Gå til innhold

Hvordan regner de ut hvor mye medesiner en trenger før ivf.???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Bula!

Mitt inntrykk er at hvert enkelt behandlingssted, følger sin egen praksis. Jeg hører til i Porsgrunn, og har ikke inntrykk av at de gjør noe særlig forskjell i medisineringen av sine pasienter der, mens jeg ser at andre klinikker medisinerer på helt andre måter. Skal du i gang med første ivf nå?

Tror dette er litt "prøving og feiling"... Men de tar selvfølgelig hensyn til om du har en diagnose (PCOS, hormonforstyrrelser osv.)

Vårt avbrutte forsøk var helt etter boka med 2 uker spray før 12 dager sprøyter (+ spray) og så uttak. Du følges jo opp med noen blodprøver og UL underveis, og så blir vel medisineringen endret hvis det er behov for det (unngå overstimulering osv).

Har dere fått tidspunkt for første forsøk?

Klem

Tror kanskje det går litt på høyde/vekt også jeg!

En lege nevnte det til meg en gang nemlig, at siden jeg var slank så trengte jeg sikkert ikke så høye doser...

Men de tar helt sikkert utg.pkt i diagnose også!

Jeg har endo, og da er det vanlig å spraye lengre.

Annonse

Tror de tar utgangspunkt i en dosering og justerer i de andre forsøkene, når de vet hvordan kroppen reagerer. Slik var det i alle fall for meg. Første forsøk kom på 8500, andre forsøk (som jeg ruger på nå :-)) kom på 13 500. Prøving og feiling med andre ord...

Satser på at dette er "gulldoseringen"....

Lykke til!

De tar også hensyn til kor store egga dine er/antall når du er på UL før forsøket starter. I allefall var det slik i Haugesund. Når vi var på forsamtalen, leverte mannen sædprøve og eg var på UL. Der bestemte de doseringa i forhold til det de såg på UL.

I tillegg spiller nok høyde/vekt stor rolle!

Hei,

Skulle bare si at vekten har ikke noe med hvor mye hormoner du trenger. Jeg er overvektig, men da jeg fikk 150 IE var det for myyyye. Endte opp med 60 egg. Så dette er helt individuelt. De prøver seg frem for å finne riktig dose. De fleste steder praktiserer forskjellig:) Ha en fin kveld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...