Gå til innhold

HCG = 102, RD 18. Det er fortsatt håp!!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så heeeerlig Snooopi!! Da har jo hcg'n doblet seg annenhverdag siden mandag - og det er jo d de sier at den skal sånn omtrentlig..

Hvorfor tror ikke sykepleiern på det???

Høres jo kjempebra ut!

Hva med testene dine; har du tatt flere??

( vi endte med å ta 9 tester sist gang vi lykkes.... startet på rd10, så rd11, rd 12 (ikke rd13 for d turte jeg ikke, rd 14.... osv..., spøkte med at det kostet oss ganske mye , en vinflaske for hver test... men sto begge over pinnen og ventet like spent hver gang... blir jo helt tussete av det her....)

Jeg vet ikke helt hvorfor sykepleiern ikke tror på det... Jeg har jo disse dagen blitt en ekspert på hcg! hvis det hadde vært graviditet utenfor livmora, så ville det ta ca en uke for hcg å fordoble seg. Så det tror jeg ikke lenger, ettersom den er doblet seg 2 ganger disse 4 dagene - noe den jo skal. Det tar vist 48-72 å doble seg. Hadde det vært en kjemisk graviditet, ville jo hcg-nivået ha nådd toppen for noen dager siden. - Og min har jo faktisk økt det den skal! Derfor har jeg begynt å tro på at det er en riktig graviditet, med en slow starter! Gru-gleder meg til tirsdag, når jeg skal ha ennå en blodprøve. Den burde ligge omkring 400 da. Ellers er det ingen tegn til mensen og brystene er fortsatt ømme.

Jeg gidder ikke bruke mer penger på de der dumme billigtesten. CB testene er ikke å oppdrive her i nærheten, men hvis jeg får gladmelding på tirsdag skal jeg nok få tak i en CB test og teste! Jeg vil jo også ha gleden av å teste positivt!

Håper det går fint med ruginga, Embarazada - esperoestarpronto! Nyt dagene og gjør bare glade positive ting!

klemmer fra en mer positiv

Annonse

Enig med deg i tolkningene dine; leste en god del om hcg sist jeg også...

Hvis du er på sykehus og tester og ikke på klinikken trenger jo ikke sykepleierne å vite noe særlig om hcg i det hele tatt.

Fastlegen min har hvertfall ikke peeeeeiling. Men han innrømmer det jo...

I dagens informasjonssamfunn er det jo ikke rart at vi klarer å tilegne oss litt mer om dette spesialtemaet heller.... Jeg har lest mye gitt...

Lykke til - håper du klarer å kose deg i helgen!!

Venter spent på resultatet på tirsdag!!

Så gøy å høre at puppene har satt i gang igjen... hihi.... tror det går riktige veien for deg denne gangen jeg snooopi, og det er jeg såååå glad for på dine vegne.

Du har virkelig spredd om deg med optimisme og glad-ord her inne!!!

Hei!

Ha humøret opp og tro videre!

Jeg lurer på dette med HCG og RD. Har aldri vært borti det før. Tok bare en vanlig test etter 14 dager. Jeg tok aldri en blodprøve sist gang før jeg skulle til legen i uke 8, men det var til medisineren pga diabetes.

Hvilket sykehus/klinikk hører du til. Vet at riksen driver med masse bl.p.

Lykke til!

Hei Ninni-72! Takk for hilsen! Jeg holder til på Hvidovre hospital i København. Jeg har ikke lest noe særlig om hcg før nå, men det jeg har funnet ut av er at en blodprøve er positiv ved mer enn 10, men de ser helst at den er på over 100 etter 14 rugedager, for at man kan strekke armene i været. Videre skal denne verdien fordoble seg i løpet av 48-72 timer. Den topper seg etter ca 12 uke, for så å stabilisere seg. Hvis min hcg ikke stiger tyder det på en kjemisk graviditet (egget er bare streifet borti) eller det kan være graviditet utenfor livmora. Eller det jeg håper - en slow starter. Det er noen lange nervepirrende dager...Men jeg er sikker på at det er min kommende sønn som ligger der og lurer!

Annonse

Åh så spennende! Jeg hadde altså 56 på det gyn trodde var uke 5, som viste seg å være uke 4. Kan ikke ha vært mye tidliger heller, for jeg hadde jo rukket å teste poitivt et par dager tidligere..... (Ikke IVF.) Skulle bli ca der du er nå med andre ord. Og nå sitter gullet og leser om apekatten Nils i sofaen!

Gjest lille fiol

hei, ville bare ønske deg masse masse lykke til og skjønner at det hele er rimelig nervepirrende for deg nå. men det må være deilig å være så langt i rugeperioden også, snart få vite noe...

var du øm i brystene under hele perioden og hadde du mens lignende murringer i underlivet ? vel, det har jeg, begynte å få det i går, er på

rd 6

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...