Gå til innhold

Er det mange her som har 14-mndrs barn som ikke går ennå?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jenta vår er nå 14,5 mnd og går fortsatt ikke. Hun har tatt et par skritt alene (glemte seg nok), men det går sakte fremover. Begynte å reise seg og stå og gå langs møbler etc. for lenge siden (tidlig januar), men ennå tør hun ikke å slippe seg.

Synes det begynner å bli ganske sent. Hun var tidlig ute med både å sitte og krabbe, 6-7 mndr, så jeg lurer på hvorfor det tar så lang tid å gå?

Er dere flinke til å gå-trene med deres barn? Vi har kanskje ikke gjort det så veldig mye. Mulig at det er derfor hun bruker litt ekstra tid...

Begynner å bli litt sliten av å bære henne rundt - kjenner det godt i ryggen og skuldre/armer.

Fortsetter under...

Jenta mi begynte ikke å gå skikkelig før hun var 19mnd. Hun gikk nesten bare på knærne. Vi trente litt av og til, men som regel kommer det av seg selv når tiden er inne. Det er vel bare viljen og det å tørre det kommer an på. Hun går nok snart skal du se, når hun finner ut at hun vil prøve.

noen er litt mer bedagelige enn andre. mange går ikke før 15-18 mndrs alder.

snart skal du se at hun slipper seg og springer bortover:-)

har du en sånn brio-lær å gå vogn, så setter hun nok farten opp., og på den kan man sette den i gå-sakte modus..

bare et tips:)

Jenta vår er 13 måneder, og har gått langs møbler siden hun var ti måneder, men slipper seg ikke. Har full fart med sin Brio vogn, og kryper jo også i stor fart, så hun kommer seg ihvertfall rundt. Jeg prøver å unngå bæring, roper heller på henne, når vi skal f.eks på badet, så kommer hun i full fart. Trener ikke med gåingen, regner med det kommer når hun føler seg klar.

jenta vår er 13 mnd i dag faktisk og går ikke ennå. hun reiser seg opp på knær, men krabber mest. og hun krabber som ei kanonkule bortover,o) storesøster var 16 mnd da hun begynte å gå, så vi tar det med ro. skal gifte oss 22 juli og jentene skal være brudepiker. det hadde jo vært stas om hun gikk da, men...vi tar det som det kommer;o)

Gutten min begynte å reise seg ettr ting og gå langs ting ved 9 1/2 mnd. Brukta lang tid før han torte å slippe seg, og selv da etter han hadde tatt et par skritt alene tok det laaaaaang tid før han begynte å gå ordentlig. Nå er han 15 mnd og kan gå!

Annonse

Min er snart 16 mnd og går ikke enda.

Har vært dager der jeg har vært bekymra ja..

Han har egentlig vært sen på det meste.

Krabbet ikke på alle 4 før han var 10-11 mnd, reiste seg opp da han var 11 mnd og gikk rundt med støtte fra 12 mnd.

Nå har han nettopp begynnt å ta 2-5 skritt uten støtte. Har blitt litt flinkere til å trene med han nå.

Men det kan enda ta litt tid før han er helt trygg og begynner å gå ordtlig.

Men håper det blir snart, fordi det ER tungt å bære rundt på en stor gutt på over 12 kg..

Man sier jo at når man er sen med det motoriske så er man som regel tidlig med å prate, men det stemmer ikke for min iallefall.

Han kan si mamma, pappa, der, takk og kjeks, ikke mer enn det. Men det kan jo komme av at han er tospråklig kanskje.

Men til gjengjeld er han turbo, kommer seg jo rundt der han vil og ingenting får være i fred, ALT skal spises på og undersøkes :)

Min første sønn var tidlig med både motorikk og prating ( pratet i setninger da han var 17-18 mnd), så dette er litt uvant for meg.

Men både min og di kommer nok til å springe rundt til høsten iallefall vil jeg tro :)

Det er vel egentlig ikke noe å bekymre seg for, bare de virker friske :)

Kos dere og nyt alderen hun er i nå, småbarnstiden går så altfor fort ! :)

Du er ikke alene, nei. Snuppa her er 17 mnd og går ikke alene ennå. Vi trener litt med at jeg slipper henne, da går hun 4-5 skritt før jeg må fange henne så hun ikke faller - hun synes det er kjempegøy! Men ellers full fart med sin "rullator" (Brio-vogna) og krabbing og knestående gåing. Regner med at det kommer snart og innen 18 mnd (det regnes da fortsatt som innenfor normalt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...