Gå til innhold

Lar dere babyen gråte seg i søvn?

Anbefalte innlegg

Siden nurket var født har vi satt hos han til han har sovnet. Strøket han litt på panna og satt til han har sovnet... Nå er han 3 mnd. Hvordan gjør dere andre det. Går dere ut av rommet? Lar dere babyen gråte litt for å finne søvnen? Lurer litt på om han kanskje hadde brukt kortere tid dersom han var alene. Nå bruker vi ca 40 min på leggingen...

Håper på mange synspunkt!

Fortsetter under...

Fra hun var 9 uker har vi lagt henne i senga ca kl 22, og da sovner hun av seg selv. HUn sutrer kanskje litt, og da går vi fram og tilbake til soverommet, putter smokken, viser at vi er der og går ut igjen..

HUn gråter seg ikke søvn..

Sliter med det samme... Gutten min er 3 mnd. I kveld var han helt utrøstelig med en gang jeg la han i sengen. Akkurat som han skjønte at nå måtte han sove. Kjempe trøtt, men klarer ikke roe seg.

Liker ikke å la han ligge å skrike, men gikk litt til og fra i kveld. Roet seg litt til slutt, så da kunne jeg stryke han på panna. Sovnet raskt da han til slutt roet seg.

uff... jeg slet sånn med leggingen på den tida.. Tenkte flere ganger at nå MÅ jeg bare la henne skrike litt, ellers går det aldri... Men når kvelden kom og jenta gråt, så klarte jeg det ikke en eneste gang...brukte lang tid, tok henne opp når hun gråt og la henne ned igjen når hun roa seg. fikk aldri komme ut av rommet.. Men jeg tror jeg har fått igjen for det i ettertid, for nå er hun så utrolig gla i senga si og sovner med en gang jeg legger henne (5,5 mnd). Det er så utrolig viktig at de føler trygghet. tenk.. to-tre mnd av hele babyens liv er ikke lenge! Man kan da vel bruke litt tid disse mnd?

Må også fortelle om ei venninne som lot babyen sin gråte seg i søvn, når han ble seks mnd fikk han sånn lakenskrekk at det var ikke måte på. skrek bare han så senga si. tok laaaang tid (flere mnd) å få retta på dette!

Jeg lar henne aldri gråte seg i søvn nei.

Hvor lett hun er å legge er forskjellig.

Noen ganger er det bare å legge henne og hun sovner med en gang- andre ganger må jeg sitte å stryke over panna i over 30 min.

Syns det er viktig å gi henne trygghet i at jeg er der, og hvorfor skal de gråte seg i søvn?

Nei gi dem trygghet men fortsatt grenser så tror jeg det ordner seg.

Hei

Sønnen vår er litt over 3 mnd nå. Fra han var 3 mnd begynte vi å ville legge ham slik at han sovner av seg selv. Det har gått greit, men vi brukte en metode jeg vet flere andre jeg kjenner har prøvd. Den er slik:

Første kvelden: Legg barnet. Syng en sang eller si en regle (et eller annet som kveldsrituale). Si god natt, gi nuss/klem, si du er glad i ham/henne. Gå ut.

Vent i tre minutter. Gå inn, putt i smokk, gi kosekluten igjen. Snakk beroligende og fortell at det er natten og nå skal vi sove. Si god natt og gå igjen. (Ikke ta opp barnet)

Vent i fem minutter. Gjenta det som står ovenfor.

Vent så i sju min, ni min osv, til barnet sover. Dette kan ta opptil et par timer, men stort sett tar det kortere tid.

Andre kvelden: Legg barnet som dagen før. Vent i fem minutter før du går inn første gang. Ti minutter før du går inn andre gang, femten min, tyve min osv....

Tredje kveld og videre: vent et kvarter, og pluss så på ti min for hver gang.

Vi brukte da 30 min første dagen, et kvarter andre dagen og så sovnet han uten å gråte etter det. Vi har nok vært veldig heldige, men vet mange har brukt denne metoden og fått det til på tre til sju dager. Lykke til :-)

Annonse

PS:

Sønnen vår er også sånn at han gråter og synes veldig synd på seg selv mens jeg synger og sier natta og sånn, men så fort jeg har gått ut og lukket døra bare slutter han å gråte med en gang. Akkurat som om han skjønner at, "ok, hun tar meg ikke opp, så da kan jeg jo like gjerne legge meg til å sove da"....

har siden vi kom hjem fra føden, bare lagt henne i hennes egen seng, sagt natta å gått ut av rommet.. å hun har sovnet... de føste ukene gjorde vi det når hun akkurat hadde spist kveldsmåltidet å vi så hun var veeeeldig trøtt. den siste mnd har vi lagt henne ca en halv time etter kvelsmåltidet ca kl20.30. hun har av og til sutret litt men sovnet rimelig kjapt.. aldri hylskreket..

Etter at kolikken var over la jeg henne i senga en kveld, og hun gråt i en time.

Jeg var inne 3 ganger på denne tiden.

Hun gråt sutre-gråt.

IKKE hysterisk-redd gråt.

Hun var 2,5 mnd.

Etter dette har hun sovnet kl 19 hver eneste kveld, jeg har aldrig måttet ta henne opp eller gått inn igjen.

Hun vrir hodet litt, og sovner.

Var effektivt for oss.

Hun er 6.5 mnd nå og sover som en engel fra 19 til 07:30.

Våres lille prinsesse blir fire måneder på mandag , og vi sitter med henne til hun sovner, samme som dere , stryker henne over ansiktet, det måå til ellers blir det rabalder

Hun bruker alt i fra 5 - 20 minutter på og sovne

Jeg lar henne ALDRI gråte seg i søvn, eller lar henne ikke gråte uten og ta henne opp eller prøve og roe henne ned, da vil barna begynne og følse seg usikker, og det er vel vel tidlig i livet??

Annonse

Vi har alltid latt poden få 5 minutter til å finne roen. Og da har han klart å roe seg ned. Vi har ALDRI latt ham gråte seg i søvn, det er noe helt annet. Her har det rett og slett aldri vært behov for noen skrikekur annet enn å la ham få gråte bittelitt før han finner roen i sin egen seng. Og så sovner.

Nei. Vi har aldri latt jenta vår gråte seg i søvn. Nå er hun 11 mnd. Legging kan variere fra 5 min til 2 timer. Vi bruker den tiden hun trenger, og vi ligger sammen med henne til hun sovner.

Dette fungerer veldig bra for oss. Leggingen involverer mye kos og lek.

Nei, mine tre har heller aldri skreket seg i søvn. Vi koser og ammer og leker og synger og klapper på pannen eller magen. Han sovner ofte på puppen. Hvis han sutrer etter at jeg har lagt ham i senga, tar jeg ham opp igjen og sjekker om han kanskje vil rape eller ha en ekstra slurk før han sovner.

Jeg synes det fungerer fint og tror at man har mye igjen for å gi babyene trygge og koselige kvelder. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...