Gå til innhold

Mai: Hvordan er dagene deres mai mammaer?


Gika fikk nr tre 1.mai 06

Anbefalte innlegg

Her er alt fint, vi begynner så vidt å bli kjent med den lille jenta vår. Vi har selvfølgelig lite med rutiner enda, men hun er jo bare tre uker så det kommer etterhvert. Ellers er hun ei blid lita frøken og smiler til oss mange ganger hver dag! Hun prøver ivrig å lage lyder og får det til innimellom. Ellers går det mest i å spise og sove, hun er nesten på grensa til å være overtrøtt etter å ha vært våken i en time!! Hun har så vidt begynnt å finne roen selv når hun skal sove, men dette kun i vogna og på dagtid. Derfor bærer jeg inn bagen og har den her på stua når hun sove inne. Ellers er vi mye ute og på farten, og da sover hun som et lam. Om natta prøver jeg etter beste evne å få henne til å sove i sin egen seng, men det er hun ikke spesielt interresert i og vil sove i mamma og pappa sin seng... og slik blir det som regel... Hun sover generelt dårligere på natta enn på dagtid, på dagtid kan hun nemlig sove i 4 timer i strekk men på natta maks 3, og som regel bare to.

Hun gråter generelt lite, men har ofte et par timer på kvelden hvor hun sier: vææææ væææææ vææææ og har vanskelighetr med å finne roen for natta. Det ender som regel med at hun sovner til puppen, og blir liggende på fanget mitt til jeg går og legger meg. Legger jeg henne fra meg før det så er vi tilbake i vææææ vææææ, og det vil vi jo ikke :). Men før var hun slik at hun kun ville sove i fanget mitt hele dagen, så vi har hatt en klar framgang :)

 

Oj dette ble langt, kunne sikkert ha skrevet enda mer... men da er det vel ingen som orker å lese.. Få høre hvordan det går ded dere andre også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går fint her å.

Dagene går med til spising, kosing og soving.

Sover i vognen sin på dagtid og vi legger hun i sin egen seng på natten ... men hun blir ikke liggende der mange timene før hun heller vil ligge i sengen vår.

Da vi dro fra sykehuset ga vi litt nan i tillegg pga gulsott .... og nå sovner hun bare ved puppen og vil heller bare drikke av flaske.

Så vi skal snart bare prøve pupp ... selvom jeg har nok for lite melk ... men skal begynne på spray for å få melken til å renne lettere.

Så vi får krysse fingrene og håpe på det beste ... vil jo helst amme da.

Ellers er snuppa kjempe glad i å bade ... stor trives da.

Er kjempe våken og følger mye med, smiler en del og prøver på å prate her å.

Var 3 uker igår.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det litt slitsomt om dagen...Nettene er fine - da sover han ofte 4 timer i strekk og siden han sover i sengen vår merker jeg knapt at han forsyner seg av puppen.

Men dagene - han vil ha mat hele tiden! Det er ikke sjeldent at han spiser til han spyr. Han sovner ofte ved puppen og hvis jeg flytter meg eller prøver å legge han et annet sted blir han helt fortvilet. Det er ikke så lett nå som mannen er tilbake på jobb. Det er sjelden jeg får spist noe før ved 3-tiden. Han sover toppen 1/2 time hvis han endelig sovner i vogn-liften eller vugga. Det lengste han sover er når jeg får "lurt" han med ut - da kan han sove 1 time i vogna så jeg får handlet i hvertfall.

 

Alle sier at det blir bedre, og han er jo bare 3 uker, men må innrømme at jeg blir litt sliten. Har prøvd med smokk for å stille noe av suttebehovet, men det vil han ikke ha.

Noen som har nen råd eller erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er også alt kjempe fint. men som du gika sier så har ikke vi heller fått noe rutiner. datteren vår er også 3 uker (født 6 mai) ... hun sover kjempe godt på dagen. da sover hun enten i vognen sin( om vi er ute å går tur) eller i korgen som vi har i stuen til henne. eller (som ofte skjer) i armene mine...hihi... på natten sover hun ikke så mange timer i strekk heller. hun vil i grunnen helst ligge i sengen med oss. men da sover ikke jeg så godt. men innimellom så sovner vi begge mens jeg ammer henne så da sover vi sammen noen timer før jeg flytter henne over i sengen hennes....

 

ellers så må jeg si at hun er veldig flink til å sove og være helt stille så lenge vi er i besøk...hihi...da gidder hun ikke åpne øynene engang...men så kommer vi hjem og hun begynner å skrike...men men. kan ikke klage. hun griner nesten aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går og alt fint. Gutten sover nesten hele dagen og størsteparten av natta - våkner ca. hver 3. time og vil ha mat. Hadde litt start problemer med amminga da han ikke gapte høyt nok for å få puppen inn i munnen, men nå når han skjønner opplegget går alt mye bedre.

Men vi har samme problemet som mange andre - han vil helst sove i våres seng.... men jeg vet jo at det endrer seg fort. Siden han kun er 3 uker vil jeg kose mest mulig (selv om det går ut over nattesøvnen) - før jeg vet ordet av det er han 1 år og jeg skal tilbake til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her går også alt bare bra...Prinsen er 3 uker gammel i morgen og er veldig snill. Vil helst sove i vår seng på kvelden men prøver så godt det lar seg gjøre at han sover i senga si, men er veldig lett at han får ligge i vår seng...Ellers går matinga og dagen veldig bra, stortrives som nybakt mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her går alt kjempefint. Isabell sover på dagen i vogga eller på brystkassa mi (det er nok mer kos for min del enn henne) hun sover i senga vår om natta til vanlig, atter en gang for jeg elsker å våkne opp med tulla mi plutrende å smilende ved min side :-) Null protest hvis jeg legger henne i sin egen seng. Hun ligger bare å prater en stund med seg selv, så snur hun hodet mot meg å ser jeg sover å da sovner hun også :-)

Hun gråter til tider mye på kvelden, skikkelige luftsmerter der jeg kjenner det bobler i magen hennes.Jeg spiser som normalt og ser ann hva hun tåler eller ikke. Hun er nå 1 mnd (født 6.mai) å har begynt med tran. Er sitron smak på den så hun har ikke protestert noe. Å dusje elsker hun. Liker heller det jeg og pappaen når hun er så liten enn å ordne balje til henne. Det får bli når hun blir større :-)

Synes ikke det er slitsomt i d heletatt å få barn, men har jo værdens beste sambo som gjør nesten alt av husarbeid etter endt arbeisdag. All honnør til alenemødre rundt omkring i verden, har fått mye mer respekt for dem etter jeg selv fikk barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...