Gå til innhold

Hvor store er barna deres for at dere skal bli satt igang før termin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mitt barn er målt til og være ca 4200g ved termin grunnet svangerskapsdiabetes.Jeg blir satt i gang ei uke før (neste uke) for og sikre at barnet ikke blir for stort og ikke får det for tøft inne i magen..

min gutt er beregnet å være 4400g ved termin men har ikke hørt noe om at fødselen kan bli satt i gang tidligere pga det??det er jo best at fødselen kommer naturlig i gang,men nå ble jeg litt "redd" etter å ha lest innleggende deres!

Det må vel være flere grunner enn størrelse som gjør at man blir satt igang hvis barnet tross alt ikke er større enn dette. I mitt tilfelle mistet jeg 1,5 liter blod ved fødselen fordi livmoren ikke trakk seg sammen (bl.a. pga stort barn) samt at jeg fikk totalruptur da jordmor til slutt måtte legge seg på magen min for å få ut barnet. I slike tilfeller kan det jo være best for alle at man blir satt i gang før tiden.

Har ikke fått noen avgjørelse eller bestemt selv hva jeg vil ennå, men jormor har antydet at det kan være aktuelt hvis fødselen ikke starter av seg selv før termin, noe hun tror den vil.

babyen min er beregnet til litt over 4kg +/- 10% dvs at han godt kan være over 4,5 kg nå.. jeg er 40+4 i dag. fikk beskjed om at det var enda viktigere at ting fikk starte naturlig når man har stor baby, for da virker visst riene bedre.... skal mye til før de setter igang pga stor baby, må i så fall være pga svangerskapsdia el.l.

• 2 uker senere...

Min baby er estimert til 5 kg + - ved termin, og jeg har søkt om igangsettelse på termin dersom det ikke skjer noe av seg selv( og det gjør det nok ikke) Jeg er blitt igangsatt på termin 3 ganger grunnet stort barn, men denne gangen har jeg ikke fått noen garantier. Jeg må ned på terminen, om seks dager, og vurderes derfra. Forferdelig frustrerende. Jeg har ikke problemer med tanken på å føde et barn på 5 kg, been there, done that, vet at det går bra. Men hvis de lar meg gå to uker over risikerer jeg jo en 5,5 kg, og det er jeg liten lysten på. Synes det virker som om de blir mer og mer "gniten" med å sette igang ting.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...