Gå til innhold

Har dere hørt om??

Kris.

Anbefalte innlegg

blighted ovum (blindt egg)

Jeg har skrevet ganske mange ganegr her tidligere om at de ikke så noe foster på UL i uke 6+5.. blir litt stressa av det..fikk til svar fra et annet forum at en der hadde hatt dette..

Dette skrev henne:

Jeg liker ikke å skrive dette innlegget, men jeg var selv i samme situasjon for noen år siden. Sannsynligheten for at alt er bra med den HCG-stigningen er veldig stor. Jeg synes også det er rart at du fikk beskjed om at de har sett morkake. Den dannes ikke så tidlig.

Det er vanlig å se foster med hjerteslag i uke 6+2, men det hender at leger ikke klarer å se det.

I noen få tilfeller kan HCG stige og fostersekk og plommesekk (det fosteret lever av før morkaka dannes) vokse selv om fosteret har gått til grunne. Det kalles blighted ovum (blindt egg). Det er ikke vanlig, men jeg opplevde dette.

Jeg blødde litt, hadde graviditetssymptomer og jeg var på UL og så fostersekk med plommesekk uten noe inni. HCG nivået var på 40000.

Jeg håper ikke du blir skremt av dette, men hvis du fortsetter å blø ville jeg bedt om ny UL bare for å utelukke Blighted Ovum.

Men som sagt så er nok sannsynligheten aller størst for at det går ..

Nå ble jeg hel strassa, noen som vet om HCG stiger selv etter en blødning???

Det blir lenge til neste UL på onsdag;(

Håper noe vet noe mere:::

Kris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen?, synes det var skremmende greier jeg, enda en abort som jeg aldri har hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke en annen aborttype, men bare en utdyping av hva missed abortion er. Når jeg var riktig ung og skulle ta abort hadde de problemer med å finne fosteret, og spurte meg om jeg virkelig var sikker på at jeg var gravid. De fant det til slutt etter omstendelig 'leting'

Når jeg i den senere tid hadde en MA så de et stort svart hull der hvor fosteret skulle vært. Tror de ville sett det hvis det hadde gått galt for din del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...