Andromeda Skrevet 26. mai 2006 #1 Skrevet 26. mai 2006 Barna våre våkner av og til i 0400 - tida, og da bruker de å komme inn til oss for å sove videre, dette er travelt,siden det er så varmt nå for tiden. Bruker noen av dere å tillate at "nurkene" sover med dere? Barna mine er da 2,4 år.
nungo Skrevet 26. mai 2006 #2 Skrevet 26. mai 2006 Svært, svært sjeldent at hun sover hos oss. Jeg har ikke noe prinsipp eller faste meninger om dette, men jeg får absolutt ikke sovet noe som helst, når hun ligger i sengen vår, og det virker som om hun ikke får sovet noe særlig heller. Hun ligger ganske urolig og må altid ligge opp på hodet mitt :-( I tilleg er sengen vår kun 1,5 m bred så det er ikke mye plass heller. Hun kommer heller ikke ut av sengen sin selv (sover fortsatt i sprinkelseng) Enkelte ganger har det hendt at hun har sovet hoss oss halve natten, men jeg tror ikke det er mer enn 10-12 ganger siden hun ble rfødt. Der i mot lå hun på samme rom som oss til hun var 1 år. Hvis hun er syk bruker vi å sette opp reisesengen hennes på rommet vårt; da er det nesten som å ha henne i sengen.
Rut Bram Skrevet 26. mai 2006 #3 Skrevet 26. mai 2006 Nei, jenta vår (3 år) sover ikke sammen med oss - som hovedregel. Noen ytterst få ganger har vi tatt henne opp i sengen vår når hun har vært syk og veldig urolig, mest for at vi skal slippe å stå opp hele tiden. Hun sov 1/2 natt i sengen vår for noen uker siden, da det var fest i nabohuset og mye bråk (hun ble redd). Ellers har hun våknet om natten spurt om å få sove hos oss et par ganger, et par ganger har hun fått lov med avtale om at jeg bærer henne inn igjen i sin egen seng etterpå - max 1/2 time. Vi er altså ikke 100% konsekvente, men det er meget sjelden, og hun har aldri sovet en hel natt sammen med oss. Fungerer fint for oss!
mars79 Skrevet 26. mai 2006 #4 Skrevet 26. mai 2006 Nei gutten vår vil det ikke, ligger kun i vår seng når han er syk og da må som regel jeg ut av senga..
NEI-TIL-LAKEN Skrevet 26. mai 2006 #7 Skrevet 26. mai 2006 3 åringen vår sover med oss hele tiden, men skal avvenne han nå som nr 2 er på vei!! for det er ikke så gøy og hele tiden måtte dele seng med gullet, vertfall ikke når han okkuperer det meste av plassen...og legger seg i midten....hehe!! men NÅ ER DET SLUTT! (håper jeg)
Stirra ner 32+5 Skrevet 26. mai 2006 #8 Skrevet 26. mai 2006 Hun kommer ofte inn til oss på morgenkvisten, mellom klokken 04-06. Så sover vi sammen alle tre til vi skal stå opp. En kjempekoselig start på dagen! :0)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2006 #9 Skrevet 26. mai 2006 Lillegutt sov sammen med oss til han var 2,5 - da begynte han å sove i egen seng uten tilvenningsproblemer.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 27. mai 2006 #10 Skrevet 27. mai 2006 Han får sove hos oss fra kl 7, hvis han våkner da. Men kommer han inn på natta, bærer jeg han inn på rommet hans igjen og legger han. (han er to om litt over en mnd)
mammmamia ** Skrevet 27. mai 2006 #11 Skrevet 27. mai 2006 Vi prøver som regel å roe han dersom han våkner midt på natten, men om vi ikke får det til tar vi han opp og da sover han hos oss... Ellers kommer han opp når han våkner om morgenen 7-8-tiden og da hender det at han dupper litt da også:-) Synes bare det er koselig, men han sover i sin egen seng som prinsipp..! Han er 2 år og 8 mnd...
camilla^ Skrevet 27. mai 2006 #12 Skrevet 27. mai 2006 Jenta mi på 1,5 sover hos meg nesten hver natt. Hun ender hvertfall i senga mi en gang i løpet av natten. Hun største på 3 ender også som oftes opp i senga mi. Hun har hatt mye mareritt, så det må bare bli slik. Best at hun føler seg trygg og sover en hel natt. Men nå er jeg alene i sengen, så jeg har god plass og syns det er hyggelig med selskap.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2006 #13 Skrevet 28. mai 2006 Vi legger alltid ungene til å sove i sin egen seng. Men eldste (nå nesten 8 år) hadde en periode fra 3 til 5-6 år der hun kom til oss (av ogtil hver natt og av ogtil sjeldnere) da fikk hun sove hos oss. Mellomste jenta (snart 6 år) begynte med det i 3,5 års alder og kommer i perioder hver natt noe vi synes er helt ok. Lillegutt,snart 2) har ikke lagt i sengen vår da han ikke kommer seg ut av sprinkelsengen, men regner med at han kommer krypene han og når den tiden kommer. Vi prøver å være bestemte på at de skal ligge i egen seng (jeg sover dårlig når sengen er full av en eller flere barn), men hvis de våkner og ikke får sove igjen, eller en sjelden gang sliter med å få sovne om kvelden så får de ligge i vår seng. Når pappaen i huset er borte er eldste jenta rask med å komme på liggebesøk til meg for å ligge i pappas seng. (tror hun har innsett at det blir trangt med så mange i sengen he he)
*Labomba80* Skrevet 28. mai 2006 #14 Skrevet 28. mai 2006 Sønnen min på 2år og 2 mnd, ligger som oftest i senga mi om natta.. Noen netter sover han i sin egen, sånn som inatt:) Dette er noe han velger selv. Jeg er alenemor, så d gjør ikke noe så lenge vi begge to sover godt!
ak24 Skrevet 29. mai 2006 #16 Skrevet 29. mai 2006 har veldig ofte to i sengen om nettene nå ja.lille ammer jeg og storegutt har så mye mareritt så da kommer han tuslende.han har aldri likt å sove i vår seng før,men nå er det greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå