tøye ut dette området - man blir bare mer elastisk og ikke videre. Man bør tøye i ca 3 minutter men i omganger - hver gang til det gjør litt vondt forklarte hun meg. Sett opp benet på badkaret og ta tak bakifra - hvis ikke sambo/mannen din melder seg frivillig.... Jeg foredrar å gjøre dette selv... Håper på å revne denne gangen, sist ble jeg "bare" klippt å det var ikke noen behagelig opplevelse i ettertid.... Slet lenge med stingene...

Håper dette kan være til noen hjelp for noen!!

Skrevet

Hei!

Til deg som er legesekretær - jeg respekterer så absolutt din kunnskap. Men jeg mener at det du skrev er er litt på siden av det vi andre mente var problemet med olje.

Oljen i seg selv er jo ikke farlig - men den lager som sagt en hinne som gjør det lettere for bakteriene å feste seg. Og ja, skjeden er selvrensende, men den klarer jo ikke å rense ut oljehinnen så lett, og dermed får bakteriene mer tid til å "gjøre ugagn" der inne. Tenk deg bare hvor vanskelig det er å vaske av seg olje fra hendene! Det er nesten umulig...

Til deg som skrev innlegget om å smøre mellomkjøttet - dette er selvsagt riktig. Det er jo utenfor skjeden, det. Men det hovedinnlegger spurte om, var om olje kunne brukes som glidemiddel, og da havner det jo langt inni skjeden.

Skrevet

Sjekk fakta selv du din idiot-legesekretær. Sjelden jeg blir så provosert av det folk skriver her, men det ble jeg nå.

For det første så er jordnøttolje og Smak og Behag glidemiddel to vidt forskjellige ting.

Smak og Behag er et VANNbasert glidemiddel, uten parfyme som er kjempebra å bruke under samleie, og som de som har allergier godt kan bruke.

Det er det eneste du har rett i.

Jordnøttolje derimot, er et OLJEbasert produkt selvfølgelig, og har ingenting i en kvinnes skjede å gjøre. Har du forsøkt å smøre deg med olje noen gang? Har du sett hvordan det legger seg på huden? Det samme skjer i skjeden, og det lukker porene slik at den naturlige fukten som du snakker om ikke slipper ut. Resultatet er at ph-miljøet blir kraftig forstyrret, og mange, mange for tilbakevennende sopp og etterhvert infeksjoner nettopp av dette.

De selger også olje og silikonbaserte glidemidler på Kondomeriet, men spør du de ansatte om de kan brukes i skjeden, så anbefaler de det ikke, nettopp av denne grunnen. De er ment til utvortes bruk, altså man kan massere hverandre utenpå kjønnsorganene, men ikke ha det inn i skjeden.

Jeg synes det er helt hårreisene at du uttaler deg så bombastisk på noe du tydeligvis ikke har peiling på, og som kan og har gjort stor skade hos mange kvinner. De bruker alt fra vaselin, babyolje, matolje osv i god tro, etter velsignelse fra folk som deg, som ikke vet forskjell på ting, og hvilke skader det gjør. Faktisk er det endel leger som heller ikke er klar over problemet, men som med en gang forstår logikken når det blir forklart. Gynekologer derimot har sett det meste....

Hadde du i det minste vært lege eller gynekolog...men legesekretær da...

Og hvis du lurer på hvor jeg har min viten fra, så er det fra over 7 år arbeid i bransjen( kondomeri o.l), uttallige samtaler med jenter på home-party som på enerrom tør å fortelle om hvilke plager de har hatt i forbindelse med dette, og samtaler med leger og gynekologer som vet om problemet og som er glad vi opplyser og informerer om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...