Gå til innhold

OH MY GOD!!! 12 KG og 12 mnd... Flere i samme vektklasse?!

Anbefalte innlegg

På 1 års kontroll i dag....

Min bedagelige tulle, som forøvrig beveger seg minst mulig og helst drikker så mye pupp som overhodet mulig veide 12.370 gram på kontrollen i dag..... 76 cm. lang også, så hun er jo stor.

De bare ler av henne på helsestasjonen... Hun sitter der som buddha og bare smiler og ler!

Og lille tynne meg... Og den lille tynne pappaen...

Hvor har hun dette i fra??!

Jeg har uten tvil fløte i puppene....

Fortsetter under...

He, he... Same here!

Har ikke vært på 1-årskontrollen enda, men buddha-jenta mi veide 11.780 gram på 11-mnd.skontrollen og hun har ikke beveget seg nevneverdig siden da så hun er nok oppi 12 kg. nå ja!

Ei bedaglig blid-jente her også, hun ligger laaangt etter på grovmotorikken (krabber ikke engang! Men aker seg litt på rumpa) men finmotorikken er lant framme. Prater mye, kan mange ord.

Når jeg ser på venninne mine som de springer etter sine unger så er jeg veldig glad for å ha ei rolig ei!!

Ja. Har eller hadde en temmelig stor unge på 1 års kontrollen, som ikke akkurat beveget seg betydelig mye. Han veide 14.6 kg og var 81 cm lang. Når han krabbet, akte han seg bortover på rompa faktisk. Bedagelig type dette egentlig.

Men så begynte han å gå. Hmm eller løpe. Og vekta har gjevnet seg ut på 2 mnd.

En ting kan jeg si, hun fortsetter ikke å være så bedagelig hihi.

Han her er høyt og lavt og litt mere..

Jada, Johannes veide 12.3 kilo og 82 cm da han var ett år.. Da han var på 15-mnd kontrollen veide han 13.7 kg og 86 cm. Det er superdeilig å ha noe å ta av, ser at det "renner av" hvis han blir sjuk. Dette jevner seg ut uansett, ettersom de blir mer aktive og f.eks. klatrer i trær og løper.

Kremt, hmmm, ja...

Her er vekta også rundt 12 kg. og lillegutt blir 1 år om 2 dager. Han er nok ca. 82 cm., men bollekinna og trailersjåførmagen er på plass. Og hverken pappaen eller jeg er overvektige. Men vi er nokså høye begge to, så noen miniputt hadde vi jo ikke regnet med, uansett. (Han veide forr. nesten 5 kg. ved fødsel, så han har vel bare fulgt opp det...).

Han er rimelig aktiv og energisk, så bollekinna og magen jevner seg vel ut etterhvert.

Annonse

Lillegutt var og over 12 kg og 80 cm da han var 1 år, jeg og pappan er tynne begge to... Hadde nok fløte i puppen jeg og.. :-) Om hun har vært over gjennomsnittet fra hun var liten er det rett og slett bare sånn hun skal være.... :-) Gutten vår var liten da han ble født, men han tok seg fort inn igjen for å si det sånn... Synes bebiser skal være litt lubbne jeg! ;-)

Heheh..

Minsten her er 80 cm, og knapt 12 kg... Har akkurat vært på kontroll. Men han er mye slankere og fastere i fisken nå enn for etpar måneder siden! Han har krabbet rundt leenge, og går langsmed bord og stoler. Men han var 9, 5 kg da han var 4 mnd, sånn at han har ikke vokst SÅ mye siden ha ble introdusert til annen mat enn pupp..!

Men storesøster var bedagelig som tulla di... Og hun var også 12 kg da hun var året...Og knapt 10 kg da hun var 6 mnd.

Jeg har også en sværing. Han er også 12,3 tung, 82 cm lang og 12 mnd. Men han har ligget der noen måneder nå, og nå futter han så mye rundt, så jeg tror ikke han kommer til å være så kraftig så mye lenger.

Annonse

Ikke imponert! Jenta mi veide 10 kg da hun var 5,5 mnd... Kun morsmelk, det vil jeg si er fløte i puppen.

Vil også ta med at et stort barn trenger ikke å være sen i utviklingen. Hun gikk da hun var 11 mnd og vekten fortsatte ikke å gå i taket. Nå er hun snart to og veier 13,5 kg. Høyden er jeg ikke sikker på, men den er ganske normal i forhold til de andre i barnehagen.

Måtte bare ta det med siden jeg så denne tråen her.

hehe, så søtt da :-) syntes virkelig at de er søtt når de er så gode å ta i, selv har jeg ei lita ei på 11 mndr som knapt er 7,4 kilo...måtte bare kommentere den der fra hun ene her oppe : "de skal da ikke være tynne heller da" ? ehmmm, unnskyld meg, tynne, tykke, små, runde og gode :-) alt er da vel normalt :-)

like gode er de alle sammen :-)

godt å se at det ikke bare er jeg som har fløte i puppene. Gutten min var 12 kg og 80 cm på 1 års kontrollen. Han er straks 15 mnd og skal på ny kontroll. Regner med at vekta er mellom 13 og 14 kg nå og han er ihvertfall 85cm lang.

Så den stakkars kurva til helsesøster blir nok sprengt.

Ble også litt provosert av kommentaren i et innlegg lengre opp "de skal jo ikke være tynne da". Ingenting som heter at de ikke skal være verken tynne eller tykke. De er de barna de er. Alle ulike, og bra er det! Bare se på oss voksne da...er vi så innnmari like i vekt,kanskje??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...