Gå til innhold

Noen som gir velling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte snuppa skulle få litt velling, men hvordan gir dere det? Hullene i smokken på flaska er litt vel små..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dr.browns-flaskene har egne vellingtuter som man kan kjøpe til. Bruker de jeg.

Skrevet

Vi gir med skje..Men det går seint og blir masse søl!

Men vi er i smaksprøvefasen,så det blir bare 4-5 skjeer da..

Men kan du ikke bare klippe et lite hakk i tuten??

Så renner vellingen fint gjennom:-)

Skrevet

HELSESØSTRA MI SIER:

NEEEEI

Ikke bruke velling. Det er bare tull og tøys!!

Skrevet

Og hvorfor sier hun nei? Hun må vel begrunne det med noe mer enn at det bare er tull og tøys? I såfall synes jeg ikke grunnen holder for meg... Nesten hele Sveriges barn drikker velling! Sier helsesøstrene nei der også? Jaja, bare lurer jeg altså...

Skrevet

Gutten min eeeeelsket velling en periode... De fullkornsvellingen... På de store matbutikkene får du kjøpt smokker med kryss... De er til fullkornsvelling... eller gjør som meg... Kjøp emokker og stikk et litt større hull i dem! Funker som rakker`n, det! :-) Blås i hva helsesøster sier! De følger jo bare boka og der frarådes det å gi velling for babyer skal lære å tygge maten, ikke suge den i seg... Jeg synes velling var et supert mellommål! Synd han ikke vil ha det lenger... Han begynte å få fullkornsvelling da han var ca 7 mnd, nå er han 10 1/2 mnd...

Skrevet

Ja, jeg synes man må bruke huet litt selv.. Helsesøstre er der for veiledning og de er ikke noe orakel. Og det virker som det er veldig forskjellig fra helsesøster til helsesøster om hva de mener er rikig og ikke... :o)

Snupps får da melkeflaske på morran, grøt til frokost, brød til lunsj og middagsmat på ettermiddagen, pluss velling på kvelden.. Tror nok det burde bli bra med tygging!

Alt med måte - er det ikke det dem sier?!

Skrevet

Ikke sant! :-) Selv om gutten min har fått velling en liten periode så er han veldig flink til å tygge med gommene! Men 4 tenner klarer han å spise:

masse brød

boller

non-stop

knekkebrød

pasta

spaghetti

osv osv...

Mange som kommenterer at han har veldig fin tyggeteknikk til tross for at han er så liten...

Skrevet

Jeg er visst litt dum...hva er velling? Grøt som er tynna ut eller et eget produkt? Jeg har aldri sett det i butikken?

Skrevet

I Sverige ger ALLA välling, det är det man brukar börja med som "vanlig" mat (inte gröt...) Byter ut mme på flaska mot välling. Funkar fint det!

Skrevet

Småen min er 8 mnder nå og elsker vellinga si, prøvde å gi ham grøt til kvelds men nei da han vil fremdeles ha vellinga si. Spiser grøt til frokost med stor glede. Jeg bruker MAM flaskene og tut nr 3 det virker helt fint, må bare røre inn en skje om gangen så det ikke blir klumper.Jeg ammer ikke så siden han koser seg sånn med den flasken på kvelden lar jeg han få lov c",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...