Gå til innhold

Juni: kanskje keisetsnitt.....


snevit har 3 jenter og en gutt

Anbefalte innlegg

Heisann...jeg var på UL mandag 22 mai å fikk vite at det muligens blir keisersnitt på meg....Hvorfor? jo det skal jeg si. Babyen min ligger i tverrleie å jordmora sa at det var så trangt nå at det ville bli problemmed å snu seg....Men man skal aldri si aldri da..hehehe. Jeg skal tilbake på UL igjen 8 juni, ligger den fortsatt i tverrleie da skal de ordne med en time til keisersnitt til meg 2 uker før termin, altså om 2 uker...hjelp!!! Plutselig er det ikke så lenge igjen....

 

 

PS: Håper babyen min snur seg riktig vei..Kryss fingrene for meg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

 

Jeg er i samme situasjon. Min ligger også i tverleie. Han har gjort det nå de siste 10 ukene, så jeg er sikker på at han ikke vil snu seg. Jeg har derimot fått time til mandag på riksen. De skal prøve å snu den. Dersom det lykkes, setter de igang fødselen med en gang, slik at han ikke rekker å snu seg igjen. Ellers blir det keisersnitt på meg også.

 

Jeg har termindato den 15 juni, men de ville forsøke å snu den før den ble for stor. De har regnet ut at babyen er ca 3600 - 3900 gram til mandag.

 

Jeg både gruer og gleder meg. Men føler at jeg er i veldig trygge hender. Skal bli godt å hilse på gutten min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre og tær og alt som kan krysses for at dere slipper keisersnitt.. Unner ingen den opplevelsen.. Har selv hatt et keisersnitt og det var absolutt den verste opplevelsen jeg har hatt i mitt liv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Krysser også fingrene for dere, men jeg har ikke samme oppfattelsen av KS som "Rennei", da jeg hadde en veldig positiv opplevelse med det sist :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil ikke prøve å snu babyen til meg fordi de sa at det var en liten risiko med det.... Jeg vet ikke hva de mente med det jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis er KS og fødsler helt forskjellige for person til person og gang til gang! Jeg hadde KS med første mann, helt ok, men etter å ha fødet 2 på normal måte så må jeg si at det er å foretrekke.

Men det er flinke leger og ingenting å grue seg til. Dette går bra!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ikke det er så koselig å lese om at ks var det værste folk har opplevd og sånn, for noen av oss så er det faktisk ikke noe valg.

Jeg skulle så gjerne ha født vaginalt om jeg kunne, det er jo det beste både for mor og barn, og for å komme seg etterpå.

Men nå har det seg sånn at jeg har for trangt bekken, og det er nok ikke mulig å få ut en unge der, så keisersnitt er det eneste alternativet for meg dessverre:(

leser her og på babyverden om alle komplikasjoner og div for å skremme folk til å føde normalt....og det er ikke mye hyggelig når jeg ikke har noe valg:(

Men har i hvertfall snakka med folk som har veldig positive erfaringer med keisersnitt og det er jeg glad for:)

da blir jeg litt mindre redd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keisersnitt er ikke no å grue seg for...i tilfelle det skulle bli det.

Jeg skal ha ks 21.juni, og har 2 ks tidligere. Selvfølgelig tar det noen få dager mer å komme seg, men jeg er glad for mine ks. Ønsker ikke å føde på annen måte!

Uansett hva som skjer - masse lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...