Gå til innhold

sovner på siden,men våkner på ryggen..farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har jo lest at en ikke skal ligge for lenge på ryggen nå(er i slutten av uke 32).problemet er at jeg sovner på siden,men våkner på ryggen.

kan det være farlig?

føler ikke noe ubehag når jeg våkner,men jeg tenker i forhold til om babyen synes det er ubehagelig?siden jeg kan bli svimmel av det,kan det påvirke oksygentilførselen til babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat samme her, sovner på siden og våkner på ryggen. Dette er visstnok ikke farlig så lenge du ikke merker ubehag. Babyen blir ikke påvirket av dette :o)

Skrevet

Jeg er forresten 37+3 i dag...

Skrevet

ok:-)takk for raskt svar!!

lykke til videre med fødsel og hele pakka;-)

Skrevet

Samme her, våkner ofte på ryggen (var jo min favorittstilling før jeg ble gravid, så kroppen min gjør det vel automatisk). Selv om jeg prøver å dytte litt av dyna under ene siden, slik at jeg "tipper" littegrann, for jeg får vanligvis ubehag av å ligge på ryggen.

Det er ikke alle som får dette vena-cava greiene, og du vil våkne av ubehaget el før du eventuelt skulle besvime. Ikke noe å bekymre seg for!

Skrevet

Jeg har aldri noen sinne hørt at dette er farlig! Hvorfor er det farlig? Jeg er 34 + 2 på vei og sover mye på ryggen pga det er ubehaglig å sove på sidene

Skrevet

Det er ikke farlig i det hele tatt! Grunnen til at man kan bli svimmel, er det såkalte "vena cava syndromet", det vil si at vena cava (som er en stor vene) blir klemt litt av. Da får man ikke nok oksygen og dermed kan man oppleve å bli svimmel. Men kroppen er innrettet slik at man snur seg og sørger for å opprettholde oksygennivået hvis det blir for lavt. Men hvis du er engstelig, kan du rulle sammen en dyne etc og legge bak deg når du ligger på siden, slik at du ikke ruller helt over på ryggen om natten.

Slapp av og ta deg en skikkelig lur nå mens du kan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...