Gå til innhold

om det er bråk på barsel og man ikke får sove....

Anbefalte innlegg

Får selv førstegangsfødende dra hjem før det er gått 3 dager???

Bare lurer på hva som er vanlig praksis og om det er noen av dere flergangsfødende som fikk dra hjem tidligere etter første fødsel.

Jeg er litt bekymret for at jeg vil ligge våken i 3 døgn uten søvn og bare oppleve hele sykehusbesøket som et mareritt.

Er det andre som tenker likt eller har opplevd dette???

Kan jeg om jeg vil stå på mitt å forlange å dra hjem visst alt står bra til med både meg og min lille prinsesse???

Er det noen som har noen gode råd å komme med????

huff, liker ikke tanken på 3 døgn på KK, spesielt ikke etter at jeg har hørt at det kan bli kaos i slutten av juni....

Fortsetter under...

er alt i orden kan du dra hjem når du vil,men di ser jo helst at du blir der minst 3dager. jeg skal hjem så fort som mulig. jeg liker meg ikke på sykehus i det hele tatt. jeg har termin i juli ,da pleier det å være mange på føden. så derfor vil jeg fortest mulig hjem.

Holdt på å gå på veggen siste natten sist. Fire voksne og fire babyer... Den sist ankommende lot i tillegg bare babyen gråte uten om å ta opp.

Hvis du drar hjem før må du dra tilbake på et sykehus for å ta en test. (Husker ikke hva den heter, men den må tas tidligst ca tre dager etter fødselen.)

Jeg forstår deg veldig godt.

Hadde selv en ganske ok opplevelse på føden med min første, men det var fordi jeg fikk alenerom den første dagen. Kommer til å reise hjem så fort jeg vil denne gangen. Er litt redd for at de skal prøve å gi meg dårlig samvittighet om jeg velger å dra hjem neste dag, men er fast bestemt på at både jeg og baby kommer til å få det bedre i rolige omgivelser. Stress er som kjent ikke beste grunnlaget for amming.

Jeg tror det beste er å ta tingene som de kommer. Dersom du trives og det er rolig når du er på føden kan det være en ganske fin opplevelse, men dersom det er masse folk der vil du bli stresset. Stol på deg selv!

Annonse

Skjønner godt hva du mener! Sist havnet jeg på barsel (KK), og det var veldig vanskelig å finne roen der ja! Men hvis fødselen går bra og du klarer å komme deg på bena noen timer etterpå (max 4 timer tror jeg), så får de fleste tilbud om å komme på pasienthotellet... der kan pappaen overnatte også, og det er mye roligere!

Men hvis du, som jeg, ikke klarer å stå oppreist og gå på do evt. dusje selv etter fødselen, blir du sendt på barsel... da avhenger det av formen din og om ammingen er kommet i gang, om du får reise hjem eller ikke. Jeg var der i 3 dager. Formen min tilsa at jeg egentlig burde vært der lenger, men den 3 dagen var jeg så sliten av alt "reket" og bråket at jeg bare ville hjem.

Et alternativ - jeg vurderer sterkt å føde på Voss denne gangen, der er det mye roligere og har hørt at man får veldig god oppfølging. Som regel er det ikke mange som føder der, og man får gjerne familierom/enerom. Kanskje noe å tenke på for flere?

Som de andre skriver, så kan du reise hjem. Gi beskjed med en gang, for på Ullevål ville de at en lege skulle gjøre de nødvendige undersøkelsene først, så må man også ta Føllings test ja.

Jeg var på pasienthotell, så jeg hadde ikke problemer med andre barselkvinner, men jeg hadde en baby som ikke ville legges ned, så det ble to uker med en times søvn i døgnet på meg. Det er jo lite å gjøre med det, men jeg vil støtte deg i at det sannsynligvis er en god idé å dra hjem hvis du føler deg komfortabel med det og det ikke er noen komplikasjoner. Vi trenger all søvn vi kan få!!!!!!!!! Vurderer selv å reise hjem med en gang denne gangen siden jeg har en guttunge fra før. Jeg kommer nok til å ligge våken og tenke på ham, og da er det bedre å være hjemme. Vi får nå se etter fødselen da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...