Gå til innhold

Brun blødning i uke 10...noen med erfaring ??


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er i uke 10+2.

I går fikk jeg blødning, og den var brun. Hadde litt i dag også, men det er bare på papiret når jeg tørker meg. Var til legen i ettermiddag, og han tok gyn på meg, og så at åpningen er lukket, men at blødningen hadde kommet derfra. Jeg fikk henv til gyn ultralyd, forhåpentligvis time på mandag.

 

Noen av dere som har hatt brun blødning(er) og fått vite at alt er bra likevel ? Jeg har ingen smerter.

 

Hva med symptomer i uke 10-11 ? Brysstene mine er nesten ikke øm, men det har gått opp og ned hele tiden fra og med uke 5 kanskje....før der var de superømme !! Brun blødning i uke 10...noen med erfaring ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det slik for en uke siden. Veldig lite blødning, kun når jeg tørket meg var det snev av dette brune... Ringte direkte til sykehuset, og de mente at dette var veldig vanlig, så det var ingen grunn til å bekymre seg. Men jeg kunne ringe tilbake dagen etter om det fortsatte å blø å jeg ikke klarte å roe meg ned. Vi skal ikke gå å bekymre oss, for det er ikke godt for noen!!! Jeg ringte tilbake dagen etter. Ingen stor forandring i mengde eller farge, men jeg var redd for at det hadde gått galt. Da fikk jeg komme å ta ultralyd samme dag. Og i mitt tilfellet gikk det desverre ikke bra. Jeg hadde hatt en MA, og fosteret hadde sluttet å vokse i uke 6...Jeg hadde ingen smerter, men har i ettertid tenkt at jeg kanskje skulle ha lagt på meg mer, fått litt større mage, hatt ømmere bryster, vært litt mer kvalm o.s.v. Dette var mitt tredje svangerskap så jeg har jo to, veldig like, vellykkede svangerskap å sammenligne med... Men hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd å ringe sykehuset for å få en ultralyd for å slippe alle tankene i helgen.

 

Men som jeg skrev til å begynne med så mente de at dette var veldig vanlig. Jeg har hatt to venninner som har hatt disse små brune blødningene mellom uke 10-11 og de to har det gått bra med. Og har også lest om veldig mange som det har gått bra med. Det er kjempe trist at den lille i magen min ikke er der lenger. Det er veldig tomt i magen min akkurat nå... Men jeg har en trøst i at antagligvis var det noe galt med hjertet til mitt tredjegull, så derfor valgte kroppen min å la h*n slippe...

 

Det er på èn måte godt at kroppen ordner opp...

 

Ønsker deg masse lykke til!!! Min historie er jo ikke akkurat en lykkelig en... Men jeg sier det igjen; de fleste har en blødning, og mange trøstet meg med at brunt blod ikke var så farlig som friskt blod...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde brun blødning når jeg var gravid med datteren min. Ble kjemperedd og trodde at nå hadde det gått galt..men det gikk helt fint, og nå er lisjepia mi 4 år:) Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Blødde 2 dager i uke 7. Er nå i uke 10 og blør på fjerde dagen. Var på ultralyd i uke 7, og det viste seg at det kom fra en veldig skjør slimhinne i livmorhalsen. Var på UL idag, som viste akkurat det samme. Foss blødde bare gynekologen kom borti.

Hjertet slo og ungen sprella:)

Dersom du ikke har blødd mye og klumper, tror jeg ikke du trenger å bekymre dej så veldig. Men jeg vet akkurat hvordan det er å gå rundt å uroe seg... Dersom du ikke klarer å slappe av, så ring legen igjen å be om å få en UL.

men tror ikke at det er noen fare. Men som sagt, en vet aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nå skal jeg fortelle hva jeg har vært gjennom.

Opplevde det slik: hadde en liten blødning i uke 7 ble ikke nervøs for det var slik når jeg gikk med første man også. Så begynte det å blø på nytt i uke 10+4 det ga seg ikke ringte legevakta og fikk beskjed om å holde meg i ro og ta kontakt med lege over helga. Da ble jeg henvist til ul og der ble det oppdaget at fosteret var dødt i uke 5. Mått gå enda en uke før de foretok en utskarpning.

Så vist jeg i dette svangerskapet begynner å blø blir jeg nok sett på som en hysterisk mor som vil og skal ha ul straks for jeg vil vite sikkert hva som gjør at jeg blør. Og slippe å gå med et dødt vesen i magen så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...