Gå til innhold

Uke 28/29 og lite liv og foranliggende morkake..

Anbefalte innlegg

Jeg har idag hatt en rolig krabat i magen... jeg kjenner liksom at det er som luftbobler inni magen, men sånne svake spark eller noe sånn..

Har som sagt foranliggende morkake.. men idag er det så stille og svakt der nede.. Pluss at jeg nesten må SE med det blåtte øye om det er liv isteden for å kjenne...

ER dette normalt eller.. er engstelig.. domme meg.. ???

Fortsetter under...

Morkaka fungerer som en støtdemper for sparkene når den ligger foran på den måten.. Så lenge du ser spark og føler dem så er nok alt helt fint skal du se! Hvis du er engstelig så kan du jo ringe føden å komme på en sjekk :o) Bedre det enn at du skal gå å være redd... Lykke til!

jeg har også morkaka liggende framme på magen.

jeg hadde en liten periode da det fortsatt var god plass i magen til babyen at han lå og sparket bakover mot ryggen. ringte legevakta, og de lyttet og hjertet slo som bare det!! jeg kjente også litt, men "godtok" ikke det som skikkelige spark.. men det var veldig godt å høre at lillingen hadde det bra!!

ring føden eller legevakt du..så får du fred:)

Det er jo dessverre så vanskelig å si om det er grunn til å være bekymret eller ikke

men det du er ikke alene om å være,jeg har også foranliggende morkake (tror fortsatt,vet ikke om den har kommet seg opp)skal til UL i neste uke for å sjekke.

Det er sikkert morkaken som ligger iveien slik at du ikke kjenner så mye men hvis du ikke føler at alt er 100% så ta kontakt med jordmor eller lege.-Ingen grunn til å føle seg dum.

Jeg slet litt selv for bare et par dager siden da jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre..syntes det var alt for stille der inne..det er en ekkel følelese men i de fleste tilfeller er det barnet som har snudd seg inn mot ryggen og sparker slik at vi ikke kjenner det.Ellers så kan det være mulig at barnet ditt er veldig rolig av seg,sover mye,de sover faktisk 90% av tiden.

Ta deg noe kaldt å drikke,eller ta deg en kaffe,noe søt.Legg deg så ned å kjenn litt etter spark o.l.

Lykke til; ) det går nok sikkert bra,skal tenke på deg;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...