Gå til innhold

Hvor mange fikk babyen lagt opp til seg umiddelbart etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ikke det =( siden gutten min ble født i seteleie og da måtte han bli sjekka av fødselsleger, barnelege, anestesi etc.. han hadde litt lav apgarscore med en gang.. Fikk han ikke opp på brystet før etter 10min kanskje og da var han tulla inn i teppe.. Skal si neste gang at jeg vil ha han på brystet.. Angrer fælt på det!!

Fortsetter under...

Pga at fødselen endte i hastekeisersnitt (etter 18 timer), så jeg ikke ungen min før etter 8 timer....Det var fælt asså! Ingen som kom og fortalte meg om han levde eller ei heller, mens jeg lå der på oppvåkninga....Uff.

Annonse

jeg fikk,men ble tatt ifra meg med en gang,da de så at lillemor var helt blå å ca to kg mindre enn ventet(1700 gram)..Rakk bare å si"å herregud kor liten ho e" ....

Så det var rett på opplivning å hjertemassasje å alt man ikke ønsker etter en fødsel... men nå er lillemor 10 mnd å alt er bra.

Not me!

Fikk henne på brystet ca. 1 døgn etter fødselen. Men så henne i et par sekunder før intensivlegen la henne i en kuvøse og forsvant. Pappaen var selvsagt med lillejenta vår inn på intensivavdelingen, men han fikk henne på brøstet først etter 2 døgn.

Og da fikk vi ikke lov til å snakke eller stryke/kose henne. Bare holde henne rolig inntil brystet med tepper, skinn og dyne over oss.

Spesiell opplevelse.

Har alltid sagt at jeg ikke vil ha en helt nyfødt baby på magen. Vil at de skal stelle den litt. Men 1 døgn var litt lenge å vente... Fikk holde henne sånn ordentlig etter et par uker :)

Eg fekk han opp til meg med det same. Dei klipte navlestrengen mens eg holdt han. Fekk ha han i ein halvtimes tid før dei skulle vaske, vege og måle han. Etterpå fekk eg han tilbake og holdt han dei to lange timane eg blei sydd. Hadde ikkje "overlevd" viss eg ikkje hadde fått holde han då.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...