Gå til innhold

Er magen allemanns eie når man er gravid?

Anbefalte innlegg

hei på dere!

bare lurer på jeg om det er noen andre som også føler seg litt antasta når nesten ukjente mennesker driver å "beføler" magen deres..?

Jeg hadde personlig aldri i verden bare tatt på magen til andre gravide kvinner.. hadde spurt først om jeg fikk lov til å kjenne når babyen sparker, men er litt sjenert så veit ikke om jeg hadde turt med mindre jeg kjente personen veldig godt da selfølgelig.

Jeg mener det er fremdeles min mage og min kropp selv om det er en baby inn i der, som også er min..

Kommer ann på åssen personer som "beføler" magen min da men noen ganger er det bare ekkelt.. Andre ganger er det greit. Greit hvis dem spør først..

Noen gamle gubber tar så hard også.. og andre stryker over magen.. det er ekkelt..

Er det bare jeg som er litt snål eller?

Er det bare jeg som har det sånn?

Er gravides mager allemanns eie?

Har bare 3dager igjen til termin!!

Fortsetter under...

Og har man plager et eller annet sted, så vet alle hva det er. Men jeg har ikke kynnere under skulderbladet mitt. For jeg bruker ikke å ha kynnere når jeg ikke er gravid. Men jeg har vondt der da også, bare at nå er det myyyyye verre.

Hei!

Jeg er helt enig, og irriterer meg like mye som du over dette. Alle tror de bare kan klå og tafse på magen min. I begynnelsen var det ille syns jeg, folk begynte å klå på magen min med en gang vi fortalte nyheten. Og da hadde ikke jeg mage! Det var bare "meg", og jeg hadde ikke akkurat noen "six-pack",det var heller ganske mykt. Ikke hyggelig å høre kommentarene da. "Jeg trodde det skulle være litt hardere" etc... Da magen endelig dukket ordentlig opp i c.a uke 18 ble det litt bedre, men det er ikke før NÅ (er 37+2) jeg føler at jeg har så gravid mage at det er "greit" at folk tar endel på den.

Det verste er egentlig alle kommentarene til folk. Jeg føler at det er sånn at når man er gravid står plutselig alle fri til å si hvordan de syns kroppen din ser ut. "Jøss, er du sikker på at det ikke er 3 inni der?" "Gud a meg så enorm du er nå" , "Jøss! Så lenge til termin? Ja da er du SVÆR assa". Bare noen få eksempler på hva jeg har fått høre. All vanlig folkeskikk er som blåst bort. Man er faktisk ganske hormonell og vet godt hordan man ser ut!

Jeg har hele tiden vært utrolig stolt av magen og kroppen min. Er som sagt 37+2 i dag og har gått opp 12 kg. Ikke mye syns jeg, og jeg ser ikke ut som noen hval i det hele tatt. Har veldig stort SF-mål (ligger stabilt på toppen av det grønne),men er da ikke høyere enn 163 heller. Et helt normalt svangerskap hittil, ingenting er galt.

Synd folk skal få ødelegge så mye av humøret og gleden vår. Jeg hadde en periode jeg nesten ikke hadde lyst til å gå ut offentlig, for jeg følte folk stirret på meg... Men det blir for dumt! Sier noen noe nå skal jeg f... meg svare tilbake med noe like frekt! Og kanskje klå på magen deres? hihihi ;-)

Annonse

så rart... skjønner at mange opplever dette, men ikke EN fremmed har tatt på min mage!! Kun folk jeg kjenner godt, og heller ikke mange av de faktisk.. 3 uker til termin og magen er ikke kjempediger men akkurat passe, men det er ingen som lar seg friste til å antaste den.. heldigvis!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...