Gå til innhold

Amminga tar knekken på meg...

Anbefalte innlegg

Er så frustrert over denne amminga. Jenta mi er 2 1/2 mnd gammel og det gjør fortsatt så vanvittig VONDT!!! Hun har jo riktig teknikk og får mye av brystet inn i munnen, så jeg vet ikke hva som kan være feil. I begynnelsen synes jeg at amminga var værre enn den lange fødselen og keisersnittet til sammen! Jeg har til tider brukt en del ammeskjold, noe som hjelper litt, men LANGT i fra helt. Jeg trodde jo ikke at det fortsatt skulle gjøre så vondt i nesten 3 mnd!

Er så sliten av å sitte annstrengt å riste av smerte hver gang hun skal ha mat, å det er jo i tillegg HELE tiden. Det er sååå fristende å begynne med flaske, men jeg vil jo helst at hun skal få den gode morsmelka.

Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5163607-amminga-tar-knekken-p%C3%A5-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring ammehjelpen! De kan hjelpe deg, det høres ikke ut somom hun har riktig sugetak. Et eller annet er helt feil i alle fall, og det er nesten umulig å ta det pr. data!

Se på www.ammehjelpen.no og ammehjelpere - der er det masse telefonnumre. Husk at ikke alle er hjemme, ring bare videre på lista!

Kanskje det er en ammepoliklinikk i nærheten som kan hjelpe deg? Kan jo hende det er noe som ikke stemmer helt? Sopp kan feks gjøre at en får smerter i brystet. Men dette vet jeg ikke så mye om. Ring sykehuset og spør om å få komme til på barselsavdelingen eller ammepoliklinikk hvis du ikke får hjelp fra ammehjelpen.

Tips: Luft tørke, smør med Purelan, og IKKE bruk Natusan ammeinnlegg (jeg ble kjempe sår av disse for de absoberer ikke godt nok og melka blir liggende å gnisse...)

Når du har så vondt burde du nok gå å få hjelp, for så vidt jeg vet så skal det vel ikke være så ille... Lykke til!

Paa ammehjelpen.no finner du Ammenytt som pdf. I 2005 var det en spesiautgave om saarhet. Det er en historie i den som passer 100% paa deg. Let den frem der, og se hvordan det ble loest.

Har du faatt tatt melkeproeve hos legen, forresten? Det er mulig at du holder en liten betennelse i sjakk, det finner de ut med proeven. Er det fargeforandringer i brystvorten kan det ogsaa vaere vasospasmer, spesielt hvis du vanligvis er kald paa fingre og taer.

Annonse

Hei ..

Jeg har det akkurat på samme måte som deg..

Har prøvd alt snart tror jeg, lufttørke, bytte ammeinnlegg, purelan, alle mulig andre salver men ingenting hjelper.

Min er også snart tre mnd og jeg har begynt å pumpe mere for å gi hun på flaske istedet.. Hun får puppen innemellom når det har gått lang nok tid i mellom slik at det ikke gjør så vanvittig vondt..

Har du prøvd å pumpe litt istedet for å gi hun puppen?

Min erfaring er iallefall at dette ikke gjør like vondt, og det er heller ikke noe feil med sugeteknikken til min tulle :-)

Jeg er klar over at jeg ikke klarer å pumpe brystet helt tomt, men heller litt morsmelk til tulla en ikke noe..

Og tro meg.. Jeg har har vært på nippet til å slutte helt maaange ganger, men holder fortsatt ut :-)

Lykke til :-)

Få noen til å sjekke om jenta har litt kort tungebånd. Det er visst ganske vanlig og gjør at munnen blir litt "stram" under amming. I tillegg kan det gi en liten talefeil seinere. Gutten min hadde det, og de fikset det kjapt med et lite snitt under tunga. Blødde ikke, og han skrek ikke en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...