Gå til innhold

Hvor mange fikk babyen lagt opp til seg umiddelbart etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Leste innlegget om KS, og ser at mange savner å få babyen til seg umiddelbart. Når man ser film av fødsel blir babyen alltid lagt rett opp på magen til mora, men det skjedde ikke hos oss. Etter at babyen kom ut så holdt de på med henne en god stund (mens hun lå mellom beina mine) før jeg fikk henne opp på magen. Fikk høre at hun var litt medtatt, og at hudfargen var litt blå, men ikke noe mere. Tenkte ikke noe mere på det der og da ettersom jeg var helt utslitt, men har tenkt litt i ettertid. Hva drev de egentlig med? Fikk henne jo opp etterhvert, og alt er bra med lillemor.

Fortsetter under...

Jeg fikk henne halvt minutt etter at hun kom ut , navlestrengen var ganske kort og jeg skalv alt for mye til å klippe den selv. Heldigvis var bestevenninna mi med! Men trodde det var "normalt" å få ungen rett opp til seg etter en normal fødsel.. forskjell fra sykehus til sykehus tror jeg..

Jeg ba om å få henne rett på magen etter fødselen, og da sa de at såfremt alt sto bra til med den lille (det vil si at hun ikke så medtatt ut, var blå osv) så skulle jeg få det. Så jeg regner med at hvis jenta di så litt medtatt ut ville de forsikre seg om at alt var bra.

Jeg fikk mi rett på magen, for her var det bare foten som var blå :) (den hadde ligget i klem lenge, var setefødsel)

Annonse

Jeg fikk poden rett på magen:) han lå på magen min mens pappaen kuttet navelstrengen:) så når jeg hadde hatt han på magen ei stund tok di han med seg for å måle, veie og kle på`n:)

Jeg fikk han rett opp på magen. Mens han lå der klippet pappa navlestrengen. Han fikk ligge der en god stund før pappa og barnepleieren tok han med for måling og veiing. Syntes det var en kjempe opplevelse, dessuten fikk vi tatt masse bilder mens han var helt hekt nyfødt :0)

Ikke jeg.

Med en gang hun kom ut besjet hun og de måtte suge i halsen to ganger for å få opp slim. Så sjekket de apgar. Og så fikk jeg henne. det tok ikke så lang tid. Fikk ha henne en liten stund før de stelte henne og ga henne til mannen mens jeg ble sydd.

Jeg fikk gutten min opp etter kanskje et halvt minutt, de måtte få han til å skrike og suge han i nesa fordi fostervannet var misfarget. Men husker ikke om han lå hos meg da... Det var ikke så mye plass mellom bena mine, for jeg lå helt nederts i senga med bena i bøyler.

Kan jo være de sugde i nese/svelg på henne før du fikk henne opp til deg?

Annonse

Jeg fikk knerten lagt opp på magen umiddelbart - det gikk noen sekunder i lykkerus før vi lurte på kjønn,- jordmor måtte så løfte henne opp så vi fikk se det var en nydelig jente :) Hun lå på magen min mens pappaen klippet navlestrengen.

Fick inte min lille skatt upp pa broset foran de hade gatt en halvtimma.. Han hade fatt massa vatten i lungorna sa de sprang i vag med han sa jag lag ensam inne pa forlossningsrummet en bra stund.. trodde han hade dott.. Men som tur var inte det fallet. Hoppas pa att fa nasta pa brostet.. de ser sa fint ut. Hoppas aven att mannen far klippa navelstrangen nasta gang.. han fick inte lov eller tid till det sa han o jag blev sa snoppna de var ju sant man tankte pa innan man fick babyn.. Men vi e glada for allt gick fint :-)

Jeg fikk.

Fødte i vann, og fikk henne opp til meg med engang. Navlestrengen var litt kort da. så "tok" de henne, for jeg skulle opp i senga for å "føde" morkaken..så da gikk jeg med henne mens hun "hang fast"..hehe.

Jeg fikk lillegutt rett opp på magen.

Tror nesten ikke JM så på han engang...

Bare sjekka at han pusta og rett oppå.

Pappa`en klippet navlestrengen mens jeg holdt gullet,og vi fikk begge to holdt han lenge før de vasket han.

Vi fikk være alene sammen alle 3 så lenge vi ville,og når jeg var klar for å dusje,hjelpte pappa`n meg mens de veide,målte og alt som skulle til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...