Gå til innhold

September: Hvordan er leggerutinene deres?

Anbefalte innlegg

Har litt problemer her fortiden, for hun vil ikke sove før langt på kveld lenger. Jeg ammer ved sengekanten, men ønsker å slutte med dette.Har igrunnen lyst å slutte og amme totalt etterhvert. Problemet er at hun er så vandt med å roe seg ned under denne ammingen. Og hun vil derfor ikke ha pupp før hun kommer opp på soverommet. Ellers så liker hun ikke MME, så jeg har jo ett problem der også.. uff dette ble rotete, jeg er litt trøtt av dette leggestyret for tiden. Dessverre så har jeg tatt henne opp og trøstet henne, og nå vil hun jo selvfølgelig ikke sove uten at hun mer eller mindre ammes i søvn.

Ja ja, så hvordan er leggerutinene deres?

Fortsetter under...

Vi har en rutine som vi har hatt i ja... lenge, husker ikke når vi begynte med den, men det må være minst fire mnd siden. Den fungerer kjempebra!

Ca kl 18 er det grøt, banan (som regel) og vann.

Kl 1830 er det bading og kl 1915 en flaske med MME, så er det rett i seng. Som regel sovner hun ganske kjapt, av og til ligger hun å småprater litt først. Kan telle på en hånd de gangene hun har vært vanskelig å legge, og da har det vært fordi vi har gjort et eller annet som har forstyrret søvnen hennes på dagtid slik at hun er overtrøtt.

Kan også nevne at hun får ikke sove etter kl 1600.

Jeg slet også med å få henne til å ta MME, men jeg måtte få henne til å ta det fordi jeg ble så sår på vortene (jeg er gravid igjen). Jeg måtte bare tilby henne det flere ganger om dagen. Plutselig en dag så ble hun kjempeglad når jeg kom med flaska og siden har hun slukt MME med stor iver! Så hold ut, det ordner seg!

Ble litt langt dette..

Vi har som rutin att han far mat kl 1800 efter det blir det leken borsta tander o forberedda sig till sangen. Laggs ner i sangen kl 19, dar han brukar leka lite med sig sjalv o somna in efter en stund.. som regel efter 15-30 min.

Han har fatt MME sen har var tre mander eftersom jag mista mjolken :-( Sa han hade inget val. Men han likte den inte till en borjan.. men nu e han valdigt glad i den.

Kanske bast att tillaga att han sover inte efter kl 12 pa dagen. Han sover fran 1915 till 05 for lite mat for sedan sova till 08...

Jeg har ammet han i søvn ganske lenge! Men nå sovner han ikke av det om kvelden lenger.

Her får han grøt ca kl 18. Så er det på med pysj, amme ved sengen og så legger jeg det lys våkne gullet mitt i sengen sin og går ut!

Avogtil prating, sutring eller grining, men han har lært å sovne selv, og det er deilig!

Han legger seg mellom 18.30 og 19.00, og bruker mellom 1 og 30 min på å sovne!

Prøvde å legge henne i sengen å gå ut i går kveld, men hun grein mer og mer. Spesielt etter at jeg gikk inn til henne og prøve og trøste uten å ta opp. Hun grein i ca 15 min, selv om jeg satt på siden av henne de siste 5 min. Endte med at jeg tok henne opp, og ga pupp, så sovnet hun rimelig raskt etterpå. Men hun sov i nesten 12 timer (1 nattamming), og det har hun ikke gjordt før, så det er jo luksus :-)

Annonse

Slik gjør vi: Grøt ca 18.30. Bad ca 19.-19.30. Hårføning(ja,det må faktisk til...) og pupp på sengekanten. (ikke mye igjen i puppen og vurderer å gi flaske etter puppen fra nå). Legger seg litt før kl 20. Noen ganger sovner hun i armene mine, noen ganger blir hun helt propell og ligger å suller og tuller for seg selv i et kvarter før hun sovner. Da går vi litt til og fra..

Her er rutinene:

grøt ca 1815

stell (bading annenhver dag 1830)og tannpuss ca 1840

pupp på soverommet og legges våken i senga kl 19, jeg går ut og han sovner av seg selv iløpet av få minutter. Sover da ca 12 timer uten å våkne.

:-)

Grøt i 18.00 -18.30 tiden en gang. Bading ca annenhver dag, tannpuss og skift til pysj. Så får han leke litt på gulvet. Noen ganger vil han bare sitte på fanget og kose litt.

Jeg prøver å amme litt, men det er ikke alltid han vil ha. Noen ganger sovner han med puppen i munnen, men som regel tuller han bare masse.

Legges som regel mens han er våken. Det tar ca 5 minutter med sutring/gråt før han sovner. Han sliter litt med separasjonsangst akkurat nå, så det har vært litt ekstra de siste dagene. Så sover han stort sett til klokken 06.00, da han får komme over i sengen vår og sovner igjen ved puppen.

Det hører til historien at vi måtte kjøre en skikkelig skrikekur på ham for å få "orden" på sovingen. Etter 3 dager hvor han ikke ble tatt opp når han skrek så har vi fått det helt supert alle 3. Han finner mye mer roen i sengen nå og sover mye bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...