Gå til innhold

Skal skrive ønskebrev til sykehuset ang. KS pga av seteleie. Overskrift? Innhold?

Anbefalte innlegg

Tenkte at jeg skal komponere et lite brev hvor jeg kommer med mine meninger om hvorfor jeg ønsker KS dersom babyen ikke snur seg.

Kjenner meg selv såpass at dersosm jeg ikke forbereder noe, så glemmer jeg halvparten ¨når jeg sitter i samtale.

Er det noen andre som har skrevet slikt brev?

Lurer litt på hva jeg skal ha med. Om det skal være veldig formelt.

Og hvilken overskrift skal jeg ha? Hva skal jeg kalle det? Søknad om KS...? Ønskebrev.....? Mine meninger....?

Andre tips mottas med stor takk! :-)

Fortsetter under...

Vet du hvordan prosedyrene er på ditt sykehus. Da vår første satt i seteleie fikk vi automatisk tilbud om KS. Måtte bestemme meg før de evt. målte bekken ol da de ikke ønsket å ta røntgen hvis vi ikke ville føde i sete uansett.

Min lege anbefalte faktisk KS da jeg var førstegangsfødende.

Hvis det ikke er slik hos dere er jo dette et brev som du skal ha med det på en samtale så det trenger ikke være formelt.

Det kan faktisk bare være oppramsing av dine argumenter. Avgjørelsen blir jo tatt der og da vil jeg tro og du kan ta brevet med deg hjem igjen etterpå.

Jeg var på samtale for KS denne gang også oog da hadde jeg bare skrevet ned argumentene mine. Endte opp med at jeg bare leste dem høyt for legen ettersom at vi skulle snakke om det der og da.

Lykke til !!!

Klem

Jeg skal føde ved sus, og jeg har inntrykk av at de vil forsøke å overtale til vaginal setefødsel. De ligger laverst på KS statistikken, det er kanskje et mål de har.... :-)

Uansett, er så redd for at de tvinger meg til å prøve. Kan de det?

Jeg har begynt å skrive ned litt nå her på dataen. Jeg har lite lyst å diskutere noe særlig i det hele tatt med dem. Har ikke fått time enda til samtale , men skal på journalskriving på mandag, tenkte å ta med brevet da.

Skal til legen på onsdag, er da i uke 37.Han henviser nok da tenker jeg

det er ingen som vil tvinge deg til å føde i sete! be om å bli henvist til dr karin (kari) time. litt usikker på navnet. hun forløste gutten min med vakuum for to år siden og er kjempekoselig og flink. jeg var inne til samtale med henne etterpå fordi jeg opplevde fødseln som traumatisk, og fikk avtale om at jeg kan velge ks eller vanlig fødsel neste gang.

så du skal ikke være urolig ang dette!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...