Gå til innhold

Noen med erfaring på "Igangsetting"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg nærmere meg 14 dager overtid og er redd for at jeg må igangsettes. Er det noen som har noen erfaring og hvordan dette oppleves. Har hørt både og, og engster meg litt....

Abba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting å engste seg for :)

Ble satt igang med min første, og det tok 12 timer fra riene begynte til Emil var ute :)

Riene var litt vondere enn normalt i begynnelsen, men når mine "egne rier" tok over så fikk jeg gode pauser og det var ikke så vondt :)

Og det er DEILIG å endelig bli satt igang når man går så lenge over :D

Skrevet

Og jeg fødte midt i jule-rushet!

Var inne til overtidskontroll på t+13, en søndag, og møtte sånn i 17-tida. Ble tatt CTG og modning ble sjekket. Hadde null i modningsgrad, så det ble satt modningskateter (ballong) ca klokken 20. Jeg fikk selv bestemme om jeg ville hjem over natta, men var ganske sliten og med 45 minutters kjøretid valgte jeg å bli. Kateteret falt ut like før 23.00, og jeg fikk beskjed om at jeg nok ville bli mamma neste dag.

Klokken 10.00 kom visitten endelig til meg, og vannet ble tatt. Av 4 stk på OBS-rommet var jeg den 3. de tok vannet på pga overtid den dagen. Jeg fikk ikke rier, så klokken 11.00 bestemte de seg for å gi meg drypp. Mannen min sto da inneparkert i et parkeringshus (skulle hente barnestolen vi kjøpte- IKKE rette stedet å være når kona skal føde og det er førjulshandel!) De ventet da til han kom sånn ca 13.30. Etter ei stund fikk jeg veldig hurtig åpning. Tror klokka var ca 16.00. Fikk først akupunktur og så ble det epidural. Den funka flott.

Selve press-riene kom klokka 18, men var litt for svake, så klokka 19.00 bestemte jordmor seg for å tilkalle lege. Det var ikke fordi babyen var stresset, men fordi kroppen min ikke hadde mer å gi. Dvs: jeg følte jeg kunne fortsatt 4-5 timer til, men livmora mi hadde visst ikke så mye mer å stille opp med. Det ble vakuum, men det løsnet og siden de ikke setter det to ganger ble det hjelp av tanga. Kjente ikke noe når den ble satt.

Fikk ei vidunderlig flott jente, og hadde en fin fødselsopplevelse. Var klar for nr 2 med en gang, men det var kanskje greit jeg venta et par år.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...