Gå til innhold

1-åring som har begynt å herje på natta -MÅ sovne med puppen...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger noen råd om søvn....!

Vi har ei jente som nettopp har blitt 1 år.

Hun har vært veldig grei å fått lagt fram til ca. 1 mnd. siden.

Da begynte hun å tulle noe voldsomt..

Tidl. har hun fått pupp i stolen vedsidna senga og når jeg ser hun har begynt å "sovne" så legger jeg henne over i egen seng og sier god natt. Noen ganger har hun sovnet momentant mens andre ganger har hun ligget å pratet litt med seg selv eller bamsene sine og så sovnet.

Hun har også sovet rundt 90% av nettene uten pupp.

Men nå.... Nå er det opp 1-3 ganger hver natt, hun MÅ sovne med puppen hvis ikke er det hyl og rabalder. Hun er utrøstelig og det er ikke snakk om sutregråt, men hylende gråt, så ille at hun hikster etter luft og gulper/kaster opp. Jeg ser ingen annen løsning enn å gi henne puppen -som hun slurper i seg og sovner med... Gang på gang.

Har prøvd med vann men hun slår seg helt vrang... Hun bruker ikke smokk, har aldri tatt flaske, så det går kun i tutekopp.

Hun fikk tenner (2 stk.) for 1 uke siden og jeg trodde det var det som plagde henne, men hun har fortsatt med dette søvnmønsteret sitt for det om.

Hun har ikke hatt feber og vi har vært til lege for å utelukke sykdom.

Skjer det mye på nettene for disse små i 1-års alderen?

Er det vanlig at de går gjennom sånne perioder?

Kan tennene vært SÅ plagsomme i så lang tid?

Det er jo rart, for det er kun på natta dette plager henne, ellers er hun blid som ei sol dagen lang....

Fortsetter under...

Det er helt vanlig at de begynner å tulle med natta i ettårsaldered. Gi pupp og gjør bare det som skal til, så går det over av seg selv. Kjenner maaaange som gikk igjennom det (og vi gjorde det) rundt ett år. Felles sjebne er i alle fall felles trøst. Vi bare fulgte snuppas ønsker, og det ble bedre igjen helt av seg selv!

Godt å høre!!

Jeg har hørt om slike "perioder" tidligere, men de har datteren min lot oss få slippe. Vi får det vel igjen nå...!

Nå må jeg komme meg i seng, blir vel noen turer opp i natt også tenker jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...