Gå til innhold

Lenger prøving med nr 2 enn nr 1??

FruMamma med nr 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaring med at det tar lenger tid/kortere tid før man er gravid med nr 2,3,4 osv enn hva det var med nr 1?

Regner med dette er individuelt,men arti å høre likevell

Vi holdt på i ca 7 mnd før vi ble gravide med nr 1...

Tusen takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med 1 brukte vi 6 mnd.

2. og 3. gikk med en gang,

men 4. brukte vi 3 mnd.

Skrevet

nr 1 tok 16 mnd (grunnet p-piller sikkert)

nr 2 tok mnd (med hormonspiral)

det er jo litt vanskelig også når man "planlegger" slik vi gjorde, man prøver å "ha seg" mye når man tror man har eggløsning, men så er jo ikke tiden for eggløsning rett utregnet for alle og dermed tror jeg noen bommer litt hehe, derfor gjelder det å ha seg litt hele tiden tror jeg.

Skrevet

nr 2 6 tok mnd (med hormonspiral)

det er jo litt vanskelig også når man "planlegger" slik vi gjorde, man prøver å "ha seg" mye når man tror man har eggløsning, men så er jo ikke tiden for eggløsning rett utregnet for alle og dermed tror jeg noen bommer litt hehe, derfor gjelder det å ha seg litt hele tiden tror jeg.

litagod

Skrevet

STØNN!

nr 2 tok 6 mnd (med hormonspiral)

NÅ BLE DET RETT!

Skrevet

Hehe:)

Jeg gikk også på pillene første gang og hadde/har nesten ikke mens. Har hormonspiral nå. Har ikke planlagt nr 2 enda....

Skrevet

nr1, ble gravid etter noen uker uten p-piller

nr2, ble gravid innen en mnd etter at jeg fjernet hormonspiral

Skrevet

1.gang regnet jeg termin fra før jeg sluttet på p-piller, da mensen ikke dukket opp igjen.

2.gang tok det 7 mnd før jeg ble gravid,

Skrevet

Det tok et år å få nr en til å sitte og et og et halvt år å få spire nr to å sitte :)

Skrevet

Nr 1. ups... hadde ikke tid å hente nye piller den mnd og var bittelitt uforsiktig.

Nr 2. 3-4 mnd, kobber spiral

Nr 3. etter første mens etter forje fødsel.

Hjalp dette????

Skrevet

Nr 1. Rakk ikke å få mensen etter at jeg sluttet med P-piller

Nr 2. 5 mnd etter at jeg fjernet hormonspiralen ( ikke ikke mensen på 4 mnd etter at den ble fjernet ), men ble da gravid med tvillinger:-)

Skrevet

Brukte ca 4 år før førstemann og

ca 8-10 år på neste .Prøvde ikke like aktivt hele tiden .

Ting tar tid.

Skrevet

Min erfaring er at det går kjappere andre/tredje gangen :)

1. gang - gravid 4 mnd etter p-pilleslutt

2. gang - gravid med en gang etter p-pilleslutt (hadde en blødning/mens først) - dette endte dessverre i en SA i uke 6

3. gang - ble gravid like etter blødningen fra SA'en var over (!!) - og venter nr 2 nå i oktober.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...