Gå til innhold

Leggetid! Hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger gode råd fra dere damer!!! Vi ha en babyjente som siden fødselen har blitt lagt alt mellom 2130 og 23. Her om dagen fant vi ut at siden hun nå sover lenger om natta ønsker vi å ha litt kveld sammen etter hun er lagt. Har nå prøvd å legge henne klokka 20 to kvelder. Med resultat at hun hyler som besatt!?? Så hva gjør vi??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trur det er lurt å begynne med den tiden hun vanligvis legger seg, og redusere den med ett kvarter hver andre eller tredje dag.. Da merker hun ikke at det blir tidligere og tidligere:)

Skrevet

Takk for svar!! Ja sikkert lurere det. Men vi tenkte at det skulle kunne gå bra siden hun egentlig sovner av i halv åtte åtte tida vanligvis, men det er på stua mens vi ser på tv. Eller i bil om vi er ute. Da er hun liksom ikke lagt... Så har vi pleid å gi henne siste måltid i 22-tida, og da har det gått greit med legging... Ikke lett dette... Rart at hun protesterer på sove når hun pleier å gjøre det på den tida, men bare i stua.... Den siste luren har viimidlertid måttet jobbe litt med å få til... Er grinete på kvelden, vil helst ikke sove...

Skrevet

jo vet du. jenta mi hadde også en dupp i nitida, i den tida hun la seg halv elleve, men om jeg prøvde å legge henne da, så ble det ramaskrik. så jeg måtte bare prøve å forskyve den ni-duppen også litt tidligere slik at leggetida kunne forskyves, og når vi var nede i leggetid rundt klokka ni, så slutta ho med den duppen. nå legger hun seg i åtte - halv ni tida, og har da siste dupp fra fire til fem.. (er 5,5 mnd).

Skrevet

Igjen tusen takk for svar!! Når jeg tenker etter så varierer den sene luren veldig. Både ift tidspunkt og varighet.... Og av og til har hun ingen. Ikke så lett å få system på dette nei.... Ikke så lett å forskyve den når den ikke er på et fast tidspunkt... Er egentlig bare kvelden som er innviklet synest jeg... Dagen er grei... da spiser hun hver 3. til 4. time og sover godt mellom. Etter 18-måltidet er det som om alt bare flyter ut.... *sukk*

Skrevet

Må legge til at i synes det er vanskelig å ha en fast leggetid, når hun regulerer maten og søvnen i stor grad selv...Hvordan gjør du det? Har du helt faste måltider? Hvas hvis hun er sulten og får mat klokka 19, men skal egentlig ha mat kokka 20 og i seng 20.30?

Litt rotete dette....

Skrevet

I&Y:) med kloke ord. Ta det gradvis med 15-20 minutt hver dag ca.

Her er det heller ikke noe fast kveldsmåltid, men hun legges kl 1930 hver dag. Idag f.eks fikk hun mm + grøt kl. 1800. Kl. 1915 igjen fikk hun litt påfyll med mm. Så gir mm og grøtmåltid når hun er sulten på kvelden og gir litt mm like før leggetid.

Har ikke fått skikkelige rutiner ennå. Blir nok lettere etterhvert.

Skrevet

på den tiden hadde jeg ikke faste tider med måltidene nei. husker jeg tenkte, hvis jeg gir henne mat nå klokka åtte, da skal hun jo ikke ha igjen før klokka elleve så da må hun legge seg da. Men etter hvert skjønte jeg at jeg kunne fylle opp henne litt om kvelden. så da ga jeg pupp, bada, så mer pupp og så i senga. dagene var forskjellige fra dag til dag.

nå har hun måltider til faste tidspunkt, men dette har skjedd av seg selv. hele dagen går slik: spise-våken-sove, bortsett fra etter det siste måltidet da, da er hun våken til leggetid.

Skrevet

Ja, tusen takk for mange kloke ord... Vi gir mme vi da... Synest ikke det er så lett å "fylle opp da" Eller kanskje jeg burde lage en flaske ekstra... Nå spises det 5-6 flasker i døgnet, alt ettersom det blir nattmåltid eller ikke... Hva synes dere? Men høres fornuftig ut med fast leggetid og ikke så fast måltid... Vi har lagt etter kveldsmåltidet som jo varierer litt...og da varierer også leggetida. Gjerne ikke så lurt det da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...