MAAAAAAAAMA, igjen. Skrevet 26. mai 2006 #1 Del Skrevet 26. mai 2006 Hiiihi, har foresten skiftet nick.Var før eveline. Men nå venter vi en liten til så jeg måtte finne ett nick som passet.Var forøvrig IKKE planlagt, og har vel ikke helt kommet over sjokket ennå, men det blir vel bedre håper jeg. Er 3 måneder på veinå. Vi sliter med søvn, søvn og søvn. Slet også med storebroren som var likedan.Gikk da til homøpat og fikk sovemedisin uten bedring.Begynte å sove om natta når han var 4 år. Ved leggetid tar vi skrikemetoden, roer seg fort, men må alltid skrike litt. Etter en time så våkner han og hylgriner i senga.Reiser seg opp, så er det inn og legge han ned(uten noe dulling) Så går det en halv time så er det pån igjen,,,,og slik fortsetter det heile kvelden heilt til vi ikke gidder mer og tar han inn til oss for å redde noen timer med søvn(ja, veit det er dumt) Pleier å legge han 8 og står vanligvis opp halv åtte. På dagen sover han 2 små lurer på 45 min, den siste uka kun en lur om dagen. Hva gjør vi? Babysafe? Lar han skrike om natta til han sovner av seg selv? Skal til legen onsdag for å få sovemedisin, men vil jo helst unngå det. Så begynner jeg å lure om han får nok mat. Frokost 180ml erstatning, pluss ei brødskive Lunch brødskive evnt grøt, pluss 150 erstatning Middag middagsglass med hjemmelaget mat, frukt Kvelds brødskive evn grøt, erstatning 180 ml. i tilegg får han vann og evnt frukt, kjeks o.l mellom måltidene. Hmmm, noe hjelp og få damer.Her må det bli bedring før jeg får en ny liten en................ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5168800-juni-trenger-hjelp-damer-ang-mat-og-s%C3%B8vn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
alvis Skrevet 26. mai 2006 #2 Del Skrevet 26. mai 2006 Først og fremst...GRATULERER så mye:) Han sov ikke før han var 4 år? Uff, det må ha vært slitsomt. Jeg syns det ser ut som han får nok mat. Elias spiser omtrent like mye men han får ikke erstatning. Jeg ammer ham 2-3 ganger per dag. Han drikker vann til måltider. Vi sliter litt med nattesøvnen her i huset. Han har plutselig begynt å skrike var kveld og har problemer med å finne søvnen. Da han sovner (vi legger ham ca kl 20), sover han godt. Men han har de siste ukene begynt å våkne flere ganger per natt. Han skriker og vil opp. Vi har gått inn til ham men ikke tatt han opp. Jeg tror kanskje at dere må prøve å ikke ta han inn til dere. Det er nok det han vil. Men da må dere nok ta skrikemetoden i noen netter. Vi pleide å ta Elias med inn til oss ved 04 og da vi skulle avvenne han med det tok det 4-5 netter før han sluttet å våkne kl 04. Hvorfor heter det egentlig "han sover som en baby"? Babyer/små barn sover jo IKKE! Lykke til og skriv å fortell hvordan det går. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5168800-juni-trenger-hjelp-damer-ang-mat-og-s%C3%B8vn/#findComment-5169021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MAAAAAAAAMA, igjen. Skrevet 26. mai 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 26. mai 2006 Takk for svar. Babyer sover ikke, de ligger kun til ladning. Ja storebroren sov faktisk ikke i hel natt før han var 4, tror han nærmet seg 5 også. Gjorde alt for å hjelpe.Kjøpte oss faktisk ny leilighet for at han sku få eget rom, i håp om at det hjalp, tok ut tepper, kjøpte ny seng, ny madrass, sovemedisin, homøpat osv osv. Vet ikke om det har noe med aktive unger og gjøre jeg.Jeg har ihvertfall fått to duracell kaniner....håper den tredje blir ei lita rolig jente da., Men da blir det vel kolikk sikkert.Tjohooo. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5168800-juni-trenger-hjelp-damer-ang-mat-og-s%C3%B8vn/#findComment-5169177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Petrine- Skrevet 26. mai 2006 #4 Del Skrevet 26. mai 2006 Gratulerer med ny baby i magen :-) Selv klarer jeg ikke tanken på en ny enda :-) Legging har vært litt av et prosjekt her også i en tid nå. Heldigvis virker det som om det holder på å gå over. Her nytter det ikke med skrikemetoder, jeg klarer ikke å høre henne skrike.I tillegg kaver hun seg opp og får eksemutbrudd fordi hun blir svett og begynner å klø. Det eneste som har funket er å være hos henne helt til hun sovner. Ofte har hun sovnet oppå meg eller pappaen i vår seng. Det har på det verste tatt 1,5 timer før hun har sluknet. Er tydelig at hun er trett og vil sove, men klarer ikke å finne roen. Legger man henne ned i sengen, spretter hun opp fornærmet og begynner å skrike eller rope mammmaaaaa. Tror hun sliter med seperasjonsangst jeg, vil ikke være alene. Nå tar det bare 15 min å få henne til å sove. Går litt rundt i rommet med henne og synger litt, så er det bare å legge henne ned med en smokk i hånden og en i munnen. Må som regel inn et par ganger for å legge henne ned igjen, men stort sett går det greit nå. Hun sover aldre mer enn 3-4 timer i strekk. Vet ikke om dette var til noe hjelp, men her er i alle fall måten vi har gjort det på. Lykke til, håper han lærer seg å sove før han er 4! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5168800-juni-trenger-hjelp-damer-ang-mat-og-s%C3%B8vn/#findComment-5169794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå