Drangelina Skrevet 26. mai 2006 #1 Skrevet 26. mai 2006 gruer meg så utrolig. Her driver vi med nattavvenning på andre uken, og jeg synes det blir værre og værre. når gullet våkner skriker han så han blir helt gjennomvåt, og han kan holde det gående i timesvis! Kl 23.00 begyner balubaen. har prøvd å gi han mat da, i håp om at han sover til morgenen, men han vokner i to- tida, fire-tida og rundt seks. Har prøvd å sitte hos han, gå inn hvert 5.minutt etc etc Synes så synd på han, det er nesten så jeg begynner å grine jeg også. hjelp! jeg trenger noen oppløftende ord fra noen med positive erfaringer!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 26. mai 2006 #2 Skrevet 26. mai 2006 Tja... hva med å høre på gullet og gi mat? Man MÅ ikke nattavvenne med pupp, men mme må man ikke gi etter at tennene kommer uten tannpuss etterpå.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2006 #3 Skrevet 26. mai 2006 åååååh, du har min fulle sympati. det er helt J... når det står på. jeg satt i stua å hulka mens jeg holdt babycallen med den hylende ungen godt inntil øret, bare for å virkelig høre at hun hadde det så grusomt, liksom. Nei, tror meg det blir bedre og da kommer du til å være SÅÅÅÅÅÅÅÅ glad for at du gjorde dette. Det er ikke kjekt når det står på. det er klart hvis du kjenner at dette blir helt feil for deg, så hadde jeg venta. jeg kjente at det var helt feil da vi holdt på men mannen ba meg om å gi det en sjanse...heldigvis. masse lykke til. Stå på
Drangelina Skrevet 26. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2006 fjummsi... jeg jobber fullt, så det er helt grusomt å stå opp annnenhver time på natten for å så sprette opp kl 07 og dra på jobb. Gullet er 5 1/2 mnd, så han kan fint klare seg 8 timer uten pupp... Men skulle virkelig ønske at vi slapp dette her...
Drangelina Skrevet 26. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2006 Takk skal du ha, anonym. jeg eeeeer så trøtt, og han kommer til å vokne hvert øyeblikk. Har bare mest lyst til å legge han i senga mi og gi han pupp hele natta når han måtte ønske det. Men skal prøve å holde ut! takk for oppløftend ord..
-Petrine- Skrevet 26. mai 2006 #6 Skrevet 26. mai 2006 Huff, dette hørtes slitsomt ut.. Jeg skulle til å foreslå å kutte ut nattavvenningen jeg, virker på meg som om han ikke er klar for det. Jeg kan bare dele min erfaring med deg. Nattammer datteren min på 11 mnd jeg og hun er sulten! Er en myte at ingen babyer over 6 mnd ikke har behov for nattmat. Jeg jobber også 100 % stilling. Her sover hun på vårt rom i egen seng. Tar henne opp til meg å legger henne igjen etter hun har spist. Fra morningen (6) sover hun med oss til vi står opp. Funker bra for oss, selv om det er slitsomt. Håper det ordner seg for dere snart :-)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2006 #7 Skrevet 26. mai 2006 Prøver du å venne ham av med alle nattmåltidene samtidig? Isåfall: forsøk å kutte ut 04.00-måltidet først... Tar han smokk? Det hjelper ikke? Har du prøvd å gi ham vann i stedet for melk? Kan pappaen trøste ham i stedet for deg? Han lukter ikke melk, slik som du gjør.. Det går seg nok til snart, skal du se... det håper jeg virkelig for din skyld! Tildes mamma
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 26. mai 2006 #8 Skrevet 26. mai 2006 Vi nattammer og jeg jobber. Samsoving er løsningen her. Våkner nesten ikke, bare slenger fra, puppen.
Drangelina Skrevet 26. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 26. mai 2006 fjumsi.. har prøvd samsoving, men han ligger og sparker, så jeg sover så dårlig... tildes mamma... har ikke prøvd med vann, skal prøve det i natt. Han roer seg faktisk bedre når jeg går inn enn når pappaen gjør det. Så godt å få litt råd fra noen som har vært igjennom dette. Føler meg så rådvill... takk skal dere ha jenter!
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 26. mai 2006 #10 Skrevet 26. mai 2006 Hva med å gi ham grøt kl 23, vann og smukk kl 02, flaske mme 04 og smokk og vann igjen kl 06... Dette er bare en teori fra meg... Jeg var såppas heldig at sønnen min slutta med nattspising av seg selv da han var litt over 2 mnd... :-) Lykke til! :-D
Tredjemann på vei :D Skrevet 27. mai 2006 #11 Skrevet 27. mai 2006 hvis babyen skriker av sult og du ikke vil gi mat om natten kan du gi litt mme og grøt til kvelds? jeg måtte slutte å amme av div. årsaker da han var 5 mnd og så fort han fikk bare mme og grøt trengte han ikke mer mat om natten... hvis det er så ille og du må slutte å nattamme må du jo sørge for at han får i seg nok mettende mat om dagen, ellers går det jo ikke. hadde jeg vært deg ville jeg bare gått gradvis over på mme, og ikke minst begynt med grøt! hadde kanskje ikke tenkt sånn hvis jeg ikke hadde visst at det hjelper på nattesøvnen, men vi fikk en mye bedre hverdag når nettene roet seg.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2006 #12 Skrevet 27. mai 2006 siljemor 85? Du er alltid så raskt ute med å anbefale mme. HUSK det er kun de færreste som sover lengre på mme! Grøt er nok et bedre råd!
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 27. mai 2006 #13 Skrevet 27. mai 2006 Jeg hater å si dette til deg; men må nok si meg enig i at han ikke ser ut til å være klar for dette.... jeg begynte på jobb igjen da småen var 7 mnd, men ammer fremdeles om natta - nå er han blitt 1 år... Men det er først nå at han gir uttrykk for at han ikke trenger mer melk om natta... Tror oxo det er en myte at ingen over 6 mnd trenger nattmat..
Drangelina Skrevet 27. mai 2006 Forfatter #14 Skrevet 27. mai 2006 kanskje dere har rett dere som mener han ikke er klar for det..... Jeg klarte ikke å la han gråte i natt, så han har sovet i sengen min og fått pupp når han ville, dvs fem ganger mellom 12 og 07. Litt nederlag å gi opp prosjektet, men jeg har faktisk sovet mere i natt enn noen natt de siste to ukene. Det får bli sånn frem til sommerferien, når jeg er litt uthvilt å ikke må på jobb. Skal samle opp motivasjon og styrke til da Tusen takk for massse gode råd!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 27. mai 2006 #15 Skrevet 27. mai 2006 Så bra at du fant en løsning dere kan leve med en stund! Den løsningen dere har nå ble permanent hos oss, for vi koser oss så med den! Lykke til, håper du fortsatt får sove godt! Og du: etter en stund hender det ammefrekvensen går ned - de finner ut at puppen er der, og den er tilgjengelig...og sover lengre intervaller helt av seg selv. Men det tar litt tid, og skjer ikke alle. Krysser fingrene for at det skjer hos dere! Om du trenger tips og råd om enkel nattamming får du rope. Jeg begynner å få litt trening ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå