Anonym bruker Skrevet 26. mai 2006 #1 Skrevet 26. mai 2006 noen som klør inni hender og under føtter, og ellers på kroppen....??? Får også lett " stikkende følelse " inni hender og under beina..Blir sjekka hver dag av jordmor pga dette....kløe skal tas alvorlig...noen flere???
Loppelill Skrevet 26. mai 2006 #2 Skrevet 26. mai 2006 Har hørt at en skal sjekkes om en har kløe inni hendene og under beina. Jeg klør fort litt ellers på kroppen, ikke inni hendene og under beina, men klarer å holde det i sjakk ved å bruke fuktighetskrem. Har allergi så det er nok derfor.
mammmamia ** Skrevet 26. mai 2006 #3 Skrevet 26. mai 2006 Hmmm... Har ikke hørt noe om at kløe skal tas så alvorlig... Hva kan det være da? Klør på hendene og oppå føttene, men har ikke brydd meg om å si det til legen, da jeg trodde det bare var tørr hud eller noe sånn...
Loppelill Skrevet 26. mai 2006 #4 Skrevet 26. mai 2006 Har hørt at det bare er når en klør inni håndflaten og under beina, et en bør si i fra. Lurer på om det hadde noe med forandringer i leveren å gjøre. Husker ikke helt. Men er du mye plaget av kløe så kan det sikkert være lurt å nevne det.
mammatiltosøtesmå Skrevet 26. mai 2006 #5 Skrevet 26. mai 2006 Ta kontakt med legen eller jordmor. Jeg hadde skikkelig kløe for en liten stund siden og fikk ikke tak i jordmor eller legen min, så jeg ringte svangerskapspoliklinikken på sykehuset jeg skal føde. Jeg fikk time 2 timer senere til blodprøver, blotrykksmåling, CTG og ultralyd. Alle som klør etter uke 30 må ta blodprøve for å sjekke lever og galleverdier. Hvis de blir for høye blir fødselen satt i gang. Det er ganske nytt etter det jeg har forstått at de sjekker kløe, men det er viktig. Hvis du ikke får tak i jordmor eller lege anbefaler jeg deg å ringe direkte til sykehuset du skal føde. Har vært inne for sjekk to ganger pga kløe og skal tilbake til uka, selv om prøvene mine har vært innenfor normalen.
Gjest Skrevet 27. mai 2006 #6 Skrevet 27. mai 2006 ja, det stemmer!! jeg går til UL kontroll 1 gang i uka og jevnlig bl.prøver pga kløen.. svangerskpaskløe etter uke 30 skal tas ALVORLIG!!!
Flower girl Skrevet 27. mai 2006 #7 Skrevet 27. mai 2006 Er det ved enorm kløing at man skal gi beskjed? Jeg klør noen ganger inni hendene....er liksom litt "hvit-prikkete" og klør litt, men ikke så mye at jeg har tenkt på det før jeg leste det her... Noen ganger for dagen klør jeg, tenker jeg...ikke så ille... Klør du veldig, eller?
everonic fikk en prins 07.06. Skrevet 27. mai 2006 #8 Skrevet 27. mai 2006 Dette e veldig opp og ed ser eg her på kor vidt en skal inn til undersøkelse! Eg har klødd noe så fanalskt siden eg va i uke 33, og har no 9 dager igjen til termin.Ringt lege 2 ganger, og han sier at fødselslegen på haukeland i bergen anbefaller ZYRTEC (alergi tabl).Dette har eg brukt flittigt,for det e eneste behandlingen de kan gi.Eg har kje fått noe tilbud om blodprøve eller lignende.Har smlrt meg me alle klø stillende kremmer, og den som lindrer mest av EURAX,HYDROKORTISON og A-DERMA (den blå for irritert hud) e den siste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå