Gå til innhold

Her kommer jeg:)

cloud watching

Anbefalte innlegg

Heisann. Oppdaga at jeg var gravid for noen dager siden. Så jeg hopper inn her. Jeg er 26 og kommer fra Østlandet men bor nå i Bergen. Jeg har termin 11. februar. Jeg har ikke vært gravid før og det var temmelig uplanlagt, men sånn er livet noen ganger.

Sambo er ikke helt klar for dette, men jeg har sagt at abort er utelukket. Jeg gikk på pillen, men har vært litt løs i magen i det siste. Kan være det er derfor. Om det da er min "skyld" fordi jeg burde ha tenkt på at vi burde bruke kondom? Ja, kanskje. Men jeg har vært løs i magen maaaange ganger før uten at det har skjedd noe.

Litt rar stemning her hjemme for tida, men jeg håper det kommer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.

Gratulerer så mye:)

Er så og si i samme situasjon som deg. Skal ha barn i des, noe som ikke akkurat var planlagt!! Gikk på antibiotika. Samboer ønsket ikke dette barnet, men jeg ville ikke ta abort. Vi har bestilt ul til uke 12, dette fordi jeg tror det vil bli lettere for han å forholde seg til dette etter han har fått sett at det er et barn inni der og at alt er bra. Men jeg tor vi bare må gi samboerene våre litt tid, så ordner det seg:)

Uansett masse lykke til

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo ikke helt i en bra økonomisk situasjon heller da men... Jeg er student og han har jobb, men ikke noe fast. Han vil helst ha "ting på plass" før det blir noen baby. Men jeg har vært helt klar fra starten av at det ikke er aktuelt med noen abort hvis jeg blir gravid (vi hadde et lite "uhell" helt i begynnelsen hvor vi trodde jeg kanskje var gravid, men det var jeg ikke. Vi fikk klarhet i en del ting da).

Vi leier en leilighet som jeg mener ikke er stor nok til en baby, men vi får jo ikke kjøpt noe før han får fast jobb.

Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så koselig å lese om folk som nettopp har funnet at de venter barn, enten det var planlagt eller ei. Husker godt da jeg satt og ventet på at mensen skulle komme som den skulle gjøre, men den kom ikke etter et par dager og mistanken ble større og større. Etter tre gravidetstester fikk vi bekreftensen vår, vi skulle ha barn. Kom selvfølgelig på som et sjokk på oss begge, men det tok ikke lang tid før vi bestemte oss for å ønske småen velkommen til verden. Husker at jeg følte at det var så lenge til uke 12. Nå er jeg snart i uke 13, men føler fortsatt at tiden går sakte, vil jo så gjerne hilse på desemberbarnet som ligger og boltrer seg i magen min. Nyt tiden dere har framover, selv om kanskje kvalmen kommer og de ubehagelige symtompene, men det går over :) Lykke til! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg er 23 år, og ferdig utdannet til sommeren. Holder på å skaffe meg jobb nå.(ikke lett) Han har fast jobb og er et år eldre enn meg. Har vært sammen i 5 år. Leier for tiden men ønsker oss noe eget. Håper på å få fast jobb, det ville hjelpe oss økonomisk. Du vil jo få penger av lånekassen jaffal en 8 tusen + andre ordninger jeg ikke kjenner helt til enda:) Mye å sette seg inn i.

Men selfølgelig ville det vært bedre å vente til alt var klappet og klart for en baby å komme til verden. Men slik er det sjeldent, men ting ordner seg etter hvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får vel penger av lånekassa. Veit ikke helt om jeg skal utsette studiene et år eller ikke. Flere jenter i klassen min som er gravide eller har små babyer som klarer å gå på skolen samtidig. Jeg veit ikke om jeg klarer det. Er ukonsentrert nok som det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...