Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Satte inn to egg på tirsdag og syns det alt er rart. Har en sønn på 16 mnd i dag fra samme "kull" egg og har fortsatt to egg i frysa! Det er helt uvirkelig for meg! Jeg har ikke tenkt så mye på dette før nå. Det er en travel hverdag med min sønn. Var jo så opphengt i det forrige gang.

Skulle egentlig bare inn for å se litt på dette med matvarer( har hatt toxoplasmose så det tenker jeg ikke på) og begynte jeg å se litt mer på innleggene om IVF og da kommer det masse følelser opp i meg. Sist gang viste alle at vi prøvde, men nå er det bare min mor som har en anelse om at vi skal prøve igjen. Tror jeg kommer til å bli kjempeskuffet om det ikke blir noe graviditet, selv om jeg vet at sjansen er mindre nå. Det er mange følelser som er "ute å løper", men jeg vet at sånn blir det til testen er tatt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5170456-tilbakesetting-av-to-frosne-egg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei, så spennende !!!

Jeg har også egg på frys, og jeg lurer veldig på åssen man går frem for et slikt forsøk??

Vi fikk en liten jente for litt over tre mnd siden, og tankene går videre til alle søsken-egg på frysen... rart å tenke på det..

Hvordan gikk du frem??

Hei!

Gratulerer med ei jente! Så gøy!

Jeg ringte til porsgrunn der eggene er fryst og sa at jeg ønsket å bli gravid igjen. Må være ferdig med å amme! Det ble sendt resept på progynova, østrogentabletter. De gikk jeg på i 14 dager før jeg var på UL for å sjekke slimhinnene. De skal vist gjøre slimhinnene tykkere. Var ikke helt bra føste gang jeg var der så jeg måtte til en til etter 5 dager. Jeg fikk ny resept på progestan, kapsler som settes i skjeden 3 ganger daglig. De tok jeg to dager før jeg satte inn eggene. begge preparatene skal jeg ta helt til jeg tar test, hvis testen er pos skal jeg fortsette til 12 svangerskapsuke! Det er lettere denne gangen!!! Så nå er det bare å håpe!

Lykke til med nurket!

Hei Ninni-72! Vi er nesten likt i løypa,bare at jeg satte inn på søndag,et par dager før deg. Vi har en datter på 15 måneder, og jeg synes også det er helt uvirkelig å ha et embryo som har ligget i frysern i 2 år. Og det rareste er jo at denne er fra samme "kull",slik du sier. Vi ser for oss,dersom dette går bra(hvilket vi håper) at de blir veldig like. Vi fikk ut bare 3 egg hvor 2 heldigivis ble befruktet. Det var 2 flotte egg av topp kvalitet,fikk vi høre.Og det visste seg at det stemte med det ene egget iallefall:) Vi var jo veldig spente her forrige lørdag,for da skulle bioingeniøren ringe å si om det eneste frosne egget vårt hadde klart opptiningen. Og det hadde det sannelig! Så vi tror jo på en måte at dette må jo bare gå bra,dessuten ble vi gravide på samme tid for 2 år siden. Bra tegn,eller? Huff,det er ikke lett. Man håper jo så gjerne at det skal klaffe denne gang også,men samtidig kjenner jeg at jeg ikke er like stressa som sist. VI var jo heldige som greide det på første forsøk.Selvfølgelig kan det ta lenger tid denne gang. Men vi er jo heldige som har et barn fra før. Håper virkelig at alle som går gjennom prøverør vil få oppleve det å bli mamma.

Ellers så ser jeg at du begynte med medisiner før selve inntaket og at du sakl ta progestan i 12 uker. Her på St.Olavs begynte jeg med Progestan 100mg kapsler x 3 først dagen etter innsetting og fikk beskjed om å kun ta de i 15 dager.Rart det er forskjellig praksis ved sykehusene. Jeg satte inn i naturlig syklus,gjorde du også det?

Oj,ble litt langt dette innlegget. Du får ha riktig lykke til!Spennende.

Håper det går bra for oss begge:)

Annonse

Hei Happier! Jeg er enig med deg at det er veldig rart at sykhusene gjør forskjellig, men jeg vet det er forskjellig praksis rundt omkring. Jeg var i den naturlige syklusen, men tok progynova 4mg morgen og 2 mg på kveld før innsetting. Gjorde du det? Progestan tar jeg 200 mg x 3, dvs 2 kapsler hver gang!

Har tenkt litt på det samme som deg angående omtrent samme tid, vi satte inn 25 juni sist. Gutten vår ble født i uke 32 etter et forferdelig svangerskap. Nå tenker jeg også på at vi satte inn eggene akkurat to år etter pappa døde. En går og en blir kanskje til på denne datoen, eller to!!! Mye rart vi mennesker går å tenker på!!!!

Da jeg tok ut for to år siden fikk vi 6 befruktet egg, og de frøs ned de to og to egg. Begge eggene hadde delt seg fint etter opptining, så da satte vi inn begge. Tror legen var litt uening, med tanke på mitt forrige svangerskap. Jeg venter nå på kvalmen, som kom etter ca en uke sist.

Vi for krysse fingerne og gode ønsker for at det gror inni oss!

Lykke til!

Hei Snooopi!

Ettersom hva de sier så er sjansen mindre for å bli gravid med fryseforsøk. Med "ferske" egg er sjansen for å bli gravid litt over 30%, men ved fryseforsøk ca 20%. Dette ble jeg fortalt da vi frøys ned, men statestikken kan jo si noe annet nå. Vet ikke helt hvorfor det er slik, mulig det er noen andre som kan svare!

Hei igjen Ninni-72. Nei, jeg gikk ikke på noen medisiner før innsetting. Det er kun disse kapslene, Progestan, som jeg begynte med dagen etter innsetting. Jeg tar 1 kapsel,dvs 100 mg,morgenen-middag og kveld, og disse skal jeg kun ta i 15 dager. Kunne tenke meg å ta de lengre (hvis jeg tester positivt vel og merke),da Progestan gjør at embryoet vil holde seg på plass bedre, enn om man ikke tar. Nå har jeg iallefall en dårlig følelse på at det ikke går denne gang. Har forresten fått en kvise,og det betyr nok at mensen er på vei. Men det verste av alt,er at jeg ikke husker om jeg har fått kvise før. Før jeg ble gravid for 2 år siden,fikk jeg bestandig kvise før mensen. Men etter fødselen har jeg visst ikke fått denne kvisa i forbindelse med mens. :) Man blir smårar av dette ja.Jeg har forresten hørt at man har like stor sjanse for å bli gravid med frossen egg som med ferske. For så lenge det overlevde opptiningen og at det så bra ut da, gjør at det er like godt som "nytt".Men man hører så mye forskjellig.Jeg kjenner flere som har fått søsken på frosne embryo. Etter at vi kom i gang med prøverør,så viser det seg at det mange rundt oss(av både venner og søsken av venner etc)som har prøverørsbarn eller som er i gang. Kan være fordi mange av oss faktisk venter til de er godt over 30 år med å få barn.

Ops,her skriver jeg masse utenom spørsmålet ditt. Er visst litt skravlesyk jeg.

Du får ha en fortsatt god kveld.Og masse lykkeønskninger om at det må gå bra!!:)

Heisann!

Ønsker deg lykke til!

Fikk selv satt inn to fryseegg på tirsdag, så vi er jo i grunn helt likt i løypa. Bare jeg har ingen barn fra før. Første forsøket gikk ikke, men heldigvis fikk jeg 4 egg på frys. Har nå brukt 2 av dem.

Innmari spennende. Går også i Porsgrunn, og kan igrunn ikke få skrytt nok av dem... Har også tatt akkurat samme dosering som deg.

Annonse

Hei cinderella!

Skal ikke se bort fra at vi har møtte hverandre døra i porsgrunn. Enig med deg at det er veldig bra der. Kan heller ikke få skrytt nok av dem.

Håper det går bra denne gangen! Sa til dr Kahn at vi har et lite vidunderbarn fra porsgrunn. Alle barn er et vidunder, men de som er laget på denne måten er det noe ekstra med! Skulle ønske at alle fikk oppleve å bli mor eller far. Det er stort, men slitsomt!!!

Lykke til!!

Hei tilbake!

Bare hyggelig å høre å lese om deg! Jeg syns det er hyggelig å høre om andre. Tror ikke du skal legge så mye i den kvisa, men enig at vi blir litt smårare.. Det er egentlig ikke så rart. Vi går igjennom endel annet enn andre som blir gravide på normal måte. Nå er det natta!

Vi for snakkes senere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...