Gå til innhold

"får håpe du ikke blir som moren din"

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette var ordene fra ei som hadde hørt at jeg er gravid. Jeg ble selvfølgelig fryktelig lei meg,men jeg ble også vettskremt!

Mamma lider av psykopati og jeg ble psykisk og fysisk mishandlet over 13 år. Hva om det er arvelig?! Hva om jeg blir slik som hun?!

Jeg eier ikke temperement og er veldig tålmodig. Jeg har jobbet med barn i mange år og er også utdannet den veien. Så jeg har ikke noe som tilsier at jeg blir slik som henne,men likevel ble jeg redd.

Dette var vel litt utenom det vi vanligvis snakker om her inne,men jeg måtte bare få sagt det et sted... bær over med meg folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Ikke tenk på dette!!!!

Du høres ut som en fornuftig og snill person. Det har jo vært diskutert i mange år ang biologisk arv, og de kommer ikke frem til noe nytt. Jeg har selv en mor som ble mishandlet fysisk og psykisk. Hun har aldri lagt en hånd på meg!!!Og det kunne aldri falle henne inn.

Nyt heller graviditeten du...............

Lykke til i svangerskapet og lukk ørene for folk som sier slike ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lytt til din egen kropp og hvis du føler at du på noen som helst måte får noen symptomer på dette, kontakt lege. Men du høres ut som en reflektert og balansert ung dame så jeg tviler på at du skal bli som moren din.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på omtrent det samme som deg. Faren min var psykopat og mishandlet min mor og meg psykisk til han døde. Er redd jeg skal bli som han på noen måte. Hadde egentlig bestemt meg for ikke å få barn pga det, men nå er jeg altså gravid likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det snarere er tvert imot!! Moren min har mishandlet meg fysisk og psykisk hele oppveksten, resultatet er at jeg er enda mer bevisst på hva jeg skal og ikke skal si og gjøre overfor et barn. Selvfølgelig blir jeg skremt iblant når jeg 'hører moren min' når jeg snakker, men er samtidig våken på det. Hadde ikke tørt å få barn alene derimot, for jeg vet hvilket slit det er, og meg uten søvn, med et barn som bare skriker, og uten noen avlastning kunne blitt katastrofalt. Vet ikke, men ville fryktet det.

Du kommer til å klare det strålende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt går ikke ann å si!!!!

Du kan nok ta det helt med ro!!! Det at du viser at du er redd for å bli nettopp slik - er etter min oppfatning et sterkt tegn på at du IKKE kommer til å bli slik!! Du er bevist din rolle!!!

Bare glem den komentaren og kos deg med svangerskapet. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes dette var kjempe dårlig gjort å si! Og det sier jo mer om personen som sier sånnt enn det sier om deg.

Det er ingenting som ligger i kortene for at du skal bli sånn som din mor. Jeg ville heller tro det motsatte. Det du har gått gjennom vil lære deg hvordan IKKE å være mot dine barn. Det er iallefall min mening, eller min "tro" da, om du vil.

Jeg skjønner kjempe godt at du ble lei deg over en sånn kommentar, Tror jeg nesten ville oppsøkt den personen som hadde sagt dette og bedt hun eller han om å forklare seg. For sånn drittslenging hadde ikk jeg funnet meg i, og da kunne personen få konfrontert meg med det face to face...:) Men nå er jo jeg litt hissig da, og lar meg ikke pelle på nesen enten det gjelder det ene eller det andre. Men personen skulle iallefall fått stått til ansvar for sin uttalelse... det er helt sikkert...

Blir provosert av sånne "mennesker" !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...