Gå til innhold

Til alle med termin i august!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann! Har termin 9. august.

Har en pjokk på 16 mnd fra før, så vi har en god del av utstyr osv. Har likevel kjøpt en brukt tvillingvign, og en ny seng til babyen. I tillegg er jeg så heldig at jeg får arve utrolig mye tøy fra mine venninner, tror nok ikke jeg kommer til å kjøpe så mye selv.

Jeg tar ut sommerferien i oktober, da varer permisjonen litt lenger. Derfor blir min siste arbeidsdag 19. juli.

Nei, jeg kommer nok ikke til å holde meg hjemme hele tiden. Noen turer må vi ta, men det blir ikke de helt store utskeielsene. Har fire gutter i alderen 16 mnd til 18 år, så det er manges behov som skal stilles i sommer. Orker ikke å være helt stedsbundet hele sommeren, tror ikke så mye på at det skjer før tiden.

Ja, har fått en del vann i kroppen, ødem 1-2, men det har jeg hatt i de andre svangerskapene også. Blir kanskje verre i juli med 32 varmegrader;-)

Hei tulla med tulla!

Har termin 6. august

-Var og hentet klær og bilsete av en slektning i går, og er ganske sikker på hva slags vogn, seng og stellekommode jeg skal kjøpe. Kommer nok til å kjøpe inn en del nå de neste 2 ukene. Er plaget med bekkenløsning så jeg har lyst å gjøre med ferdig med handlingen mens det ennå er sånn noenlunde ok å bevege seg. Skal jo være artig, ikke vondt, å handle inn. =).

- Blir ikke lange ferien på meg i år, men viss formen er bra tenkte vi kanskje å reise et par dager på et spa hotell ikke så langt herfra, som har eget opplegg for gravide. mmm! =). Får gjøre det beste ut av det og så får vi heller reise litt når småen er kommet.

- Ja, som sagt tror jeg ikke jeg skal reise så langt hjemmefra vertfall.

- Vann i kroppen? Kom hjem fra reise for noen uker siden og leggene min var like stor som låret (ikke spøk). Tærne var så tykke at jeg klarte så vidt å vifte med de. hehe, skikkelig fælt! Men var på apoteket og fikk støttestrømper og de har hjulpet + at jeg merker jeg hovner mye mer opp når det er varmt. Håper på en kald sommer ;).

Sånn det var det. Håper du og alle andre får en flott sommer og lykke til! =)

Hei å hopp!!

Har termin 9 august.. Men jeg har ikke kjøpt alt babyutstyr ennå!! Senga står klar da, med dyne å sengetøy! (Skal jo vaskes først da) men måtte bare prøve det ;) Å klær har jeg kjøpt å fått! Men det er det hele! Eller en bleie pakke da, som jeg har fått pga ett veddemål ;)

Men må vel snert ut å kjøpe vogn å diverse! Venter på ferie pengene først!!

Jeg skal ha ferie fra uka før sangtans, å komnmer ikke tilbake før neste år! Så det blir en lang sommerferie ;) Som skal tilbringen med å male hus å gjøre i stand til babyn kommer! Å sikkert noen turer på hytta i Kragerø ;) ;)

Ikk så mye vann i kroppen, emn jeg jobber i en svømme hall, der det er ganske varmt, så det hender at føttene hovner bitte litt, men ikk noe mer!!

Håper det var noen svar du var ute etter!!

Du da? Har du handlet masse?

Gjest Frantic

Hei

Har termin 20. august. Har to barn fra før, så vi har det meste av utstyret fra før. Har kjøpt noen nye sengesett - måtte bare ha littegranne rosa siden vi har to gutter fra før og nå få en jente :-)

Skal to uker til Danmark fra 17.juni sammen med to andre familier. Utover det tror jeg ikke det bli så mye planlagt, blir bare en liten uke på besøk til besteforeldre, og kanskje et par dager til Kristiansand dyrepark for barna sin del.............. Vi får vel se hvordan formen er :-)

Ja, har merket det siste ukene at jeg samler litt vann nå..... og mer blir det vel når varmen setter inn - puh!

Hei hei!

Takk for svar folkens!Kjekt å høre hvordan folk ligger an når det gjelder innkjøp osv.Tiden går jo fort fremover nå!:)

Har handlet inn litt babyklær bare.Åsså står det en gammel seng og lammeskinnspose og venter på oss hos onkel og tante.

Jeg tenkte også å handle inn når feriepengene kommer.Vil prøve å ha det meste i hus i løpet av juni,slik at jeg kan kose meg i sommer.Blir nok noen turer på hytta tenker jeg....:)Har forresten ikke noe særlig vann i kroppen,har ikke merket noe ihvertfall...

Annonse

Heisann!

Har termin 13 august og venter førstemann. Har kjøpt seng, vogn og alt som hører til en vogn (trekk, bag oppi, stelleveske, myggnett osv.) Har kjøpt noen bodyer, sånn litt etter hver undersøkelse og strikket noen plagg. Vi mangler fortsatt noen ting, men jeg har (endelig!) fått avtalt en shoppedate med pappan som skal finne sted når eksamen er vel i havn.

Sommerferien blir hjemme og vil dreie seg endel om jobb, egentlig.

Har ikke noe vann i kroppen, ennå i hvert fall, og tror det er fordi jeg passer på som en smed med å drikke masse vann. Men man vet jo aldri hvordan det blir når varmen setter inn i juni og juli.

Åhhhhh, varmen... gleder med sånn til det blir sommer i byen. Alt er så mye lettere da, og folk er så glade.

hei tulla med tulla!

Jeg har kjøpt ny vogn, ellers har jeg ikke ordnet med noe, men har endel fra før ettersom dette er barn nummer 2.

Sommerferien i år blir stortsett hjemme, men skal en tur til danmark eller sverige i begynnelsen av juli, bare for å komme vekk litt.

merker vann i beina til kvelds dersom jeg har stått/gått mye i løpet av dagen. Ellers ikke noe.

Lykke til med innspurten i sommervarmen!

vi har ikke køpt noen ting enda, vi har seng fra før.. har kjøpt litt klær da.. vi skal ikke på noe stor ferie, skulle egentlig til syden men vi droppet det. blir kansje noen små turer. jeg har fått vann i kroppen, mest i beina.. termin 1 aug.

Hei!

Jeg har termin 9. august, og så langt har jeg:

-NADA med babyutstyr i hus. Ikke kjøpt noe enda.

-Tar en liten ferie i Trondheim neste uke, DA skal jeg shoppe babyutsyr! Ellers blir det ikke noe mer ferie enn det, men det blir deilig å bo en uke på hotell med sambo, og bare kose oss.

-Kommer til å holde meg mer eller mindre i nærhet av byen her etter trondheimsturen, regner jeg med.

-Har litt ødemer, bare merket det i beina. Holder det i sjakk med støttestrømper så langt.

Jeg har kjøpt kommode.. Handla bittelitt klær og sengetøy og fått masse klær. Thats it.. Men handlingen begynne vel litt for alvor nå, så tidligere i sv.skapet at eg sko ha alt handla t uke 35, men nå e eg 30 uker så det sprikker gjerne litt.....

Gjest 5 andre

Jeg kjøpte en body og sparkebukse i uke 13, og det er hva som er kommet i hus. Vogna er bestilt, men er ikke hentet ennå (henter den så fort det lar seg gjøre, kluss i bestillingen ).

Skal jobbe fram til 3 uker før fødsel (er student og må tjene litt penger oxo)

Blir hjemme fordi det blir hyppige kontroller hos jm før fødselen, så er det liksom ikke vits å stikke noen steder.

Har ikke fått vann i kroppen ennå, takk og lov..... Håper jeg slipper unna det egentlig.

:-)

Annonse

Heisann.

Har også termin første uka i august.

Har kjøpt eller bestilt mesteparten av utstyret nå, bortsett fra soveplass til babyen. Vi er enda litt usikre på hvilken løsning vi skal velge.

Er sykmeldt, så jeg tar antagelig ikke ut noen ferie i år.

Vi driver og kjøper oss hus, så vi blir nok hjemme (eller i nærheten, hytta eller lignende) mesteparten av sommeren.

Ikke noe vann i kroppen her. Men er veldig tørst for tiden. :)

Har termin 28. august og dette er førstefødte.

Hva har dere kjøpt og fått i hus av babyutstyr til nå?

- vogn (Quinny Freestyle 3xl) av oldefar

- seng (Fru Lyng) fra morfar.

- maxi cosi bilsete pga tilbud.

- I tillegg har vi endel klær

- sengekant, dyne til seng, dynetrekk

- Babybjörn bæresele med trekk og sikleklut.

- hånkler og tepper

Tror det er det så langt...

Hvordan tar dere sommerferie i år?

Mannen er i ny jobb så vi tar en uke på hytta på sørlandet.

Kommer alle til å holde seg hjemme?

Nope...

Noen som har begynnt å få vann i kroppen enda?

Absolutt...flere sko som er veldig ubehagelige å ha på. Det samme med ringer.

-Hva har dere kjøpt og fått i hus av babyutstyr til nå?

Eh... jeg føler meg litt utafor, for vi har ingenting! Vi har bestilt ei seng, og skal bestille vogn på mandag. Og så har vi fått en del klær da.

-Hvordan tar dere sommerferie i år?

Jeg er student, så jeg har laang ferie. Skal ikke noe steder, bare være i ro og vente på baby.

-Kommer alle til å holde seg hjemme?

Vi gjør det ihvertfall. :)

-Noen som har begynnt å få vann i kroppen enda?

Nope. Heldigvis!

Vi har termin 2 august og har kjøpt seng og vognen er bestillt, kommer til neste uke. Har også en del klær, kluter, gulpekluter og håndklær i hus... Har et eget garderobe-rom ved siden av badet som vi holder på å lage til stelleplass på. Så mangler bare noen småting nå... Koselig å gå å handle og pusle litt synes jeg!

Skal ha 4 uker ferie før de obligatoriske 3 ukene permisjonstid, så jeg har ikke lenge igjen å jobbe... Skal bli deilig å barekose seg hjemme, begynne å vaske babytøy og gjøre alt klart til han kommer! Har en hage hvor det gjenstår mye jobb også,skal nok ikke kjede meg... Kjenner på kroppen at det snart er ferie,kommer alltid i ferie-modus en stund før ferien... Og jeg er trøtt hele tiden,så det skal bli deilig å gjøre ting i mitt tempo!

Tror ikke det blir noe særlig ferie på oss, har akkurat vært en tur i København og shoppet babyting! Moro! Kanskje en tur på hytta eller en helgetur med båten vår.....?

Vann i kroppen - JA masse.

her er det termin 4 aug.

har handla en del, det viktigste som er igjen er sengetøy, håndkler og vogge(som vi får).

pluss små ting, men har jo noen uker til... har ikke begynt å pakke ut, sette sammen eller vaske no ennå.

ei har tatt ferie før permisjon, så ei ska kun jobbe ut neste uke... så FERIE.. og det gjør ikke vondt kjenner ei..... skal nok en tur hjem til mamma, men skal være i nærheten av eget sykhus, fra midten av juli. legger de store feriene neste år, i løpet av permisjonen.

ikke spesielt plaget m vann... noe i føttene etter lange varme dager, men ikke plagsomt

Venter nr 2 i begynnelsen av august, og denne gangen har jeg ikke gjort stand noen ting føler jeg. Har jo en del spebarns klær fra forrige gang så jeg får vel finne frem de. Skal kjøpe ny vogn, og stellekomode litt nye kluter og håndklær.

Kommer ungen før tiden får pappa'n shoppe mens jeg er på sykehuset. Det ordner seg altids.

Jeg skal jobbe ut juni og tar tre uker ferie før jeg skal ha permisjon,

Blir ganske så rolig ferie i sommer, vi har ikke de store planene, tar det som det kommer.

Lykke til i sommer.

termin 7. aug. Har det meste av utstyr nå, men alt er nedpakket..

kommer til å reise "heim til ho mor" i juli slik at gubben kan pusse opp i fred og ro. Ser ikke den store faren med å reise bort; det er jo aldri langt til sykehus her i landet, og i vår familie føder vi seint og treigt.

har en god del vann når det er varmt eller jeg har gått og stått masse. har kjøpt nye sko og tatt av ringene.

Hei.

Har termin i slutten av August.

Apropos ferie:

Jeg har vært i USA og skal to turer til Frankrike nå i Juli. Det er ikke noe problem å fly i Europa. Korte turer går greit, og husk å drikke masse vann ombord!! Husk legeerklæring etter 7 måneder for flyvning"!God Ferie!

Hei hei..

Jeg har lagt av vogn,stellebord,seng og bilsete som jeg henter i juli.

Har arvet alle klærne så de er kommet på plass.

Ellers så tenkte jeg å gå og kjøpe sengetøy,madrass,vippestol og litt andre ting kanskje denne uken.Føler jeg har godt tid enda siden jeg er i 100% sykemlding

Ja, Her e det åsså termin 2 august..

Hittil har vi fått vogna i hus, Stellekommode å sprinkelseng hentes til helgen... Vugga er på plass, å bæreselen ligger i skapet. Når det gjelder klær e det bare de 2 settene som eg kjøpte etter ultralyd som e kommet i skapet.. men har arva en del som trengs å vaskes å fikses! Utenom det har vi fått 3 NYDELIGE strikkesett fra en ivrig bestemor, så klærne babyen skal ha på seg på tur hjem fra sykehuset e allerede bestemt.

Noe ferie blir det ikke før oltober, da blir det leiligheten i spaia i 3 uker.. Å i april blir det florida i 3 uker, så sparer ferien min litt eg! Skal jobbe så lenge eg klare, men har bekken-lås så får se kor lenge eg hold ut.. målet e allefall å holde ut juni!

Ellers blir det vell helgeturer på havet med båten å kos.. E kort vei til sykehus uansett, så gidde ikkje gjemme meg inne..

Vann i kroppen har eg ikkje merka noe som helst til enda.. Heldigvis...

Har termin 7. august,

har det meste siden det er ei frøken på 2,5 år her:)

vasket vognen i dag,

den er klar,

sete til bilen er nyinnkjøpt og klærne fra sist funnet frem.

er sykemledt nå og blir det fremover.

reiser på ferie 23. juni og blir borte i 14 dager,

biltur og familiebesøk,

litt spent på hvordan det går.

så blir det mye besøk her i juli.....

men har sagt fra at det ikke blir full oppvartning.

vann i kroppen er det ikke så mye av,

men merker det er litt når sandalene skal på

Har termin 20 august. Har ei jenta på 1, 5 år frå før, så eg har egentlig det meste. Men nokre ting har vi tenkt å kjøpe nytt. Det vi har kjøpt er ny vogn (simo) pluss søskenvogn, dyne og sengeklær, babyklær i str 50 og 56 og sprinkelseng.

Må kjøpe ein bag til søskenvogn, lammeskinn,vippestol og ting til meg sjølv.

Planen er å ta ut ferien i permisjonen, og dra ein helgetur ein plass, kanskje Paris. Tida har gått så fort, at eg omtrent ikkje har fått tenkt på sommaren.

Har ikkje noko vatn i kroppen, iallefall ikkje enno. Håpar eg slepp det på ei stund enno..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...