Gå til innhold

Juni: Mange som ammer fortsatt?

Darth Vader

Anbefalte innlegg

Her er det amming enda - blir nok å holde på i alle fall til høsten - dersom poden vil da, men kommer vel snart til å trappe ned til å bare amme morgen og kveld tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp.. Jeg. begynner på jobb på mandag, så da er det spørs hvor mye tid det blir til ammingen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer morgen og kveld + natt(jada, ikke bra for tenner, men jeg gjør det så lenge jeg gidder og hun gjerne vil). I tillegg får Thea til lunsj og litt utpå ettermiddagen. Egentlig får hun så ofte hun vil, men dette blir gjerne rytmen på det.

Vi kommer til å fortsette så lenge hun vil. Det pleier å gå over av seg selv. De andre barna mine har stort sett avvent seg selv, med "litt" hjelp av mamma ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte å jobbe igjen for tre måneder siden, men jeg ammer fortsatt. Lillegut våkner gjerne rundt kl. 06-06.30. Da får han ligge hos meg mens han får pupp og kanskje vi sovner litt igjen. Så er han hjemme med pappaen sin hele dagen, men han får pupp igjen når jeg kommer hjem fra jobb.Han får også kveldspupp annenhver kveld, når det er min leggekveld. Vi tar annenhverkveld, og når det er pappaen som legger, får lillegutt MME på flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer fortsatt, men har redusert det til morgen (når han blir tatt inn til oss i senga), og på ettermiddagen.

Han nyter amminga på morningen, jeg nyter amminga på ettermiddagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Bassemor, det går i grunnen veldig fint med amminga foreløpig - men jeg blir nok å slutte i løpet av et par-tre måneder tror jeg. Jeg har jo bare 60% stilling, og nå når sambo er hjemme så jobber jeg litt hver dag - begynner seint og går tidlig :-). Og noen dager jobber jeg ikke i det hele tatt - men tar et tak på kvelden. Luksus. Gruer meg til høsten når alvoret begynner og vi må ut av huset alle mann på morgenen. Vesla begynner på skolen i høst, og må være der til 8.30 - så jeg tenker at jeg følger de to eldste til skolen til skolestart før jeg går i barnehagen og så på jobben. Da er jeg på jobb til klokka 9. Så jobber jeg en langdag i uka for å ta igjen de timene som blir minus ved at jeg begynner senere. Ja, ja - det blir vel en vane.

Aberet med hele regnestykket er at vi har fått halv plass i barnehagen - og jeg blir ganske sikkert tilbudt en spennende full stilling fra nyttår. Har veldig lyst på den også. Jeg beholder den jobben jeg har - og så blir den en interessant utvidelse til 100% stilling som jeg nesten ikke kan si nei til. Det er en utfordring her og nå, og en kjempesjanse i forhold til fremtidige jobber. Akk - stadig nye ting vi må tenke på. Kanskje kan sambo jobbe redusert - men han tjener jo en god bit bedre enn meg så vi får se hva vi gjør.

Hvordan går det med dagmamma/barnepass for Sebastian?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei DV igjen, ja jeg ammer fortsatt 4-5 ganger pr døgn. Vi får se hvordan det blir... nå er zoe kjempeglad i puppen og ville sikkert villet få mer men jeg mener det er nok.. :/ :) hun er ikke så glad i å drikke vann eller te, så blir jeg nervøs at hun ikke får nok veske, så er det lett å gi seg og amme.... men men. kommer ikke til å jobbe nå snart, så da kan jeg amme lenge.. men men,blir litt lei også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...