Gå til innhold

Atopisk eksem eller bleieutslett??

Anbefalte innlegg

Gutten min på snart 5,5 mnd har fått utslett i bleieregionen, dvs foran og ikke på baken. Nå har det også spredt seg litt oppover magen. Jeg trodde først at dette var vanlig bleieutslett, men er jammen meg ikke sikker lenger. Kan det være atopisk eksem? Hvordan i alle dager skal jeg kunne se forskjell på dette? Noen med erfaring? I tillegg holder lillebror på å få sine første tenner, hjørnetennr av alle ting, og er endel plaget av det også. Kan det ha sammenheng med utslettet? Svar mottas med takk, for nå er jeg litt fortvilet over ett barn som ikke vil sove!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5168539-atopisk-eksem-eller-bleieutslett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eldste jenta mi hadde atopisk eksem. Hun fikk det først i ansiktet... Annbefaler deg å kontakte lege...(få henvisning til hudspesialist om det er atopisk eksem) Har slitt med flere leger som slett ikke har peiling, når det gjelder dette.

Det kan være sopp! Det hadde gutten min foran, og det gikk ikke bort uansett hvor mye jeg smurte med sinksalve eller andre stellesalver.

Helsesøster sa jeg skulle bruke Canesten, og det hjalp!

Dersom du prøver det bør du se en bedring etter ca 3 dager. Og husk å smøre 3 dager etter det er borte

Å, kan det være sopp? Du skjønner han har/har hatt litt trøske i munnen, og jeg har hatt det på brystene og i munnen. Men trodde ikke at de fikk det *foran* om de fikk sopp i bleieområdet. Trodde den spredte seg via fordøyelseskanalen og at de dermed fikk utslett bak. Tror jeg må få en lege til å se på dette over helgen, jeg. For nå blir jeg litt forvirret! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...