Gå til innhold

Jeg blir så hysterisk av så lite...(laaangt)

AneB

Anbefalte innlegg

Moren til eks har sagt at hun skal kjøpe vogn og seng til den lille som kommer. Det er første barnebarn, og de gleder seg jo veldig.

Jeg bor i Bergen og de utenfor Hønefoss.

Eksen ringte i dag tidlig, bare for å skravle. Har hatt noen greie tlfsamtaler i det siste, hvor vi har pratet "skit", jeg fortalte han bla om en utstyrspakke til baby som jeg hadde vært å sett på, som inneholder vogn, stellebord, høystol, vippestol og lekegrind. Denne koster 7000 for hele pakken.

Vognen som stod fremme som demo var kjempefin, men med fire hjul.

Moren hans har sagt at jeg måtte se på en trehjuling for de er mye bedre å trille osv.

Snakket med henne dagen etter at jeg hadde vært å sett på pakken, og fortalte henne om den, men sa at det var første butikken jeg hadde vært i, og første vognen jeg haded sett på, og at jeg hadde tenkt å se i noen andre butikker om et par dager.

Så fant jeg en trehjulsvogn, som jeg ble suuuperforelska i. Ikke bare pga design, men fordi den er lettere å trille (noe som er greit å tenke litt på siden jeg har en nakke/skulderskade), lettere å slå sammen og ta med seg (noe som er greit å tenke på når den skal fraktes mellom Bergen og Hønefoss med bil og tog), pluss en masse andre greier.

Dette er en vogn som baby kan ha til hun blir 3 år, det var også den første vognen. Men denne koster 6400.

Ringte moren hans og fortalte om den, pris osv, sendte link så hun kunne se. Hun syns den var knalltøff og sa "ja, det er du som skal bruke den, så det er jo viktigst at du liker den og syns den er god å trille".

Så ringer han i dag da, og spurte om jeg hadde bestemt meg for den pakken. Sa at jeg hadde bestemt meg for ikke å ta den, for jeg hadde funnet en annen vogn og fortalte hvorfor.

han ble skikkelig sur, og lurte på hvorfor jeg måtte ha den vognen når jeg kunne få alle de tingene i pakken for bare noen hundrelapper mer.

Jeg er jo i prinsippet enig i det, men det er jeg som skal trille rundt på den vognen i årevis, og jeg har ikke lyst å kjøpe en billigere vogn fordi moren hans skal betale. Da vil jeg heller kjøpe en vogn selv, da, sånn at jeg slipper å få dårlig samvittighet for at jeg kjøper en vogn jeg liker.

Han mener det går an å kjøpe brukt, og har gnålt i flere mndr om at en kollega har masse barneutstyr stående som de skal kvitte seg med.

Jeg har bedt han om å gå å se på det i ukesvis, men ingenting har skjedd.

Eksen har nettopp svidd et uvisst antall tusenlapper på ny hagle, og da jeg nevnte det så sa han bare "ja, ny hagle skulle jeg jo ha".

Jeg begynte å si noe om prioriteringer, og da sa han bare "jada, bare kjøp den vogna du".

Jeg ba han om å gå ut å se på noen vogner sjøl, og se om han fant noen han likte, og finne ut om han syns det var gøy å se på barnevogner aleine.

Nå har jeg lyst å ringe moren hans å si at hun bare kan glemme det med den vogna, at jeg bare kjøper en jeg kan ha her, så kan hun kanskje hjelpe sønnen sin med å finne en vogn de kan bruke der borte, da han mener jeg er ufornuftig som også har lagt til grunn at vognen skal være grei å drasse med seg så langt, og dermed ender opp med en dyrere vogn.

Nå har jeg ikke lyst å ta imot hjelp fra familien hans i det hele tatt, har bare lyst å greie alt sjøl, men lurer på hvor i all verden jeg skal ta pengene fra...

Jeg er bare så lei av å forsvare alt jeg gjør og alle valg jeg tar ovenfor en fyr som ikke gadd å komme til ultralyden engang...

Jeg trenger noen synspunkter her... Er redd jeg bare er irrasjonell og vanskelig og hormonell her nå. Vil ikke gjøre nor som går ut over babyen, for jeg vi jo at hun skal ha best mulig kontakt med pappaen og besteforeldrene sine der borte.

Blir så lei meg...nå så det ut til at ting begynte å bli litt greie, at vi snakket greit sammen og sånn, så skal den barnevognen som i mine øyne er et viktig innkjøp, ødelegge hele dagen, humøret mitt, og jeg sitter å griner....

Tusen takk til deg som gadd å lese alt dette, jeg trengte å blåse ut litt...

Fortsetter under...

ÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!

Nå hadde jeg skrevet DET lange innlegget til deg, men det forsvant :(

Regner med at vi snakkes på treffet på torsdag, så da kan vi ta oss en prat om teite menn som gjerne vil være pappa kun når det ikke forstyrrer de andre planene deres. NEK!

Og selvfølgelig skal du velge den vogna du vil ha! Du kan jo tilby deg å spleise med svigermor?

Klemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...